Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hei
Jeg har i en tid vært interessert i anskaffe meg en liten og snerten cab, og har nå bestemt meg for at en MX-5 vil være midt i blinken for meg.
Det jeg ser etter er vel en mx-5 i en prisklasseen 0-75 000kr, og da faller jeg på en 90-91 modell. Det jeg da lurer på er om det er noe spesielt jeg burde se etter på disse bilene før jeg kjøper, da med tanke både på negative og positive ting. Hvor langt går en slik bil før den begynner å bli sliten?
jeg tar gjerne mot alle slags råd med stor takk,slik at jeg får mest mulig kunnskap før jeg legger penga på bordet.
håper at dere erfarene Mx-5 eiere kan hjelpe en potensiell mx-5 eier
http://www.miata.net har et Garage og FAQ område. Der er det blant annet en bruktbil guide. Ellers kommer vel andre og fyller på med informasjon. Det er også andre som har spurt om det samme, så et forumsøk gjør seg. Lykke til.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
siden min er nå gått over 200 000 km så synes jeg ikke 150 er så mye , jeg har ikke hatt noe nevneverdig trøbbel siden 127 000 km...
den bilen var nylakket i 2002 og hvis det fremdeles ser bra ut er det jo bra arbeid, og det vil man tro siden selger allerede har tatt Naf-test... (regner med den er nylig gjort)
hvis bilen er så bra som det ser ut til synes ikke jeg prisen er verst
angående den røde som er lakkert i 2002 så ville jeg gått lakkeringen godt etter i sømmene. Bilder lyver alltid. Sjekk slike ting som om regnlisten i underkant av sidevinduene har vært demontert før lakkering. Det samme gjelder vel dørhåndtakene. Disse er litt problematiske å demontere så hvis lakkereren var passe useriøs så har han ikke giddet å demontere skikkelig.
Men den ser jo veldig pen ut på bildene.
rødt er fint
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:så hvis lakkereren var passe useriøs så har han ikke giddet å demontere skikkelig.
jeg regner med at siden eier har hatt den på NAF-test så er dette bra arbeid,
for NAF går over alle deler på bilen med lakk-tykkelsesmåler,
noe som da kan indikere om den har vært skadet en plass o.l.
en bil vil alltid besiktiges før kjøp, om lakk på listene ikke bryr kjøper..
(det hadde brydd meg) så gjør det lite, og det trenger ikke bety at lakk-jobben generelt er dårlig ...selv om det kan være sansynlig
Min kan gå for 75k men da uten mas og kjas.. er en type na av 1991 modell med diverse mods, går bra også, følger med nye dempere av type koni og er påmontert nytt tak av type robbins med glass og ikkje disse stygge plast, low profile lykter og lexus bak, 16" Felger med toyo proxes dekk,, simons sportseksos med grei fin lyd, er også slik jackson racing cold air intake, om den selges så er det kun for å slippe å parkere den for vinteren og for å kjøpe ny til våren, for mx5 skal eg ha,
StianOppistov wrote:Min kan gå for 75k men da uten mas og kjas.. er en type na av 1991 modell med diverse mods, går bra også, følger med nye dempere av type koni og er påmontert nytt tak av type robbins med glass og ikkje disse stygge plast, low profile lykter og lexus bak, 16" Felger med toyo proxes dekk,, simons sportseksos med grei fin lyd, er også slik jackson racing cold air intake, om den selges så er det kun for å slippe å parkere den for vinteren og for å kjøpe ny til våren, for mx5 skal eg ha,
meget fin bil det der. om den er like fin i teknisk stand og at ikke km er alt for mye, vil den helt klart være noe å tenke på! men er ikke 75 000kr vel mye for en 1991 modell, selv om det er noe mods på den?