Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eneste påbudet er vel at det skal virke så lenge det er montert på bilen. Men hvorfor fjerne det? Jeg syns det ser helt konge ut! Skikkelig racinglook spør du meg, men det er jo såklart øyet som ser 8O Er jo så mange som fjerner det at bilen skiller seg jo mer ut hvis man har det på.
Det er jo bare å montere det på midten da Syns ihvertfall at lyset passer bra til zender bakfangeren min. Men det er jo såklart likt med tåkelyset som frontlyktene, mange forskjellige meninger.
Har jo faktisk sett løsninger hvor man monterer tåkelyset på hengsler slik at man kan vippe det opp under bakfangeren så det ikke synes, så kan man jo koble det som et ekstra bremselys og bare vippe det ned hvis man blir i mood for racing
I racingsammenheng blir tåkebaklys kallt "wet-race light". Dvs. det er et lys som er konstant på, og ikke relatert til bremselysa. I 200 km/t på våt bane blir de vanlige baklysa fullstendig borte, så man trenger noe sterkere saker.
Jeg må studere det lysere nærmere når jeg får bilen. Så ut til å være kuttet hull i bakfangeren (?) - og at dette lyset var satt inn der. (euro 95 NA). På andre NAer har jeg sett andre løsninger - f.eks bare hengende i to skruer. Men felles for dem alle er at de sitter litt til venstre for midten.
"Midlertidig" tåkebaklys/wet-race på Porscha... resten av lysa sitter øverst i bakvinduet.
Last edited by Hauk on 25 May 2006, 16:48, edited 2 times in total.
glaibilenmin wrote:Hadde vert helt ok racinglook om det hadde vert montert midt på bilen... men det faktum at det er montert skeift irriterer reva av meg
Det er litt av poenget, tåkebaklys skal ikke monteres sentrert, da det kan mistolkes som et bremselys. Støgt er det iallefall.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport