
Montering av kompressor
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Montering av kompressor
Jepp, i morgen starter jobben med å montere blåser og IC. JR 45. Ønsk meg lykke til og kom gjerne med noen gullkorn til monteringen 

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Montering av kompressor
Lykke til. Skulle ikke være noe problem dette. Ikke etter du har vært ut og inn med kompressoren et par ganger hvertfall...inglar wrote:Jepp, i morgen starter jobben med å montere blåser og IC. JR 45. Ønsk meg lykke til og kom gjerne med noen gullkorn til monteringen
Det står ganske bra forklart i bruksanvingen.
Er ganske rett frem..
Er bare å pukke ut alt fom luftfilterboks og til innsuget..
Montere trottledummy m/tomgangsreg. på innsuget.
Montere gasspjeld på kompressor..
forlenge kabelen til TPS. Et lite (eller stort tips) er å få tak i en kabel på feks ELFA som er i bedre kvalitet enn den som følger med. Den som fulgte med mitt kit var veldig stiv... Blir slik når hver leder er helstøpt kobber, tror nok det er bedre med mange tynne kobbertråder enn en tykk en.. Om man kan kalle 1mm for en tykk kabel..
Det kan lett bli brudd i den kabelen som følger med, noe som medfører ustabil tomgang.. (tok en god stud før jeg fant ut at det var brudd i kabelen.. Måtte montere Link først..)
Feste pressa, feste rør tilkoplinger (husk restriktoren som skal på oljedamp returen)
Skulle det være noe, så kan du bare ringe..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Hehe.. Fader, nå må jeg jo nesten få tak i mer penger her.. :p Får lønn på fredagen nemlig, men har en bror som har fått lønn nå så da ordner det seg..
Går det bra med monteringa?

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Løsner muttern (18mm) med stram reim.inglar wrote:Da kan jeg stille et spørsmål når jeg først er på nett.
Hvordan sifter jeg drev på kompressoren. Hvordan holder jeg den fast for å løsne mutteren som holder fast det originale drevet?
tar av reima
drar av drevet
setter på nytt drev
setter på reim og strammer.
stramme mutter
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Eneste jeg er litt bekymret for er koblingen av FuelManagementBox´en. I motorrommet var det kun tre koblinger som måtte forlenges. Men der er ledningene loddet sammen så der skal det hvertfall ikke være brudd, håper jeg. Har sendt en mail til TDR i håp om at de er like greie med å svare på slike spørsmål som de var når jeg skulle kjøpe.
Er det noen som vet hvor lenge etter de ligger i timer i Texas?
Er det noen som vet hvor lenge etter de ligger i timer i Texas?