pris på 98mod mx5
Moderator: Styremedlemmer
pris på 98mod mx5
vurderer og kjøpe en 98mod mx5.
litt info om bilen
98mod 1,8GTR
km 130000
sort skinn
hard topp
brp kompressor + medfølgende oppgraderinger
oppgradert til 6 trinsgir kasse
17"sommer dekk/felger
bilen er i meget pen og i god stand
har sett prisene på finn og autodb på 98 mod ligger mellom 125000 til 155000,men da med lavere km stand og mindre oppgraderinger.
har dere noen mening om hva prisen på en slik bil burde ligge på????
litt info om bilen
98mod 1,8GTR
km 130000
sort skinn
hard topp
brp kompressor + medfølgende oppgraderinger
oppgradert til 6 trinsgir kasse
17"sommer dekk/felger
bilen er i meget pen og i god stand
har sett prisene på finn og autodb på 98 mod ligger mellom 125000 til 155000,men da med lavere km stand og mindre oppgraderinger.
har dere noen mening om hva prisen på en slik bil burde ligge på????
Last edited by mazda-mx5 on 26 Jan 2007, 14:52, edited 1 time in total.
Jeg antar at dette er en 1.6. Hvis dette er en GTR ala de som ble solgt i Sveits er det verd ca. 0 kroner ekstra.
Hvis han har klart å kjøre i stykker den orginale 5-trinnskassa kan du vel regne med at denne bilen har blitt brukt j****g hardt.
130,- kanskje avhengig av status på bilen og kvaliteten på arbeidet som ble gjort.
Hvis han har klart å kjøre i stykker den orginale 5-trinnskassa kan du vel regne med at denne bilen har blitt brukt j****g hardt.
130,- kanskje avhengig av status på bilen og kvaliteten på arbeidet som ble gjort.
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
den svetsiske GTR utgaven ble levert med 1.8literen også;) GTR navnet har kun med utstyr å gjøre og betyr ingenting med tanke på motor og gir.. enig med arildh, om 5trinnskassa har blitt kjørt i stykker vitner dette om hasardkjøring..
er vanskelig å si verdi på noe slikt, bør nesten se bilen på ordentlig å ta en sjekk før man kan bestemme pris..
er vanskelig å si verdi på noe slikt, bør nesten se bilen på ordentlig å ta en sjekk før man kan bestemme pris..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Det at han ahr oppgradert til 6 trinns kasse trenger ikke bety noe om å han har herja kassa si. Jeg skal selv oppgradere til 6 trinn. Og mi kasse er strøken. Forøvrig så ryktes det vel om at en må bytte diff ved bytte til 6 trinns kasse. Her er jeg usikker, men i så fall så vil vel bilen også ha uppgradert diff
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
er ikke ute etter antagelser eller synsing om brukta av bilen på grunn av opgraderingene som er gjort med den! ja bilen er en 1.8 gtr fra sveits å er meget strøken og eid av to entusiaster etter den kom til norge som har gjort di oppgraderinger som er gjort med den. eg kjenner meget godt til bilen å vet hvordan den er brukt å hva som er gjort med den.
er kun ute etter synsing på pris utifra di opplysninger eg ga i første innleget mitt
takker for all seriøs synsing angående pris
er kun ute etter synsing på pris utifra di opplysninger eg ga i første innleget mitt

takker for all seriøs synsing angående pris

Last edited by mazda-mx5 on 26 Jan 2007, 16:42, edited 1 time in total.
Hehe, kanskje det faktisk er din bil og du bare vil vite hva folk er villig til å gi for en slik ?
Vanskelig å si uten bilder og nøyaktig spec. Følger alle orginaldeler med ? Understell ? Godkjent med presse ?
Hvilken kompressor er det som sitter på ? MP62 eller M45 ? Eksos, motorstyring, dyser, yadayadayada
Det er vanskelig få noe ekstra igjen for det man legger i trim på en bil. I så fall skal man treffe akkurat riktig person.
Vanskelig å si uten bilder og nøyaktig spec. Følger alle orginaldeler med ? Understell ? Godkjent med presse ?
Hvilken kompressor er det som sitter på ? MP62 eller M45 ? Eksos, motorstyring, dyser, yadayadayada
Det er vanskelig få noe ekstra igjen for det man legger i trim på en bil. I så fall skal man treffe akkurat riktig person.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kan kanskje lønne seg å selge bilen uten trim. Og selge trimdelene for seg selv..
Blir lettere det..
Hverfall gi gi kjøpere en mulighet til å kjøpe bilen uten kompressor..
Så finner de ut etterpå at de vil ha kompressoren....
Blir lettere det..
Hverfall gi gi kjøpere en mulighet til å kjøpe bilen uten kompressor..
Så finner de ut etterpå at de vil ha kompressoren....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
arildh wrote:Hehe, kanskje det faktisk er din bil og du bare vil vite hva folk er villig til å gi for en slik ?
Vanskelig å si uten bilder og nøyaktig spec. Følger alle orginaldeler med ? Understell ? Godkjent med presse ?
Hvilken kompressor er det som sitter på ? MP62 eller M45 ? Eksos, motorstyring, dyser, yadayadayada
Det er vanskelig få noe ekstra igjen for det man legger i trim på en bil. I så fall skal man treffe akkurat riktig person.
hvorfor skulde eg spør om prisen på bilen vist den er min, eg hadde jo aventert den til høystbydende å sett hva markede var villige til og gi,vist de var slik.
og vist de er slik du sier, at en ikke får noe ekstra for trim, er det vel irelevant mesteparten du spør om, som Eksos, motorstyring, dyser, yadayadayada.
men kan tilføye for dem som er inntresert i å komme med seriøse forslag på pris, at de er en mp62 som står på , og at bilen ikke er godkjent med kompressor.
er fult klar over at de er vanskeli og antyde pris på en bil en aldri har sett. men de burde ikke ver umulig å komme med en prisantydning ut i fra di opplysninger eg har gitt .håper fortsatt på seriøse innspil

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Skjønner detmazda-mx5 wrote:Vidar wrote:Kan kanskje lønne seg å selge bilen uten trim. Og selge trimdelene for seg selv..
Blir lettere det..
Hverfall gi gi kjøpere en mulighet til å kjøpe bilen uten kompressor..
Så finner de ut etterpå at de vil ha kompressoren....
er inntresert å kjøpe den med alt utstyr eg

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: pris på 98mod mx5
Selv vil jeg anslå min bil til å være verd ca. 125000. Så i forhold til min kan jeg gi mine tanker på hva den er verd. Utgangspunkt i 125000 og 2000 modell svart. Du har ikke sagt noe om farge? Det har noe å bety for ihvertfall meg. SÅ billig er det ikke å relakkere. Jeg har antagelig snart hardtop, men tar ikke det med her.
+ hardtop alt etter stand kan være verd 5-10k ekstra.
+ 1,8l 5-10k ekstra.
+- kompressor ikke lovlig men gøy 5-10 ekstra alt etter kjøper
+- 6 trinns kasse, spørs hvorfor den er bytta, jeg hadde ikke betalt "ekstra" for det. Det kan også være negativt inntrykk som du ser her.
+- 17" sommer dekk felger, mye ræva felger og dekk, spørs hva det er.
- kilometerstand. 15k i minus spørs også om alt og litt ekstra vedlikehold er gjort.
- 98 modell. Kan jevnes ut med at det er GTR.
- Spørs på fargen og smaken, du får neppe familiefar til å kjøpe den, dermed er kjøpere begrenset til rånere som har penger muligens. Prutegrunnlag på 5-10k.
- Når den er kjørt så mye, er den vinterkjørt? Behandla for det? Potensiell minus.
Det er da min mening på det forskjellige. Når jeg kjøpte min strakk jeg meg noen tusen pga. farge, innvendige mods og litt sånn. Har man ikke samme smak er ikke det like lett.
+ hardtop alt etter stand kan være verd 5-10k ekstra.
+ 1,8l 5-10k ekstra.
+- kompressor ikke lovlig men gøy 5-10 ekstra alt etter kjøper
+- 6 trinns kasse, spørs hvorfor den er bytta, jeg hadde ikke betalt "ekstra" for det. Det kan også være negativt inntrykk som du ser her.
+- 17" sommer dekk felger, mye ræva felger og dekk, spørs hva det er.
- kilometerstand. 15k i minus spørs også om alt og litt ekstra vedlikehold er gjort.
- 98 modell. Kan jevnes ut med at det er GTR.
- Spørs på fargen og smaken, du får neppe familiefar til å kjøpe den, dermed er kjøpere begrenset til rånere som har penger muligens. Prutegrunnlag på 5-10k.
- Når den er kjørt så mye, er den vinterkjørt? Behandla for det? Potensiell minus.
Det er da min mening på det forskjellige. Når jeg kjøpte min strakk jeg meg noen tusen pga. farge, innvendige mods og litt sånn. Har man ikke samme smak er ikke det like lett.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Han sier det er vanskelig... ikke at det er umulig. Derfor er det til en viss grad relevant.mazda-mx5 wrote:arildh wrote:Det er vanskelig få noe ekstra igjen for det man legger i trim på en bil.
...og vist de er slik du sier, at en ikke får noe ekstra for trim, er det vel irelevant mesteparten du spør om, som Eksos, motorstyring, dyser, yadayadayada.
Ser her er en 99 mod 1,8 m/ hardtopp, uten skinn og en forferdelig lilla farge som er annonsert til 139 000 kr. Dette er vel den bilen som er nermest ang alder, km stand og motor av dei annonserte bilene eg finner.
Denne som eg lurer på er jo en del mer stæsj på, og det koster jo endel å oppgradere + denne har rette kombinasjonene på farge og interiør.. ..
Er 150 000 kr en grei pris på bilen? Eller er det for mye?
Denne som eg lurer på er jo en del mer stæsj på, og det koster jo endel å oppgradere + denne har rette kombinasjonene på farge og interiør.. ..
Er 150 000 kr en grei pris på bilen? Eller er det for mye?
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Min er også sort med sort skinn, men den har nok vært en annen farge før
Det har kanskje den også eller?
Prisen nå er jo uansett vinterpris da. Men da er det jo kjekke felger også. Jeg ville sagt 150k er litt dyrt. Men samtidig med kompressor osv. så er det egentlig ikke det. Det er bare det at 130k km er nokså mye på en bil der mange 92 modeller knapt er kjørt 60k

Prisen nå er jo uansett vinterpris da. Men da er det jo kjekke felger også. Jeg ville sagt 150k er litt dyrt. Men samtidig med kompressor osv. så er det egentlig ikke det. Det er bare det at 130k km er nokså mye på en bil der mange 92 modeller knapt er kjørt 60k
