Performance chip
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Lurer som regel motor til å tru det er kaldere ute enn hva det er og pøser på litt ekstra bensin. Har noen skjema`r over hva AFR verdiene på en orginal Miata er og den trenger IKKE ekstra bensin hvertfall 
Men ja, den harker og hoster litt og litt lyd styrker jo placebofølelsen.

Men ja, den harker og hoster litt og litt lyd styrker jo placebofølelsen.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Nå tror jeg ikke at jeg får 20-30 hester med en slik chip men hadde det gått ann å få 4-5 så hadde det jo vært noe. har sett de har gått for 18$ og det blir jo billige hester. Har sett på en del tilbakemeldinger til selger og 70-80% var fornøyde og skrev at chipen hadde virkning på deres kjøretøy. skal vurdere og kjøpe en og det koster vel meg rundt 250,- så det er ikke all verden jeg kaster i dass. Om jeg kjøper så skal jeg la dere få høre hvordan det går 

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Drar du på Elfa, så koster motstanden deg et par kroner...Husbyaune wrote:Nå tror jeg ikke at jeg får 20-30 hester med en slik chip men hadde det gått ann å få 4-5 så hadde det jo vært noe. har sett de har gått for 18$ og det blir jo billige hester. Har sett på en del tilbakemeldinger til selger og 70-80% var fornøyde og skrev at chipen hadde virkning på deres kjøretøy. skal vurdere og kjøpe en og det koster vel meg rundt 250,- så det er ikke all verden jeg kaster i dass. Om jeg kjøper så skal jeg la dere få høre hvordan det går
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Undersøkte for en tid tilbake hvor mye jeg ville få ut av vanlig chip trimming sammen med en kopis av meg som har lengre erfaring med slikt, og vi kom frem til at det max var å hente ett sted mellom 3-6 hk hvis vi gikk for den chipen som han mente var den som passet best, det syntes ikke jeg var vært forsøket engang.... men for all del, hvis du synes det er vært det så fyr løs....
Når du sier at det er nesten bare positive tilbakemeldinger på produktene fra denne selgeren, så kan en jo også se på den elektriske turboen som blir solgt på ebay, uten samenlignng forøvrig, også veeeldig mange fornøyde kunder, men så viser det seg at i beste fall så beholder man de hk som motoren har, eller så blir det en reduksjon.
Når du sier at det er nesten bare positive tilbakemeldinger på produktene fra denne selgeren, så kan en jo også se på den elektriske turboen som blir solgt på ebay, uten samenlignng forøvrig, også veeeldig mange fornøyde kunder, men så viser det seg at i beste fall så beholder man de hk som motoren har, eller så blir det en reduksjon.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Det er nok litt å hente på å tune original motor også da, eg byttet til 1,8 dysene på min 1,6 og den fikk mer drag og litt mer hissig på turtall. nå har eg montert link ecu og mener den går enda litt bedre igjen etter å ha lagt inn ett map for na aspirated tuning..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
mulig veldig dumt spørsmål, men hvor får du kjøpt disse dysene?StianOppistov wrote:Det er nok litt å hente på å tune original motor også da, eg byttet til 1,8 dysene på min 1,6 og den fikk mer drag og litt mer hissig på turtall. nå har eg montert link ecu og mener den går enda litt bedre igjen etter å ha lagt inn ett map for na aspirated tuning..

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Tja ebay eller sende meg en pm, har ett sett liggende eg, skal sette i 550cc dyser snart eg.TraCkinG wrote:mulig veldig dumt spørsmål, men hvor får du kjøpt disse dysene?StianOppistov wrote:Det er nok litt å hente på å tune original motor også da, eg byttet til 1,8 dysene på min 1,6 og den fikk mer drag og litt mer hissig på turtall. nå har eg montert link ecu og mener den går enda litt bedre igjen etter å ha lagt inn ett map for na aspirated tuning..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
er vell ca. 1500$Husbyaune wrote:Hva koster en slik ECU? Er den ikke veldig dyr?
link er vell mest for de som skal ha turbo eller kompressord, ettersom det kansje er litt overkill på en orginal motor.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716