Page 1 of 1

Performance chip

Posted: 26 Jan 2007, 15:47
by Husbyaune

Posted: 26 Jan 2007, 15:54
by biXen
Lesererfaringene med de der er vel at det er en liten boks med en resistans i, ala på bilde eller verre, som ikke gjør en dritt. Evt. er det en liten chip som på bildet som faktisk gjør noe, men ingenting heldig for bilen (men ikke så uheldig heller, for de fleste).

Sløs pengene på noe annet :)

Posted: 26 Jan 2007, 16:56
by MagnusAntony
Lurer som regel motor til å tru det er kaldere ute enn hva det er og pøser på litt ekstra bensin. Har noen skjema`r over hva AFR verdiene på en orginal Miata er og den trenger IKKE ekstra bensin hvertfall ;)

Men ja, den harker og hoster litt og litt lyd styrker jo placebofølelsen.

Posted: 26 Jan 2007, 18:04
by Thamun
Hvis det virker for godt til å være sant, så ER det for godt til å være sant! Det florerer av bullsh*t på ebay. Og stort sett ALLE slike "trimchipper" er juggel. Hold deg langt unna dem :)

Posted: 26 Jan 2007, 18:31
by Husbyaune
Nå tror jeg ikke at jeg får 20-30 hester med en slik chip men hadde det gått ann å få 4-5 så hadde det jo vært noe. har sett de har gått for 18$ og det blir jo billige hester. Har sett på en del tilbakemeldinger til selger og 70-80% var fornøyde og skrev at chipen hadde virkning på deres kjøretøy. skal vurdere og kjøpe en og det koster vel meg rundt 250,- så det er ikke all verden jeg kaster i dass. Om jeg kjøper så skal jeg la dere få høre hvordan det går :wink:

Posted: 26 Jan 2007, 18:33
by Vidar
Husbyaune wrote:Nå tror jeg ikke at jeg får 20-30 hester med en slik chip men hadde det gått ann å få 4-5 så hadde det jo vært noe. har sett de har gått for 18$ og det blir jo billige hester. Har sett på en del tilbakemeldinger til selger og 70-80% var fornøyde og skrev at chipen hadde virkning på deres kjøretøy. skal vurdere og kjøpe en og det koster vel meg rundt 250,- så det er ikke all verden jeg kaster i dass. Om jeg kjøper så skal jeg la dere få høre hvordan det går :wink:
Drar du på Elfa, så koster motstanden deg et par kroner...

Posted: 26 Jan 2007, 21:46
by Dalton
Undersøkte for en tid tilbake hvor mye jeg ville få ut av vanlig chip trimming sammen med en kopis av meg som har lengre erfaring med slikt, og vi kom frem til at det max var å hente ett sted mellom 3-6 hk hvis vi gikk for den chipen som han mente var den som passet best, det syntes ikke jeg var vært forsøket engang.... men for all del, hvis du synes det er vært det så fyr løs....

Når du sier at det er nesten bare positive tilbakemeldinger på produktene fra denne selgeren, så kan en jo også se på den elektriske turboen som blir solgt på ebay, uten samenlignng forøvrig, også veeeldig mange fornøyde kunder, men så viser det seg at i beste fall så beholder man de hk som motoren har, eller så blir det en reduksjon.

Posted: 29 Jan 2007, 08:23
by Thamun
Var det ikke denne elektriske turboen som hadde en vanlig 12 volts pc-vifte? :lol:

Posted: 29 Jan 2007, 12:08
by Miatapowers
Det er nok litt å hente på å tune original motor også da, eg byttet til 1,8 dysene på min 1,6 og den fikk mer drag og litt mer hissig på turtall. nå har eg montert link ecu og mener den går enda litt bedre igjen etter å ha lagt inn ett map for na aspirated tuning..

Posted: 29 Jan 2007, 12:12
by TraCkinG
StianOppistov wrote:Det er nok litt å hente på å tune original motor også da, eg byttet til 1,8 dysene på min 1,6 og den fikk mer drag og litt mer hissig på turtall. nå har eg montert link ecu og mener den går enda litt bedre igjen etter å ha lagt inn ett map for na aspirated tuning..
mulig veldig dumt spørsmål, men hvor får du kjøpt disse dysene? :oops:

Posted: 29 Jan 2007, 12:22
by Miatapowers
TraCkinG wrote:
StianOppistov wrote:Det er nok litt å hente på å tune original motor også da, eg byttet til 1,8 dysene på min 1,6 og den fikk mer drag og litt mer hissig på turtall. nå har eg montert link ecu og mener den går enda litt bedre igjen etter å ha lagt inn ett map for na aspirated tuning..
mulig veldig dumt spørsmål, men hvor får du kjøpt disse dysene? :oops:
Tja ebay eller sende meg en pm, har ett sett liggende eg, skal sette i 550cc dyser snart eg.

Posted: 29 Jan 2007, 17:36
by rt
Hvor mye større enn originale 1,6 dyser er disse for 1,8? Prisantydning?

Posted: 30 Jan 2007, 01:28
by Husbyaune
Hva koster en slik ECU? Er den ikke veldig dyr?

Posted: 30 Jan 2007, 02:05
by KristianV
Husbyaune wrote:Hva koster en slik ECU? Er den ikke veldig dyr?
er vell ca. 1500$

link er vell mest for de som skal ha turbo eller kompressord, ettersom det kansje er litt overkill på en orginal motor.