torsen diff og drifting

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

torsen diff og drifting

Post by MeSs »

*fjernet*
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:38, edited 1 time in total.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Tror nok Kaaz er tingen for deg. Ren sperre..
Men er ikke brukbar til noe annet enn å drifte med..
Kan tenkes du har en åpen diff, selv om du har 1,8L
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er kun et fåtall 1.8 som har torsen diff.
Slik det høres ut på din så har du ikke det på din.
Klarer du å ta donuts uten at det ser patetisk ut har du sperre.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

*fjernet*
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:38, edited 1 time in total.
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Er helt grønn på drifting.

MeSs har, så vidt jeg skjønner, en original bil som med hensyn til vekt/effekt er relativt lik min. Med torsen diff må jeg jobbe litt med å sladde selv på regnvåt asfalt. Og bånn gass gjennom Slakter`n på Rudskogen, fører ikke til annet enn at bilen setter seg på ræva og suser fra alt annet som er verdt å sammenligne seg med
:)
Hvordan i heiteste får man ut baken på tørr asfalt uten å voldta bilen?

Skulle snu og tok en 180 grader på tørr asfalt da bilen var ny og ukjent for meg. Var skamfull og sleit med dårlig samvittighet i flere dager etter på :oops:
Men, det var gøy da :D
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

*fjernet*
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:38, edited 1 time in total.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

motorhead wrote:Hvordan i heiteste får man ut baken på tørr asfalt uten å voldta bilen?
Installere turbo eller kompressor ? :wink:
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

HansT wrote:
motorhead wrote:Hvordan i heiteste får man ut baken på tørr asfalt uten å voldta bilen?
Installere turbo eller kompressor ? :wink:
Hehe..... Ja, man kommer lenger med kjærlighet og omtanke.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Tidligere i tråden lurte jeg på hvordan man får ut baken på asfalt uten å voldta bilen. Kjøpe dyre gaver som turbo eller kompressor ble nevnt. Men, i dag fant jeg ut at piggdekk er tingen...
Så, beklager til alle som så meg da jeg tømte 3. giret ut på motorvegen ved Olavsgård i dag :oops:
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Hehe minner meg om de helårsdekkene eg fikk med naen min dette, mistet lappen dagen etter. :oops:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

*fjernet*
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:38, edited 1 time in total.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

motorhead.. om du er i olavsgård området. kjeder deg og kjører mx5 så si fra da. bor like ved , og har syke mx5 abstinenser igjen :P
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Skal gjøre det HF. Har en kompis på Strømmen som bygger en grei garasje, så det blir noen turer nedover :)

2. sesong med pigg, og jeg er skremt over hvor dårlig det sitter på asfalt. Noe jeg kjører på 80% av vinter`n. Har seff. lest og hørt mye om det, så noen bombe var det ikke, men dog... Spole ut alle pigga i vinter og gå tilbake til pigg-fritt neste år.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

motorhead wrote:Tidligere i tråden lurte jeg på hvordan man får ut baken på asfalt uten å voldta bilen.
Øvelse gjør mester.
Jeg kjører NB m/std na motor, på 215/45-16, og det er ikke en sving på Rudskogen hvor man ikke kan få den ut. Problemet er å holde den der, uten diff.brems. Riktig hastighet inn i svingen er et "must". Man kan også leke seg litt med håndbrekket, for å få kontraen inn i svingene, såkalt oppstell.
MX-5 er vel den morsomste bilen jeg har kjørt på Rudskogen, mer samarbeidsvillig kjøretøy skal man lete leeenge etter.
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Jo da, jeg tviler ikke på at man får ut baken. Fikk det jo til ved en anledning på Rudskogen selv. HF satt på, og jeg hadde absolutt ikke noe ønske om å "drifte". Ingen powerslide. Kun en konsekvens av varme dekk og kraftig oppbremsing i svingen etter depotraka.

Mulig jeg er noe forsiktig med bilen, for jeg tør ikke satse så mye at jeg sladder i svinga. Husker vel også at arildh ymta frampå at jeg bremsa noe tidlig :oops:

På vinterføre er saken en annen. Da er sidelengs mere regel enn unntak :D
Som du sier, bilen er veldig sammarbeidsvillig. Og skrensen på Rudskogen følte jeg kom lenge før den kom, så jeg hadde tid til å korrigere.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
Post Reply