I 1999 var jeg på høsttur med Sportsvognklubben i min første MX-5, 1997 mod NA 1,6, med 90 Hp. Turen gikk til Dalen i Telemark på typiske MX-5 veier. Vi var ca 25 biler, alt fra gammel Triumph TR-3 og Lotus 7 til ny MX-5 og BMW Z3. BMW-en var en 2l, med ca 180 Hp.
På hele turen la BMW-en som bil nr 3 og jeg som bil nr 4 i løypa. (Nr 1 og 2 var en Simitar og en Caterham 7) og det gikk så det humpet og skvatt på trange, svingete veier. Ikke en meter klarte de andre forran meg å kjøre fra meg. Først dagen etter, på vei opp dalsiden fra Dalen på en lang rett strekning klarte Z3-en å legge meg bak seg.
Jeg traff eieren av Z3-en igjen for et par uker siden. Han husket turen, og kunne fortelle meg at han hadde omtrent trådd gasspedalen gjennom bånnplata opp denne dalsiden i ren frustrasjon over at han ikke klarte å å kjøre fra en skarve 90-hester.
Mitt poeng.
Det er ikke nødvendig å blodtrimme en MX-5 for å ha det gøy. Hvis bare veiene er krevende nok er selv en 90-hester hvass nok til å holde følge med eller enda kjøre fra mye sterkere doninger.
To svinger og vekk me' n.
Lederbocken
PS Husk Helårsklubbens møte, årlige kjøretur fra Universitetsplassen til Frognerseteren 1 januar kl 1200. Se nærmere på www.Sportsvogn.no
Blodtrimma doning???
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
- Status: Offline
hehe
hørtes ut som en drømmesituasjon det der.
er defor jeg tar alt utenom motor først

er defor jeg tar alt utenom motor først

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Re: Blodtrimma doning???
SweetLederbocken wrote:I 1999 var jeg på høsttur med Sportsvognklubben i min første MX-5, 1997 mod NA 1,6, med 90 Hp. Turen gikk til Dalen i Telemark på typiske MX-5 veier. Vi var ca 25 biler, alt fra gammel Triumph TR-3 og Lotus 7 til ny MX-5 og BMW Z3. BMW-en var en 2l, med ca 180 Hp.
På hele turen la BMW-en som bil nr 3 og jeg som bil nr 4 i løypa. (Nr 1 og 2 var en Simitar og en Caterham 7) og det gikk så det humpet og skvatt på trange, svingete veier. Ikke en meter klarte de andre forran meg å kjøre fra meg. Først dagen etter, på vei opp dalsiden fra Dalen på en lang rett strekning klarte Z3-en å legge meg bak seg.
Jeg traff eieren av Z3-en igjen for et par uker siden. Han husket turen, og kunne fortelle meg at han hadde omtrent trådd gasspedalen gjennom bånnplata opp denne dalsiden i ren frustrasjon over at han ikke klarte å å kjøre fra en skarve 90-hester.
Mitt poeng.
Det er ikke nødvendig å blodtrimme en MX-5 for å ha det gøy. Hvis bare veiene er krevende nok er selv en 90-hester hvass nok til å holde følge med eller enda kjøre fra mye sterkere doninger.
To svinger og vekk me' n.
Lederbocken
PS Husk Helårsklubbens møte, årlige kjøretur fra Universitetsplassen til Frognerseteren 1 januar kl 1200. Se nærmere på www.Sportsvogn.no

- Miatapowers
- 7200 RPM
Re: Blodtrimma doning???
Har selv blitt frakjørt av range rover og dama sin golf tdi,shutinc wrote:
SweetMen, nå har jeg blitt frakjørt av VW Transporter, Dodge Ram, Ford (en eller annen pickup) og noen andre tyngre kjøretøy i bratte oppoverbakker, men dog strake bakker. Derfor jeg vil oppgradere motoren med kompressor eller turbo. Liker ikke at svære doninger rett og slett oser forbi meg og som veier gjerne tre ganger så mye som min lille bil

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
hold følge med en e36 325 opp til ca 150 så begynte den å sige sakte ifra opp til 200, sier vell litt om hvor lat noen bmw motorer er, de virker som regel raskere på papiret! vill ikke akuratt si jeg har en sprek motor selvsteffen wrote:En BMW Z3 2.0 er en rekkesekser med 150 hk. Hadde den 180 må den ha vært trimmet.
En Z3 er feit og dau. Skal ikke mye til å kjøre fra 1.8-utgaven. Selv en Toyota Yaris tar den. Riktignok T-sport.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
-
har jo aldri vert tvil om at det er mer gøyHF-mx5T wrote:men jeg mener det er enda mer gøy om den er blodtrimmet også, kombinert med kjøreegenskapene.. se R sykler streve på småveiene, ikke bare bilermen jeg er ikke riktig frisk mener vel noen

95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
- tness
- 6500 RPM
Lå klistra i ræva på en BMW M5 stv her i sommer, jeg kjente veiene, BMW føreren kjente de ikke så godt, men han klarte ikke å kjøre fra meg, så etter en stund slapp han meg forbi, og det var det siste jeg så til BMW'en:)
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife