Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Av og til så fusker bilen. gjerne når jeg kjører litt rolig og skal gasse på. ikke noe voldsomt, men gjerne f.eks svinge i et kryss. at jeg bremser ned, svinger og gasser ut av svingen. (De gangene kona sitter på. resten av gangene har jeg jo så klart bånn gass gjennom hele svingen )
Da fusker den i et halv sekund eller 1/3 sekunder. Føles ut som den ikke får nok bensin f.eks. Skal bytte både bensin og luftfilter (når det ankommer fra england) men kan det være andre ting som kan få den til å fuske slik?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Hadde samme problemet på min mazda 626. Ble bare værre og værre. Begynte å gå ugjevnt på tomgang. Skiftet plugger, og den ble litt bedre en stund. Byttet så pluggledninger, og bilen ble som ny (nesten)....
Mitt tips er derfor å prøve med å bytte pluggledninger dersom de er gamle og pluggene også.
RonnyG wrote:Hadde samme problemet på min mazda 626. Ble bare værre og værre. Begynte å gå ugjevnt på tomgang. Skiftet plugger, og den ble litt bedre en stund. Byttet så pluggledninger, og bilen ble som ny (nesten)....
Mitt tips er derfor å prøve med å bytte pluggledninger dersom de er gamle og pluggene også.
pluggene er nye, men ledningene er nok eldre.
får bensin og luftfilter imorra, funker ikke de tså kan jeg jo kjøpe plugledninger. vurderte å bytte uansett da jeg ikke ANER når de stammer fra. virker greie, men..
Pluggledningene hadde fantastisk mye å si på min bil. Jeg kjøpte blå NGK (elns) fra mghagen. Guttungen spurt hva jeg hadde gjort med bilen da han satte seg inn rett etterpå....
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Nå vet ikke jeg priser generelt på pluggledninger, men er det virkelig så stor forskjell ? ser jo noen andre der til halve prisen. greit nok om det er verdt pengene, men er det det?
På mazda i Fredrikstad skulle de ha 1100 kr for original-kabler.
Derfor kjøpte jeg fra mghagen for ca 500 kr. Jeg betalte det som sto i moss-katalogen (hvis jeg ikke husker mye feil), og slapp trouble med toll etc.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Og det er litt rart siden Mazda overtok importen selv og skulle gjøre det billigere...
Det som også er litt kjipt er at i japan selger de orntlig originale deler, mens i europa selger de originale deler som er laget av "uoriginale fabrikker"
Etter hva jeg fikk vite da jeg var hos IL i sommer...
Han selger feks. vindusviskere fra japan som varer flere ganger lenger enn de man får kjøpt her,
de passer også bedre til vinduet...
...det er vel egentlig svindel i mine øyne jaffal
Løste nye kabler problemet ditt Fred93? Har hatt samme problemer en 2-3 ganger i det siste. Virker som det skjer etter å ha motorbremset på flat vei, og så skal gi forsiktig gass igjen. Går noenlunde på tomgang, men prøver man å gi gass er det som om motoren dør hen. Ene gangen kvelte jeg motoren, men etter start igjen så var den fin... Snodig.
Mistenker dog at det hos meg kan være en jordingsfeil en plass, iogmed at jeg snart har klippet og spleiset samtlige ledninger til ECU'en
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Da ble det bestilt nye ngk ledninger også. (tok ikke magncor pga pris) ikke så viktig for meg i første omgang. men ngk ledningene fra eller til var ikke så mye..
Tok de sammen med Borla dual exhaust system og miata keyring (eller hva den enn heter)!