Page 1 of 24
mojo-91
Posted: 07 Nov 2005, 11:48
by mojo-91
Da var det på tide å legge ut min Classic red 91-miata.
Miata/Mx5 er er bil som etter min mening har et meget godt design. Bilen er designet utifra klassiske idealer fra 60-tallets roadstere og har selv i dagens NC-modell mye av dette klassiske i seg. Jeg har derfor ingen videre store ambisjoner om å forandre så mye på bilen iom. at Mazda har gjort en så god jobb i utgangspunktet.
Men jeg har jo gjort en del ting likevel
Jeg syntes det svarte interiøret med de solbleika stoffsetene ble litt for kjedelig for en rød sportsbil. Derfor har jeg investert i sort/beige skinninteriør.

Posted: 07 Nov 2005, 11:55
by mojo-91
Posted: 07 Nov 2005, 12:12
by Fred
ser bra ut. hvor kjøpte du skinnet til setene?
Posted: 07 Nov 2005, 12:29
by mojo-91
Fred93LE wrote:ser bra ut. hvor kjøpte du skinnet til setene?
setetrekkene er bestillt fra
www.crazyred.com
$ 545 for paret. Du kan også få liknende produkt fra
http://www.innovationcomputers.co.uk/le ... rs/how.htm
Posted: 14 Nov 2005, 10:12
by RogerRed91
Meget lekkert med det skinn-interiøret!!
Snadderbil du har der mojo

Posted: 05 Jul 2006, 14:35
by mojo-91
Posted: 05 Jul 2006, 15:30
by biXen
Var fint med det trekket på setene. Synes den beige passet dårlig til rødfargen, men sånn ellers var det stilig.
Ikke noen stor fan av mudguards og stativ, men folk er forskjellige (og de har klart sin nytte)
Har du bare bøyd skiltholderen slik at den henger ned?
Posted: 10 Jul 2006, 14:13
by Hauk
*legger klare blinklys foran på handlelista*
Fin bil - og godt å se at jeg ikke er alene i femten-tommers klubben.
(Den der åpner vel for etpar sleivspark...

)
Posted: 04 Mar 2008, 18:01
by mojo-91
Jeg har lenge mistenkt at min 91-modell faktisk ikke er en 1991-modell, noe jeg nå har fått bekreftet. Jeg har sjekket opp VIN-nummeret mitt JM1NA351XL0110418 (
http://www.miata.net/faq/faq2.html#C) og funnet ut at bilen min er en tidlig 1990-modell, faktisk bil nr. 10418 i produksjonslinjen.
Skal ikke alltid stole på hva som står i vognkortet. Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte bilen, men hadde jeg visst dette da jeg kjøpte bilen så hadde jeg prutet på prisen.
Ja ja,....må jo innrømme det føles litt stas å ha en første årgang også da

Posted: 04 Mar 2008, 19:23
by I-J-b
utrolig lækker bil

Posted: 04 Mar 2008, 21:04
by Rudolf
mojo-91 wrote:
Skal ikke alltid stole på hva som står i vognkortet. Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte bilen, men hadde jeg visst dette da jeg kjøpte bilen så hadde jeg prutet på prisen.
Ja ja,....må jo innrømme det føles litt stas å ha en første årgang også da

Velkommen i 90-klubben !
Jeg ble overlykkelig jeg, da jeg forsto at jeg hadde blitt lurt
Vær imidlertid oppmerksom på at du har "shortnose", men det visste du vel kanskje ?
Erik
Posted: 05 Mar 2008, 09:05
by mojo-91
Jeg vet alt om short-nose.
Hadde en liten episode for ca tre år siden da veivtappen var i ferd med å slite seg. Ble heldigvis oppdaget i tide så jeg slapp unna med med nytt reimhjul, kile og bolt. dyrt ble det likevel. Nå drar jeg til mazda en gang i året og får sjekket at momentet fortsatt er korrekt. Best å være føre var.

Posted: 05 Mar 2008, 11:46
by mojo-91
I-J-b wrote:utrolig lækker bil

Takk for det.
Jeg har fulgt nøye med på prosjekttråden din og må si jeg er mektig imponert over hva du har fått til

Posted: 25 Mar 2008, 16:41
by mojo-91
Da har jeg endelig somlet meg til å investere i nytt eksosanlegg. Jeg har hatt et forbruk på 3 stk. bosal-anlegg de siste 7 årene. De har alle rustet hull i eller så har innmaten løsnet og det har hørt ut som en blikkboks med erter i. Nå har jeg fått montert et rustfritt med doble enderør fra IL-motorsport. Jeg må si jeg er SVÆRT fornøyd!
Anlegget har 57mm rørdiameter og 95 x 85mm endestusser.
Det ser bare så utrolig fett ut!
Lyden er etter min mening helt perfekt. Svak brumming ved tomgang og en ganske hissig brumming/fresing ved gasspådrag (rundt 3000 omdreininger).
Jeg vet ikke om det er bare er noe jeg innbiller meg men det føles virkelig ut som om bilen er blitt noe sprekere. Motoren har jo nå fått større rørdiameter å kvitte seg med eksosen på (og to utganger) Noen som kan bekrefte/avkrefte hvorvidt dette har noe innvirkning på effekten?
Rent visuelt må jeg si dette er den beste oppgraderingen jeg har gjort på bilen (selv om frontleppa og skinninteriøret fortsatt stiller sterkt)

Posted: 25 Mar 2008, 20:58
by TurboLag
mojo-91 wrote:...Jeg vet ikke om det er bare er noe jeg innbiller meg men det føles virkelig ut som om bilen er blitt noe sprekere. Motoren har jo nå fått større rørdiameter å kvitte seg med eksosen på (og to utganger) Noen som kan bekrefte/avkrefte hvorvidt dette har noe innvirkning på effekten?...
Har ikke noen håndfaste bevis, men fikk samme inntrykket etter at jeg skifta til samme anlegget på min '94 1.8
