torsen diff og drifting
Moderator: Styremedlemmer
torsen diff og drifting
*fjernet*
Mvh
Marius
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:38, edited 1 time in total.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Tror nok Kaaz er tingen for deg. Ren sperre..
Men er ikke brukbar til noe annet enn å drifte med..
Kan tenkes du har en åpen diff, selv om du har 1,8L
Men er ikke brukbar til noe annet enn å drifte med..
Kan tenkes du har en åpen diff, selv om du har 1,8L
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Er helt grønn på drifting.
MeSs har, så vidt jeg skjønner, en original bil som med hensyn til vekt/effekt er relativt lik min. Med torsen diff må jeg jobbe litt med å sladde selv på regnvåt asfalt. Og bånn gass gjennom Slakter`n på Rudskogen, fører ikke til annet enn at bilen setter seg på ræva og suser fra alt annet som er verdt å sammenligne seg med
Hvordan i heiteste får man ut baken på tørr asfalt uten å voldta bilen?
Skulle snu og tok en 180 grader på tørr asfalt da bilen var ny og ukjent for meg. Var skamfull og sleit med dårlig samvittighet i flere dager etter på
Men, det var gøy da
MeSs har, så vidt jeg skjønner, en original bil som med hensyn til vekt/effekt er relativt lik min. Med torsen diff må jeg jobbe litt med å sladde selv på regnvåt asfalt. Og bånn gass gjennom Slakter`n på Rudskogen, fører ikke til annet enn at bilen setter seg på ræva og suser fra alt annet som er verdt å sammenligne seg med

Hvordan i heiteste får man ut baken på tørr asfalt uten å voldta bilen?
Skulle snu og tok en 180 grader på tørr asfalt da bilen var ny og ukjent for meg. Var skamfull og sleit med dårlig samvittighet i flere dager etter på

Men, det var gøy da

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Hehe..... Ja, man kommer lenger med kjærlighet og omtanke.HansT wrote:Installere turbo eller kompressor ?motorhead wrote:Hvordan i heiteste får man ut baken på tørr asfalt uten å voldta bilen?
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Tidligere i tråden lurte jeg på hvordan man får ut baken på asfalt uten å voldta bilen. Kjøpe dyre gaver som turbo eller kompressor ble nevnt. Men, i dag fant jeg ut at piggdekk er tingen...
Så, beklager til alle som så meg da jeg tømte 3. giret ut på motorvegen ved Olavsgård i dag
Så, beklager til alle som så meg da jeg tømte 3. giret ut på motorvegen ved Olavsgård i dag

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Skal gjøre det HF. Har en kompis på Strømmen som bygger en grei garasje, så det blir noen turer nedover
2. sesong med pigg, og jeg er skremt over hvor dårlig det sitter på asfalt. Noe jeg kjører på 80% av vinter`n. Har seff. lest og hørt mye om det, så noen bombe var det ikke, men dog... Spole ut alle pigga i vinter og gå tilbake til pigg-fritt neste år.

2. sesong med pigg, og jeg er skremt over hvor dårlig det sitter på asfalt. Noe jeg kjører på 80% av vinter`n. Har seff. lest og hørt mye om det, så noen bombe var det ikke, men dog... Spole ut alle pigga i vinter og gå tilbake til pigg-fritt neste år.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Øvelse gjør mester.motorhead wrote:Tidligere i tråden lurte jeg på hvordan man får ut baken på asfalt uten å voldta bilen.
Jeg kjører NB m/std na motor, på 215/45-16, og det er ikke en sving på Rudskogen hvor man ikke kan få den ut. Problemet er å holde den der, uten diff.brems. Riktig hastighet inn i svingen er et "must". Man kan også leke seg litt med håndbrekket, for å få kontraen inn i svingene, såkalt oppstell.
MX-5 er vel den morsomste bilen jeg har kjørt på Rudskogen, mer samarbeidsvillig kjøretøy skal man lete leeenge etter.
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Jo da, jeg tviler ikke på at man får ut baken. Fikk det jo til ved en anledning på Rudskogen selv. HF satt på, og jeg hadde absolutt ikke noe ønske om å "drifte". Ingen powerslide. Kun en konsekvens av varme dekk og kraftig oppbremsing i svingen etter depotraka.
Mulig jeg er noe forsiktig med bilen, for jeg tør ikke satse så mye at jeg sladder i svinga. Husker vel også at arildh ymta frampå at jeg bremsa noe tidlig
På vinterføre er saken en annen. Da er sidelengs mere regel enn unntak
Som du sier, bilen er veldig sammarbeidsvillig. Og skrensen på Rudskogen følte jeg kom lenge før den kom, så jeg hadde tid til å korrigere.
Mulig jeg er noe forsiktig med bilen, for jeg tør ikke satse så mye at jeg sladder i svinga. Husker vel også at arildh ymta frampå at jeg bremsa noe tidlig

På vinterføre er saken en annen. Da er sidelengs mere regel enn unntak

Som du sier, bilen er veldig sammarbeidsvillig. Og skrensen på Rudskogen følte jeg kom lenge før den kom, så jeg hadde tid til å korrigere.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red