Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen i Oslo-området som har et ekstra lokk til bremsevæske-beholder? Tenkte å sette bilventil i et sånt og lage meg bremselufter. Eventuelt noen som låner bort en bremselufter
trenger du slikt uttstyr da, eg pleier bare bruke en lang slange å sette på nippelen eg, å pumpe til det er luftfritt, trenger ikkje hjelp av kompiser heller, bruker sikkert endel mer væske da, men er greit å få ut alt det gamle.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Du vet ikke tilfeldigvis også om de har nye lufteskruer/nipler der? Må bytte ut minst en når jeg overhaler kaliperne foran. Fant dem ikke som separate biter på mx5parts.
StianOppistov wrote:trenger du slikt uttstyr da, eg pleier bare bruke en lang slange å sette på nippelen eg, å pumpe til det er luftfritt, trenger ikkje hjelp av kompiser heller, bruker sikkert endel mer væske da, men er greit å få ut alt det gamle.
kan du forklare hvodan du gjør dette..? om du åpner luftenippelen for så å gå å pumpe på pedalen vil du jo få luft i systemet i det du slipper pedalen ut igjen..?
om nippelen er åpen vil jo væsken og luften trekkes tilbake igjen.. om du skal lufte bremsene uten å sette trykk på systemet eller bruke bremselufter må man nesten være to mann..
når man lufter uten å sette lufttrykk på bremseveskebeholderen åpner man jo luftenippelen kun når pedalen trykkes i bunn, for så å stenge nippelen før man slipper pedalen tilbake..
StianOppistov wrote:trenger du slikt uttstyr da, eg pleier bare bruke en lang slange å sette på nippelen eg, å pumpe til det er luftfritt, trenger ikkje hjelp av kompiser heller, bruker sikkert endel mer væske da, men er greit å få ut alt det gamle.
kan du forklare hvodan du gjør dette..? om du åpner luftenippelen for så å gå å pumpe på pedalen vil du jo få luft i systemet i det du slipper pedalen ut igjen..?
om nippelen er åpen vil jo væsken og luften trekkes tilbake igjen.. om du skal lufte bremsene uten å sette trykk på systemet eller bruke bremselufter må man nesten være to mann..
når man lufter uten å sette lufttrykk på bremseveskebeholderen åpner man jo luftenippelen kun når pedalen trykkes i bunn, for så å stenge nippelen før man slipper pedalen tilbake..
Enveis ventil på den biltema saken
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Kan også løse det ved å fylle bremsevæske på den beholderen som slangen går ned i, og stikke slangen langt ned i væsken. Da vil den trekke inn væske også. Men dette er bare for å lufte, ikke for å bytte væske, da den vil bruke den gamle væsken også.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
funker det også, men problemet med dette er at evt luft som ikke har funnet veien ut av slangen og gjennom bremsevæska vil kunne bli sugd tilbake idet man slipper pedalen.. blir fort mye pumping om man skal få ut all lufta på denne måten..
men tilbake til topic..
det du mener er å feste en ventil i lokket på reservetanken til bremsevæska og tilføre lufttrykk (fra feks et dekk) for å holde trykket på bremsesystemet jevnt hele tiden men du lufter? tror de selger slik på mekonomen for rundt hundrelappen..
hadde kun slikt utstyr første måneden vi starta opp i nyverkstedet ifjor ivår, funker helt greit det, slipper all pumpinga, men bremselufter på trykkluft er enda mer genialt..
_mx5_Rune_ wrote:funker det også, men problemet med dette er at evt luft som ikke har funnet veien ut av slangen og gjennom bremsevæska vil kunne bli sugd tilbake idet man slipper pedalen.. blir fort mye pumping om man skal få ut all lufta på denne måten..
men tilbake til topic..
det du mener er å feste en ventil i lokket på reservetanken til bremsevæska og tilføre lufttrykk (fra feks et dekk) for å holde trykket på bremsesystemet jevnt hele tiden men du lufter? tror de selger slik på mekonomen for rundt hundrelappen..
hadde kun slikt utstyr første måneden vi starta opp i nyverkstedet ifjor ivår, funker helt greit det, slipper all pumpinga, men bremselufter på trykkluft er enda mer genialt..
Lufttrykket kan han vel også tilføre fra trykkluftanlegg?
Sant det at man kan pumpe seg ihjel med forslaget mitt. Bruk kort slange? Hehe..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
RotaryPower wrote:
anbefales ikke om du har en komressor som leverer relativt høyt trykk vertfall.. lokket med ventilen er ikke i så veldig god kvalitet og tåler ikke så veldig mye trykk... det kan forresten en kollega av meg skrive under på, ble et greit smell idet lokket smalt av passer bedre å ta luft fra et dekk da dette har passe med trykk..
RotaryPower wrote:
anbefales ikke om du har en komressor som leverer relativt høyt trykk vertfall.. lokket med ventilen er ikke i så veldig god kvalitet og tåler ikke så veldig mye trykk... det kan forresten en kollega av meg skrive under på, ble et greit smell idet lokket smalt av passer bedre å ta luft fra et dekk da dette har passe med trykk..
Er da bare å stille ned trykket på kompressor`n det da..
Ser det for meg når lokket går i lufta. Må ha vært en opplevelse uten like.
Jeg tror ikke jeg har fått med meg hvordan verksted du jobber på, Rune?
Bare lurer, så jeg veit hvem jeg kan spørre når jeg sliter med noen biler:P
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
jobber på peugeot/ssangyong verksted, men jobber kun deltid, går almenn påbygg på dagtid.. bare å spørre ivei, men kan ikke garantere at jeg kan svare.. har kun tatt bilmekkutdanninga og ikke begynt på lærlingetiden, så jeg jobber for det meste med lette reperasjoner, ikke så mye feilsøking og bytting av ledningsnett enda for å si det slik..