De nye lyktene til IL :)
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
æch..
derimot hadde jeg store planer om å lage "skyline" baklykter .. (nei, ikke fordi jeg ville ha en wannabe skyline) Kom nemlig inn på tanken hver gang jeg kom hjem og bilen sto parkert med baken til meg, slik at lyktene fra bilen jeg kjørte fikk den runde refleksen i baklyset til å lyse opp sterkt.. Dog synes jeg ett rundt lys blir for kjedelig, men to ringer på hver side hadde etter min mening blitt snadder
ikke spesielt vanskelig heller. Neon ringer (som f.eks er tilpasset å montere rundt høyttalere) brukes som baklys, inni den ene ringen monterer man inn ett rundt bremselys, og i den andre ringen monterer man inn rygge / blink lys.. litt usikker på hvorvidt designet blir best med blinkys i den ene ringen eller separat på siden.. om det blir best i ringen er diodelys i gult og hvitt veien å gå for å kombinere blink / rygg..
først tar man avstøp av lykteglasset med to rør innstøpt, først ett "tynt" og så ett litt tykkere lenger bak så man har noe å legge ann lykteglasset mot fra baksiden, av avstøpen lager man en ny "lykt". avstøpen lakker man i bilens farge som på bildene over. Så setter man inn glass/plexi som sotes så mørkt at man oppnår ønsket styrke på neon / bremselys osv..
sikkert j****g dårlig og lite detaljert forklart her, men nøye uttenkt i sin fulle version
Tror det kunne blitt tøft, og noe ikke alle har.. 
men nå har jeg ingen mx5 lenger da så da slapp jeg det...
derimot hadde jeg store planer om å lage "skyline" baklykter .. (nei, ikke fordi jeg ville ha en wannabe skyline) Kom nemlig inn på tanken hver gang jeg kom hjem og bilen sto parkert med baken til meg, slik at lyktene fra bilen jeg kjørte fikk den runde refleksen i baklyset til å lyse opp sterkt.. Dog synes jeg ett rundt lys blir for kjedelig, men to ringer på hver side hadde etter min mening blitt snadder

først tar man avstøp av lykteglasset med to rør innstøpt, først ett "tynt" og så ett litt tykkere lenger bak så man har noe å legge ann lykteglasset mot fra baksiden, av avstøpen lager man en ny "lykt". avstøpen lakker man i bilens farge som på bildene over. Så setter man inn glass/plexi som sotes så mørkt at man oppnår ønsket styrke på neon / bremselys osv..
sikkert j****g dårlig og lite detaljert forklart her, men nøye uttenkt i sin fulle version

men nå har jeg ingen mx5 lenger da så da slapp jeg det...
Last edited by Silverboy on 18 Aug 2005, 18:02, edited 1 time in total.
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-
- Moderator
det er det ikke mange av lexus lampene som er hellerOleV wrote: Silverboy: Dine lykter er vel værre å få e/ce? Hehe

dessuten, dersom kontrolløren på EU er pirkete, så må man bare montere inn org lykten.. ser ikke problemet i det, miniatyrisk jobb

-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 89 BMW 327i 755whp)
De blir sikkert meget bra på en svart bil!EspenSort92 wrote: jeg har absolutt tro på at lyktene blir bra på svart bil.... bra folk er forskjellige ...får se hva det blir til...
På lysere biler som denne blåfargen, hvitt, og mulig rødt også - får du dette "deksel-preget" pga. alle kantene(skyggene) blir så synlige..
Men vil bli bra på disse hvis man fuger og lakkerer lyktene PÅ bilen, så de ser ut til å høre mer hjemme..
Altezza og Lexus-style ser jo bra ut pga de blanke kantene som gir et original-preg

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Likte de ikkje eg, men bra folk har forskjellige smaker, er litt enig med silverboy eg, såg det samme og fikk samme tanken, men blei for mye arbeid for meg å lage disse...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
Ja, som det sies her, kanskje bra på svart men ikke lysere farger. Nå står jeg på valgets kval. En bestemt bil, skal jeg kjøpe eller ikke? Liker ikke å måtte ta opp lån!EspenSort92 wrote: jeg har absolutt tro på at lyktene blir bra på svart bil.... bra folk er forskjellige ...får se hva det blir til...

-
- Moderator