Jeg har en 1,6l na fra 1990. Jeg skal bytte den p.g.a. lagerene har gått det blir billigere....
Uansett, kom over en gearkasse fra en 94 na 1,8l. Vil denne passe?
Btw, vi snakker her om manuel kasse.
Takk for alle svar.
Passer gearkassa?
Moderator: Styremedlemmer
Passer gearkassa?
Mvh
Rune Gustafsson
----------------------
Rød Mazda MX-5, 90mod,1.6l
Medl.nr. 539
Rune Gustafsson
----------------------
Medl.nr. 539
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
Kan vær rimeligere å skaffe kulelager fra en kulelager spesialist ja...
men hos mazda er det steindyrt
men hos mazda er det steindyrt
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Det kan vel stemme at det er billigere å kjøpe fra en kulelager spesialist, men så kommer arbeidet. Jeg har ikke dette spesialverktøyet og heller ikke kompetanse for å gjøre dette selv. Dette er i følge de jeg har snakket med en dags jobb.
Og det er dette som koster. Men for all del, hvis noen har lyst på en jobb og tjene noen kroner, fyr løs. Kassa jeg har funnet koster 5000 kroner + mva = 6250 kroner og den er i god stand. Klassifisert A hos en bilopphogger.
Jeg venter også på pris fra Motor og Gir AS på en bytte kasse...
Og det er dette som koster. Men for all del, hvis noen har lyst på en jobb og tjene noen kroner, fyr løs. Kassa jeg har funnet koster 5000 kroner + mva = 6250 kroner og den er i god stand. Klassifisert A hos en bilopphogger.
Mvh
Rune Gustafsson
----------------------
Medl.nr. 539
Rune Gustafsson
----------------------
Medl.nr. 539
Hva skal du ha for din gammle girkasse da ?
Regner med det er ulyd i den når du kjører da, ettersom du sier at lagrene er ferdige....
Spørs om det er bare kulelagrene som er gåen da, eller om nålelagrene også er gefysengefaren.
Kulelagrene koster ca. 300 - 400 kr
Nålelagrene ca. 150 - 200 kr
Så er det vel ca. 6 kulelager
Og 3 nålelager + jobb jaja det koster penger, men det er vel drøyt med 5000 + mva for en brukt på huggern, det blir faktisk billigëre å kjøpe en kasse i statene ink frakt, men det tar en uke eller to å få den hit da..... Du finner nok en løsning, og får jeg gammel kassen din til en pris jeg ikke kan si nei til så......
Regner med det er ulyd i den når du kjører da, ettersom du sier at lagrene er ferdige....
Spørs om det er bare kulelagrene som er gåen da, eller om nålelagrene også er gefysengefaren.
Kulelagrene koster ca. 300 - 400 kr
Nålelagrene ca. 150 - 200 kr
Så er det vel ca. 6 kulelager
Og 3 nålelager + jobb jaja det koster penger, men det er vel drøyt med 5000 + mva for en brukt på huggern, det blir faktisk billigëre å kjøpe en kasse i statene ink frakt, men det tar en uke eller to å få den hit da..... Du finner nok en løsning, og får jeg gammel kassen din til en pris jeg ikke kan si nei til så......
6-7000 høres rimelig ut for ei 12 år gammel kasse hvis motoren den hang på følger med...RuneG wrote:...... Kassa jeg har funnet koster 5000 kroner + mva = 6250 kroner og den er i god stand. Klassifisert A hos en bilopphogger.

Ellers er det vel en grei jobb.. har selv ei girkasse stående her jeg skal bytte når det våres litt - noe å tenke på er at den 94'en mulig hadde litt anna utveksling på bakaksel, så du må flytte over giver for speedometer fra din gamle, hvis du ikke bytter aksel og da