Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
surfa litt rund på nsk sine sider å fant denne linken fra ett løp i sommer
var der selv å kjørte men var ikke med på detta løpet,lengre ned på siden finner dere lista , sjekk 6. plassen masse fete biler nedover på lista også da
Mvh oddbjørn http://www.sportsvogn.no/artikler/rudskogen02082003.htm
jepp hadde kittet da ja men skal øke til 17" til sommern så da hvet jeg ikke om jeg drar på banen,men kan jo være med å se på da for turens skyld
bruker msn ja miataturbo@msn.com
Kjører ikke Knut Sørli bilen som ble brukt i filmen selskapsreiser eller noe sånt. Som er rigget for Roadsport 1600, uten turbo ???
classicturbo wrote:hvis j ikke husker feil er det turbo i den ja men alikevell
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Kjører ikke Knut Sørli bilen som ble brukt i filmen selskapsreiser eller noe sånt. Som er rigget for Roadsport 1600, uten turbo ???
classicturbo wrote:hvis j ikke husker feil er det turbo i den ja men alikevell
Knuts wrote:Kjører i dag Roadsport med Mazda Mx-5 og har planer om i en høyere Roadsport klasse til neste år. I den forbindelse blir det sannsynligvis turbo eller kompressor. Det jeg lurer på er hvor mye tåler den orginale MX-5 motoren av effekt? Har i dag en 2000 modell 1835 motor som gir 155 HK. Hvor mye effekt tåler denne motoren i løpssammenheng. Motoren er blueprintet og toppen er portet så den tyåler nok litt mer enn orginalt.
Er det noen som også vet hvor mye girkasse, drivaksler og diff tåler?
Kjører idag med standard diff fra NA men har en 2000 diff liggende. Passer denne rett på eller må jeg skifte hele bakstillingen?
HJåper noen kan svare så jeg neste år kjører fra enda fler Porscher.
Se på resusltatlisten nr. 6 Knut Sjølie. Om jeg ikke husker feil hadde han under 130 hk i fjor, men kjører fra biler med over doble effekten pga. kjøreegenskaper (og er selvsagt også en dyktig sjåfør). Motoren han kjørte med i fjor var relativt moderat trimmet, og har hverken turbo eller kompressor, men bilen har klassens (Roadsport C i fjor) beste kjøreegenskaper! Understellet er forøvrig kraftig modifisert i forhold til original. Sjølie har mye på gang og kjører muligens i en annen klasse denne sesongen, det skal bli spennende å følge han.