mx-5 med ståltak
Moderator: Styremedlemmer
- fatlaces
- 4200 RPM
- Status: Offline
mx-5 med ståltak
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Det er nok faktorer som høyere pris og vekt som spiller inn. Spørsmålet er om det er realistisk av Mazda og satse på slikt. På en annen side virker det veldig praktisk med ståltak.fatlaces wrote:hvor mye veier et ståltak i forhold til vinyl/stoff ?steffen wrote:Sier ikke neitakk til ståltak. Genialt å slippe hardtopp, og heller satse på en slik løsning Mercedes bruker
Husk på at man kan slenge ned softtoppen på ett sekund. På f.eks. en 207cc tror jeg det tok 20-30 sekunder. Så jeg er enig det fine slagordet til biXen.
Ståltak er for pyser og gamlinger...
Kom ut fra fotballtrening i går da en kollega av meg akkurat satte seg inn i sin splitters nye SLK på parkeringsplassen utenforbi treningssenteret.
Han så meg, jeg så han, og så startet han opp bilen og begynte "tak-operasjonen".. Jeg la på sprang..
mot bilen min... (hadde vel 40 meter å løpe) slengte fra meg fotball og flaske inn i passasjersetet, av med taket, rygget ut og kjørte ut fra parkeringsplassen... det siste jeg så i bakspeilet var gliset til kollegaen min mens han ventet på at taket var ferdig lagt ned...

Kom ut fra fotballtrening i går da en kollega av meg akkurat satte seg inn i sin splitters nye SLK på parkeringsplassen utenforbi treningssenteret.
Han så meg, jeg så han, og så startet han opp bilen og begynte "tak-operasjonen".. Jeg la på sprang..

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Mye av sjarmen ved denne bilen er jo nettopp det at man ser det er en ekte roadster, og roadstere har alltid hatt softtop. (hva jeg vet)
Jeg ville aldri, jeg sier ALDRI ha kjøpt en mx5 med sammenleggbart ståltak.
ALDRI!!!!!
Jeg ville aldri, jeg sier ALDRI ha kjøpt en mx5 med sammenleggbart ståltak.

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Dette har vi jo vist lenge da... var jo en fra mazda som bekreftet det til en av dere som var på tusenfryd, mener jeg å huske!! fant ikke posten nå, men det stod noe slikt som: "nå er det bekreftet, mazdamann sa at MX5 med ståltak var under planlegging"..
men men, nå er det iallfall 100% sikkert.. ettersom også dinside har fått snusen i det..
reint personlig syntes jeg det tar litt av sjarmen bort, og deilig når man bare kan bruke to sek. på å legge ned/ta opp taket, i stedet for 20-30 sek... Nei, stoff på sommeren, HT på vinteren.. (som jeg forsåvidt ikke har da)
men men, nå er det iallfall 100% sikkert.. ettersom også dinside har fått snusen i det..
reint personlig syntes jeg det tar litt av sjarmen bort, og deilig når man bare kan bruke to sek. på å legge ned/ta opp taket, i stedet for 20-30 sek... Nei, stoff på sommeren, HT på vinteren.. (som jeg forsåvidt ikke har da)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Hvis ståltaket foldes RASKT ned og ikke veier for mye (her må man iberegne motoren) så er det helt ok for min del.. men går det utover kjøre-egenskaper (feks. aks) så kan man glemme meg som interressert...
men hvor skal dette få plass da?
særdeles dårlig idé synes jeg egentlig...
roadster betyr bare at en bil har 2 seter og åpen løsning
men hvor skal dette få plass da?
særdeles dårlig idé synes jeg egentlig...
roadster betyr bare at en bil har 2 seter og åpen løsning

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
joda, for all del.. de vil nok ikke kutte den nåværende løsningen til fordel for noe annet, men man må jo kunne diskutere om det er verd å "satse på den hesten" også...Hauk wrote:Det er vel ikke snakk om at den med ståltak skal erstatte soft-top-modellen, men heller en parallell modell? Da er det jo helt greit - la folk velge det de vil. Fint med mangfold.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata