Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
driver på å tenke ut noen smarte plasseringer av lcdskjermer i bilen.. har lyst å ha en i midtkonsollen.. planen er da å ha cdspilleren nederst og en 7" skjerm innfelt ovenfor der igjen.. det vil jo igjen si at jeg må fjerne/flytte på bryterne til varmeapparatet.. har planer om å støype igjen hullet der askebegeret står og dermed frigjøre litt plass der til bryterne..
da kommer det store spørsmålet mitt.. er alle disse bryterne et komponent som jeg bare kan flytte dit jeg vil og strekke opp kabler dit, eller er det en masse mikkmakk å få til dette? (den kosmetiske delen regner jeg ikke som noe problem, da dette ska gå fint å lage til i glassfiber eller liknende) vet det ville være mye enklere å kjøpe en motorisert in-dash skjerm men synes det ser så enkelt ut, ser mye bedre ut når skjermene er innfelt liksom..
Skal ikke si meg noe ekspert på dette her men etter hva jeg har forstått så er det mange med NA som bygger om til eller har lyst til å bygge om til så varmeapparatet er nederst. Hvis du ser litt på www.miata.net og søker rundt, så står det garantert noe om dette. Jeg tror å flytte den helt til askebegeret blir ett stooort prosjekt, men..
"ingenting er umulig, det umulige tar bare lengre tid"
Dybden på den er vel for stor til at du kan ha det der askebegret er..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Alt er jo mulig, det umulige tar bare litt lengre tid..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
det var jo ikke akkurat oppløftende.. hadde håpet at kontrollene var av den enkle typen hvor alt ligger i en liten box som lett kan flyttes..
bilen står på lagring langt unna meg, så da er det lett å tenke ut hvordan ting kan gjøres, men vanskeligere å kontollere om det virkelig lar seg gjøre.. dette virket litt vanskelig ut ja, noen som har bilder av mindtkonsollen uten deksel? eneste løsningen blir kansje å finne en annen plassering for cdspilleren om jeg skal få en skjerm inn der.. men da er spørsmålet, hvor er det plass til spilleren.. ? er jo plass i hanskerommet og man hadde jo egentlig kunnet ha styrt den med fjernkontroll, men å gjemme bort en spiller med navigasjon er jo ikke så lurt/praktisk da.. kan hende jeg bare glemmer hele greien og monterer skjermer i solskjermene, ligger et sett i posten på vei hit, så da blir det litt eksperimentering og bygging for å se om vi klarer å lage en løsning, for solskjermene er nok orginalt for smale og for tynne for å montere 7"skjermene..
luftedysene er ivertfall hellig, de mener jeg må være der..
og klart man kan kjøpe in-dash, men det synes jeg ser for enkelt ut, den mest tungvinte måten er ofte den peneste også.. mener dette gjelder i dette tilfellet også..
jeg er litt vanskelig og kresen idag..
Hva med å se TV inne i stua. Så kjøre bil i bilen ?? Da kan du ha mye større skjerm en 17"
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
EspenSort92 wrote:eller sånn: det må da være aller lettest...?
Egentlig ikke.. Ikke når du tenker på dybden på spilleren..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Hva med å se TV inne i stua. Så kjøre bil i bilen ?? Da kan du ha mye større skjerm en 17"
17 tommer i bilen?? hehe det hadde vært kult
Kom et ett tall for mye der..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
hehe.. er jo også en mulighet.. har litt lyst å show'e opp interiøret litt og da er jo tvskjermer noe som er pent og stilig så lenge de er ordentlig montert.. er jo også litt artig å se på film med ordentlig lyd til, og når man ikke har råd til hjemmekinoanlegg, men har nogenlunde brukbar lyd i bilen så er bil-tv litt mer fristende, men da bør nok skjermene monteres i solskjerm, hvis ikke så blir man nok å få litt vont i nakken etter å ha stirret ned mot midtkonsollen i lang tid.. testa skjermen i et mørkt rom og den var overaskende bra å se film på størrelsen tatt i betraktning..
nei 17toms skjerm blir nok vanskelig å få montert i en mx5, må være bagarsjerommet det eneste..