Page 1 of 1
Ikke i natt heller
Posted: 17 Nov 2005, 03:17
by motorhead
Lille meg har ikke testa toppfarta ennå 8O
Vel, jeg fikk ikke gjort det i natt heller. For plutselig smeller det som om jeg får verdens største stein i ruta. Det blir j..lig bråkete og jeg kjenner en kald trekk på høyre side.
Bremser ned og ser etter et digert høl i ruta. Ikke tegn til stein-sprut, men kallesjen er i fred med å åpne seg ( ca. 2cm ) ved høyre festepunkt.
Regner med det er bare å justere litt på festene, så sitter det som det skal?
Selvsagt kjørte jeg på (Ar)Nardo-banen...

Posted: 17 Nov 2005, 06:20
by Mazdafreaks
Hehe liker du ikkje smeller, har kommet til litt i overkant av 200 eg, men gav meg, tror nok ikkje eg ville fått så utrolig mye mer heller, gikk rimeligt raskt opp til over 180, der drøyde det.. men spørsmålet er hva er dette med skikkelige målinger, skulle ha lånt en gps og målt,
Posted: 17 Nov 2005, 07:27
by supercharged
godeste Thaulow var oppe i 225km/t med min 8O
sitat hentet fra en mail jeg fikk av han for en stund siden:
"Husker jeg yppet meg med en Corrado
VR6 på autobahnen. Lå rett bak han i fra 140 og helt til sperra plutselig
slo inn på 225 km/t. Han med Corrado'en lurte veldig på hvordan den lille
gule MX5en kunne holde følge med hans VR6er.

"
speedometeret mitt viser nøyaktig virkelig fart på ihvertfall 70km/t og 100km/t. vet ikke hvor mye/eller om det endrer seg opp til 225km/t fra der..
Posted: 17 Nov 2005, 10:27
by motorhead
Hvor fort det gikk, er ikke så farlig. Det som overraska meg litt er at vinden tar såpass tak i taket at jeg ufrivillig kunne kjørt cab. Glad det ikke skjedde nå og ikke i 200 knykk i venstrefila på Autobahn.
Posted: 17 Nov 2005, 12:32
by HansBRG98
Bra kallesjen ikke flaksa avgårde til varmere strøk..

Posted: 17 Nov 2005, 22:32
by MeSs
Har hatt 205 med lysa nede, og kommer ikke over 190 med lysa oppe

(Om eventuellt kjøper ser denne posten, så kan du trøste deg med at du kommer til å prøve selv)
hehe
Mvh
Marius
Posted: 18 Nov 2005, 10:16
by midget77
Hvordan påvirker kalesjen toppfarta?
Oppe---?
Nede---?
(Løsnet på den ene siden og flagrende-? fleip)
Jeg husker at de på 70 tallet snakket om at en MG midget hadde toppfart på ca 100 mph med kallesjen lukket, og ca 90-95 mph med kallesjen felt ned.
Posted: 18 Nov 2005, 12:49
by Mazdafreaks
Merker at i allefall min virker slappere med kalesjen nede, merker også ett høyere forbruk på bensin...
Posted: 19 Nov 2005, 14:17
by kodvaag
Fikk litt over 200 på autobahn, men bare 190 med lyktene åpne.
Posted: 19 Nov 2005, 16:12
by midget77
Husker du om kalesjen var åpen eller lukket?
Posted: 19 Nov 2005, 16:36
by Stian
Jepp... Hadde akkurat samme resultat som Kodvaag da jeg hentet min i tyskland. Lurer på hva jeg hadde klart i dag? Er vel helst giringen som setter en stopper - ser ut som at ~215-220 er max for 1.6 drivverket.
Posted: 19 Nov 2005, 16:42
by Stian
Dette var med lukket kalesje ja. Bilen blir mye mindre aerodynamisk uten den. Tipper 185-190 med kalesjen (og lyktene) nede.
Posted: 20 Nov 2005, 12:48
by AJF
Har hatt 210 paa min med lykten oppe og noe over 220 paa spedometeret (218 GPS km/t) med lyktene nede paa min Supercharger bil.
Naar man bor i Nederland er det ikke langt til Tyskland og autobanen for aa teste litt... he he

Posted: 20 Nov 2005, 14:51
by HF-mx5T
har ikke kikka så nøye på speedometer. men den drar hele veien til sperra på 5.giret uansett om taket er nede, lysa oppe osv.