Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Vurderer å handle noe varer fra Tyskland... men, er jo ikke verdens største fan av toll og annet tull... så, lurer litt på om jeg skal sende dette til sverige (svinesund), og ta strømstad-ferga over og hente det..
men, trekkes den tyske momsen (vat) fra beløpet hos butikken da (er chrome design), eller hva skjer..
og, hva er adressen til det postkontoret i strømstad?
skriver man liksom bare poste restante eller noe, og så sitt eget navn osv... vil gjerne høre litt av de som har gjort dette før
Ditt Navn
skolgatan 1
POSTE RESTANTE
Strömstad
S-45230
Sweeden
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Så er det bareå vente. Så hente varene etter en tid..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Høres jo enkelt ut dette, men får man beskjed om det er kommet noe da eller, har lyst å teste dette ut går vel kjappere også da, pga det er jo toll så tar tid, men hvordan er det å få dette sendt videre da, kan man sette verdien selv da, siden man sender fra seg selv til seg selv en annen plass,
gjort dette i norge ja... tror jeg fikk telefon til og med.
De trekker fra moms i tyskland akkurat som du skulle ha gjort i om det ble sendt til norge. og vil også tro den blir stoppet i svenske tollen på lik måte som i norge, dog vet jeg ikke hvordan tollreglene i sverige er.. det er vel kanskje ikke toll på bildeler der? ellers er det jo bare å montere det i sverige og kjøre ti norge igjen.. lettest det. sender du det er det 25% moms igjen i norge. dog kan du som du sier sette verdi selv... forutsatt at den ikke blir sjekket... da blir det vel pess igjen.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Magnum1985 wrote:Enn om jeg vil ha delene sendt til Storlien da? Går det å?
'
Det går bra det. bare bruke adressen til postkontoret (eller det er vel konsumet ?) til posten på Storlien. Adressen finner du på posten.se
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Fred93LE wrote:gjort dette i norge ja... tror jeg fikk telefon til og med.
De trekker fra moms i tyskland akkurat som du skulle ha gjort i om det ble sendt til norge. og vil også tro den blir stoppet i svenske tollen på lik måte som i norge, dog vet jeg ikke hvordan tollreglene i sverige er.. det er vel kanskje ikke toll på bildeler der? ellers er det jo bare å montere det i sverige og kjøre ti norge igjen.. lettest det. sender du det er det 25% moms igjen i norge. dog kan du som du sier sette verdi selv... forutsatt at den ikke blir sjekket... da blir det vel pess igjen.
er det toll når det er mellom land i eu da?? dette skal prøves ut!
Det er ikke snakk om toll, men moms.
Dersom det sendes fra Tyskland til Sverige trekkes ikke tysk moms fra (innenfor EU)
Så det du sparer er differansen mellom norsk og tysk moms ved å sende poste restante til Sverige, kanskje 7-8 prosent. I tillegg risikerer man å bli stoppet av tollerne og bli ilagt moms og straffegebyr, men risken er vel kanskje ikke så stor?
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red