Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei folkens jeg legger planer om en bil tur fra drammen og til sørlandet og opp langs kysten til bergen og over fjellet til drammen i gjenn.
Regner med at det kan bli noen ferger og ta på vei til bergen, er litt redd for og stå fast på vei evt ut av evt inn på ferga 8O noen andre som har erfaring Skal si at mx5,n er senket, jeg kommer ikke inn i vanelige parkeringshus heller
Nå har eg hatt 3 stk mx5 som har vert senket. 2 stk na og en nb, men ingen som har slått nedi eller subbet, så da lurer eg på hva senkesett du har, min mx5 er senket endel. har også en senket golf den subber ofte nedi, men aldri med mx5. bor på vestlandet så ferjer tar eg ofte også..
har orginal front fanger. vet ikke hvilke merke det var på senke settet ettersom bilen var senket da jeg kjøpte den, har ikke hatt bilen så lenge heller. bilen står borte på vinter lagring så derfor vanskelig og få sjekket. skal høre med jonaldo, han kikket litt på demperne på bilen.
Har ikke opplevd å ta nedpå i noe ferger så lengst eg har stått på "vanlig" dekk på fergene.... hengedekk osv kan by på problemer... om dei vinker deg dit så er det bare å nekte og om du ikke får kjøre en anna plass og det ender med at du skader bilen din så er fergeselskapet plikig til å erstatte skadene
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Har ikke noen problemer med ferger, kjører opp på hengedekket eller ned i kjelleren uten at bilen tar nedi. (Har 40mm senking og Koni-demperne på mellomste hakket).
Bor også på Vestlandet, og bruker mye ferger.
Faktisk så er det større problemer med Audien. Subber litt nedi her og der, men ikke værre enn at det er til å leve med.
Litt må man jo ofre for å få riktig stuk på bilen
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
kan vere uheldig å møte på veldig høy flo, da skal det ingenting til for å ta nedi, men det skjer vell mest på høsten/våren. kommer også veldig ann på om det er gammel eller ny ferge
Har snakket med noen på jobben og noen der mente at jeg kunne ringe ferge selskapet og høre syntes det virker håpløst skal da strengt tatt ikke være nødvendig det
tror ikke du har noe å frykte. Jeg har en som er senka 35 mm og har front leppe på den i tilleg, og bor på en øy der jeg må ta ferge til og fra hvis jeg skal noen steder, og har aldri opplevd noen problemer i det hele tatt. Har også reist med både nye og gammle ferger, når det har vært både flo og fjære uten at det har vært noen problemer i det hele tatt. Nei tut og kjør
Dalton:
da jeg var liten pjokk (ca 10-12år siden) var vi på sørøya på campingvogntur der vi skulle møte noen kjenninger av mor (hun har bodd ei stund på sørøya som liten)
på tur hjem var det så stor fjære at vi måtte vente på neste ferge for å få med oss campingvogna, vi kjørte en org senka mazda 626 og kom oss ikke ombord med campingvogna på slep, den bilen ble for lav bak.. tydelig at det har blitt bedre der i det siste..