Page 1 of 2

Styling kit eller turbo kit?

Posted: 26 Jan 2004, 03:15
by AMTxxx
Hei!

Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?

Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen

men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit? :)

Posted: 26 Jan 2004, 03:52
by Dalton
Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.

Posted: 26 Jan 2004, 08:56
by Precious
Jeg ville valgt Turbokittet til GReddy, men som flere andre her i landet ville jeg ikke betalt de dyre pengene for å få det godkjent.

Det er litt uannsvarlig med tanke på at forsikringa ikke gjelder fult ut om de skulle se at årsaken kom av trimmingen.

Så jeg ville kjøpt turbokittet til GReddy (13000kr) og fortsette å bruke hodet ;) Du har jo fortsatt penger igjen til styling.

EDIT: Som postet under meg, ville jeg brukt resterende penger etter turbokittet til videlikehold og oppgraderinger av hjuloppheng.

Posted: 26 Jan 2004, 09:49
by JIN91BRG
Ville spandert en real sjekk av dempere, foringer, stabstag, krengingshammere, felger, dekk, bremser og annet som har med kjøreegenskapene å gjøre. Ikke så kult å ha en bil som ser rå ut, men blir frakjørt av en fiesta pga manglende vedlikehold.
En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.

Posted: 26 Jan 2004, 10:13
by Sebring
8) Sier meg enig med JIN 91 BRG. Blir det penger til overs da, ville jeg brukt de på et moderat senkesett (maks 40 mm) og et sett med gromme felger/dekk. Annen "styling" har ikke bilen behov for. Den er så vellykket i designen som den er, at tradisjonell styling heller er med på å ødelegge den!

Re: Styling kit eller turbo kit?

Posted: 26 Jan 2004, 13:05
by Vidar
Betale ned lånet ?
AMTxxx wrote:Hei!
Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?
Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen
men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit? :)

Posted: 26 Jan 2004, 15:38
by HansBRG98
Ville satsa på styling kit fremfor turbo ja.. :mrgreen:

http://www.ilmotorsport.de/galerie/gal65.jpg

Posted: 26 Jan 2004, 15:43
by kodvaag
Sier meg enig med Vidar, betal ned lånet!

Posted: 26 Jan 2004, 15:44
by Vidar
feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
Dalton wrote:Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.

Posted: 26 Jan 2004, 15:46
by kodvaag
JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.


Og hva er min til 35000 da??? :mrgreen:

Posted: 26 Jan 2004, 15:47
by Vidar
Så trenger du antageligvis å kjøpe en del deler og bruke en del tid på å fikse bilen.... 8O
kodvaag wrote:
JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.

Og hva er min til 35000 da??? :mrgreen:

Posted: 26 Jan 2004, 16:11
by Silverboy
Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??

Posted: 26 Jan 2004, 16:14
by Vidar
Tok utgangspunkt i 93 jeg, blir jo litt feil
Bruksfradragene er som følger :
Over 1 år : 15%
Over 2 år : 30%
Over 3 år : 45%
Over 4 år : 55%
Over 5 år : 65%
Over 6 år : 75%
Over 7 år : 85%
Over 8 år : 90%
Over 9 år : 95%
Over 10år : Ingen tilleggsavgift
Silverboy wrote:
Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??

Posted: 26 Jan 2004, 17:15
by AMTxxx
Desverre ble den mx'n solgt :(

Posted: 26 Jan 2004, 17:30
by Precious
Synd, men det kommer flere.
Det er verdt ventinga.