Noen som vet av et sterkt kjemisk metall som tåler varme ?
Har ett litt for ovalt hull på dynamofestet. Har reparert det før med kjemisk to kompnent , men ser ut til at jeg må ta en reparasjon igjen..
Noen som har noe kjemisk metall å anbefale ?
Kjemisk metall..
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kjemisk metall..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Du kan prøve med JB Weld Vidar, det er bra stoff! eg bruker det når eg modifisere innsugsmanf. og topper! blir som stål til slutt.
Eg har handlet på gasolin, er no vert en sjekk
Eg har handlet på gasolin, er no vert en sjekk

If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
JB Weld ser jo lovende ut.. Så har de det på Gubbdagisen også..
Ser det er lim og ikke metall...
"Et av verdens sterkeste lim. Tåler slag, vibrasjoner, hydraulikkolje, bensin etc. Bearbeidingsstid: 20 min før herdingen begynner. Trekkraft: 278 kg/cm² etter 16 timer. Tåler temp. fra -50° til +300°C. På embalasjen finnes brukertips og bruksanvisning."
Denne brukte jeg før :

Ser det er lim og ikke metall...
"Et av verdens sterkeste lim. Tåler slag, vibrasjoner, hydraulikkolje, bensin etc. Bearbeidingsstid: 20 min før herdingen begynner. Trekkraft: 278 kg/cm² etter 16 timer. Tåler temp. fra -50° til +300°C. På embalasjen finnes brukertips og bruksanvisning."
Denne brukte jeg før :

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Dette blir som metall, tåler det meste!
Har handlet som regel på http://www.gasolin.no
http://new.gasolin.no/index.php?main_pa ... 1ff6b11f23
Har handlet som regel på http://www.gasolin.no
http://new.gasolin.no/index.php?main_pa ... 1ff6b11f23
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Re: Kjemisk metall..
Har du mye gods rundt dette ovale hullet? Er det i blokka eller i dynamoen?Vidar wrote:Noen som vet av et sterkt kjemisk metall som tåler varme ?
Har ett litt for ovalt hull på dynamofestet. Har reparert det før med kjemisk to kompnent , men ser ut til at jeg må ta en reparasjon igjen..
Noen som har noe kjemisk metall å anbefale ?
Jeg ville vel anbefalt å fått laget en hylse, og så borre opp, og slå inn hylsa med litt presspasning, ev med sylindrisk loctite.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Kjemisk metall..
Det er i Oljepumpa.. Gidder ikke å legge så mye jobb i det. Skal overhale en motor og sette inn løpet av året evt neste årcartman wrote:Har du mye gods rundt dette ovale hullet? Er det i blokka eller i dynamoen?Vidar wrote:Noen som vet av et sterkt kjemisk metall som tåler varme ?
Har ett litt for ovalt hull på dynamofestet. Har reparert det før med kjemisk to kompnent , men ser ut til at jeg må ta en reparasjon igjen..
Noen som har noe kjemisk metall å anbefale ?
Jeg ville vel anbefalt å fått laget en hylse, og så borre opp, og slå inn hylsa med litt presspasning, ev med sylindrisk loctite.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Billigere hos Klaus Olsen...Andrew wrote:Dette blir som metall, tåler det meste!
Har handlet som regel på http://www.gasolin.no
http://new.gasolin.no/index.php?main_pa ... 1ff6b11f23
Samme produkt under litt annet navn
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive