Page 1 of 1
mx-5
Posted: 25 Jan 2004, 10:05
by classicturbo
surfa litt rund på nsk sine sider å fant denne linken fra ett løp i sommer
var der selv å kjørte men var ikke med på detta løpet,lengre ned på siden finner dere lista , sjekk 6. plassen

masse fete biler nedover på lista også da
Mvh oddbjørn
http://www.sportsvogn.no/artikler/rudskogen02082003.htm
Posted: 25 Jan 2004, 10:37
by HansBRG98
Det er turbo i den ikkesant

Posted: 25 Jan 2004, 10:48
by classicturbo
hvis j ikke husker feil er det turbo i den ja

men alikevell

Posted: 25 Jan 2004, 12:09
by Precious
Posted: 25 Jan 2004, 12:12
by classicturbo

jepp det er meg kuult å kjøre da men torte ik være med på løpet

Posted: 25 Jan 2004, 12:13
by Precious
hadde du turbo kittet da?
Jeg skal bli med på bane til sommern.
Bruker du msn classicturbo?
Posted: 25 Jan 2004, 12:22
by classicturbo
jepp hadde kittet da ja

men skal øke til 17" til sommern så da hvet jeg ikke om jeg drar på banen,men kan jo være med å se på da for turens skyld
bruker msn ja
miataturbo@msn.com
Posted: 25 Jan 2004, 12:25
by Precious
17" skader da ikke å bruke på banen?
Kombinere show ang go

Posted: 25 Jan 2004, 12:38
by Pacmania
gleder meg til bane sesongen når jeg ser slike bilder..

Posted: 25 Jan 2004, 13:58
by Vidar
Kjører ikke Knut Sørli bilen som ble brukt i filmen selskapsreiser eller noe sånt. Som er rigget for Roadsport 1600, uten turbo ???
classicturbo wrote:hvis j ikke husker feil er det turbo i den ja

men alikevell

Posted: 25 Jan 2004, 14:54
by PKD
Vidar wrote:Kjører ikke Knut Sørli bilen som ble brukt i filmen selskapsreiser eller noe sånt. Som er rigget for Roadsport 1600, uten turbo ???
classicturbo wrote:hvis j ikke husker feil er det turbo i den ja

men alikevell

Knuts wrote:Kjører i dag Roadsport med Mazda Mx-5 og har planer om i en høyere Roadsport klasse til neste år. I den forbindelse blir det sannsynligvis turbo eller kompressor. Det jeg lurer på er hvor mye tåler den orginale MX-5 motoren av effekt? Har i dag en 2000 modell 1835 motor som gir 155 HK. Hvor mye effekt tåler denne motoren i løpssammenheng. Motoren er blueprintet og toppen er portet så den tyåler nok litt mer enn orginalt.
Er det noen som også vet hvor mye girkasse, drivaksler og diff tåler?
Kjører idag med standard diff fra NA men har en 2000 diff liggende. Passer denne rett på eller må jeg skifte hele bakstillingen?
HJåper noen kan svare så jeg neste år kjører fra enda fler Porscher.
Mvh
Knut S
Posted: 25 Jan 2004, 15:46
by HF-mx5T
hmm han jan tore pedersen med rx7 der (høyt oppe på lista) må jeg slite med å prøve å henge på til sommern, møkk at kompiser skal ha så raske bile da

Posted: 27 Jan 2004, 12:53
by Sebring

Se på resusltatlisten nr. 6 Knut Sjølie. Om jeg ikke husker feil hadde han under 130 hk i fjor, men kjører fra biler med over doble effekten pga. kjøreegenskaper (og er selvsagt også en dyktig sjåfør). Motoren han kjørte med i fjor var relativt moderat trimmet, og har hverken turbo eller kompressor, men bilen har klassens (Roadsport C i fjor) beste kjøreegenskaper! Understellet er forøvrig kraftig modifisert i forhold til original. Sjølie har mye på gang og kjører muligens i en annen klasse denne sesongen, det skal bli spennende å følge han.