VEIV
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Er da ikke noe "farlig" veiv. Dere må slutte med den skremselspropaganda`n dere bedriver 
Eneste er at man må være ekstra,ekstra nøye og kanskje bruke litt locktite (eller lignende, som låser gjengene, men er mulig å ta opp igjen).
Er jo dette sporet som holder registerdrevet på plass som blir slitt hvis alt ikke sitter 100% tight.

Eneste er at man må være ekstra,ekstra nøye og kanskje bruke litt locktite (eller lignende, som låser gjengene, men er mulig å ta opp igjen).
Er jo dette sporet som holder registerdrevet på plass som blir slitt hvis alt ikke sitter 100% tight.
Det er da ingen som driver skremselspropaganda i denne tråden?? Jeg har en 90 modell selv, og ville ikke byttet den i noen annen modell. Nå er det jo dukket opp folk som opplever prolem med veiv også på NB når bolten ikke er korrekt montert, og dette illusterer jo det som alltid er problemet med alle biler: Når ting ikke gjøres rett blir det dyrt...
.

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Ja tror ikkje det en noe å bekymre seg stort over, skulle dere vera uheldig så eg en veiv liggende en strøken en, denne er gått over 200 000 miles og ser meget bra ut i henhold til slitasje og dette kile sporet,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..