Page 1 of 1

Max effekt

Posted: 22 Mar 2007, 21:28
by cartman
Har prøvd å søke litt etter den kraftigste MX-5 motoren som er bygd, tenker da på 1,8l motorer.
Er det noen som har linker til noen "godt voksne" motorer?

Posted: 22 Mar 2007, 22:46
by biXen
De fleste som holder seg til 1,8 liter topper vel på rundt 300 hester på hjula. De fleste går vel for å gjøre den til 2 liter. Da tar vel denne godt for seg :)

http://globalnetspace.com/miata.html

Ser forresten at FM har turbo kit til europeisk 1,6l også nå. Interesting :P

Posted: 22 Mar 2007, 23:04
by cartman
biXen wrote:De fleste som holder seg til 1,8 liter topper vel på rundt 300 hester på hjula. De fleste går vel for å gjøre den til 2 liter. Da tar vel denne godt for seg :)

http://globalnetspace.com/miata.html

Ser forresten at FM har turbo kit til europeisk 1,6l også nå. Interesting :P
Har sett den, men 2.0l er "juks"... :wink:

Lurer på hva "verdensrekorden" er på BP 1,8 liter..?

Posted: 23 Mar 2007, 01:30
by biXen
Sikkert ikke like mye eksperimentert på som de rimelige NAene. De har jo nærmere 300 på hjula på Big Enchilada kitet til Mazdaspeed NBen da, det går nok litt det. Det er jo 1,8 :P Men ser ikke voldsomt mange blodtrimma NBer.

Letteste å finne de andre er å kikke på streetfire.net og disse andre videosidene, finner mye rart der.

Posted: 23 Mar 2007, 10:05
by Miatapowers
Er samme motor i mazda 323 gt-r de er da trimmet til 500hk området sies det, men om dette er ford hk målestokk vet eg ikkje,. :lol:

Posted: 23 Mar 2007, 10:29
by biXen
På hjula? Er det helt samme motor det da?

Posted: 23 Mar 2007, 10:35
by Miatapowers
biXen wrote:På hjula? Er det helt samme motor det da?
Tja ikkje helt samme motor da, de er jo originale med turbo, men er basert på samme blokk og topp som miata motor ja.. passer i med deler fra mx5. bunnpanne manifolder og toppdeksel..

Posted: 23 Mar 2007, 18:49
by glaibilenmin
Går en sort i norge med 436 hk

Posted: 23 Mar 2007, 22:08
by HF-mx5T
høyeste jeg har sett som fortsatt skal være kjørbart er rundt 470 hester på hjula, i den grad det kan kalles kjørbart i en mx5.. han brukte samme 1mm oversize stempler som er i min, enda et hakk større turbo, og ganske mye ladetrykk..

Selv håper jeg på at det skal gå ann å nærme seg 400 hester , kjørbart..

Posted: 01 Jun 2007, 22:43
by bigwheels
glaibilenmin wrote:Går en sort i norge med 436 hk

Er fullt kjørbart også,blir nye kammer og racefuel så får vi se hva resultatet blir;)

Posted: 02 Jun 2007, 09:58
by HF-mx5T
hold meg gjerne oppdatert på hva dere gjør av kamvalg osv, min trenger og mer effekt, og det er relativt lite erfaring der ute når det gjelder de motorene her og over 400 hester..

Posted: 02 Jun 2007, 11:31
by bigwheels
jepp,skal gjøre det,er kammene det stopper i nå,så får vi se hva det blir neste gang;)