ujevn gange! Hjelp
Moderator: Styremedlemmer
ujevn gange! Hjelp
ja da var dagen kommet der bilen ikke går skikkelig lenger.. hvis jeg på 1. eller 2 gir gir full gass fra litt over 1000rpm fjusker bilen meget.. akkurat som den hoster seg i gang, før den drar skikkelig fra ca 3000rpm og helt til rødmerkingen.. Slik har gullet aldrig oppført seg..
Noen tips før jeg skrur alt fra hverandre?
PS. Jeg har akkurat montert AF måler og turbotrykksmåler (får turbo en av dagene)...
Noen tips før jeg skrur alt fra hverandre?
PS. Jeg har akkurat montert AF måler og turbotrykksmåler (får turbo en av dagene)...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Det virker som den feiltenner.. Spesiellt hvis jeg brått gir full gass på lavt turtall. Har sjekket plugger og pluggledninger. Var fine de.. Tips?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Hvis du monterte sensorer på innsugsmanifolden, kan det jo ha detti av en kabel under arbeidet. Throttle sensor? Eller evt har du fått en luftlekkasje som slipper inn falsk luft?
Samme tankegangen på eksos-siden: Trøbbel med den originale O2-sensor til ECU? Kanskje ECU ikke klarer å kjøre closed-loop ordentlig? Har du fått lest ut feilkoder fra ECU?
Samme tankegangen på eksos-siden: Trøbbel med den originale O2-sensor til ECU? Kanskje ECU ikke klarer å kjøre closed-loop ordentlig? Har du fått lest ut feilkoder fra ECU?
Skal prøve å lese feilkoder i dag eller i morgen. Fikk fikset meg en motstand og en led på elektrolabben i dag.. Satser på å få det til..
Den går relativt fin på tomgang, av og til noen nykk\host... Har også sett at eksostuppen (som er crome og som blir rengjort med fille i åpningen ved vask) var mer sotet enn vanlig.. Kanskje den får for mye bensin?
Den går relativt fin på tomgang, av og til noen nykk\host... Har også sett at eksostuppen (som er crome og som blir rengjort med fille i åpningen ved vask) var mer sotet enn vanlig.. Kanskje den får for mye bensin?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
har tatt diagnose nå... Ingen feilkoder.. Prøvde å koble fra lambda, fortsatt ingen feilkoder... Bilen blir verre og verre.. Får ettertenninger i eksosen. og hoster på alle turtall ved pådrag 
Tenk folkens tenk!! Trenger råd...

Tenk folkens tenk!! Trenger råd...

MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
foreslår en komprisjonstest, eller sjekking av veivtapp, eller koilen, men da ville du kanskje fått en feilkode..Ole wrote:har tatt diagnose nå... Ingen feilkoder.. Prøvde å koble fra lambda, fortsatt ingen feilkoder... Bilen blir verre og verre.. Får ettertenninger i eksosen. og hoster på alle turtall ved pådrag
Tenk folkens tenk!! Trenger råd...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
skal sjekke komp.. Jeg har jo 9,0:1 siden det er 90 hk maskin.. Noen som vet hva det da skal bli i bar?
Veivtappen? jeg har jo long nose veiv... skulle det være ett problem på de nye da?
Veivtappen? jeg har jo long nose veiv... skulle det være ett problem på de nye da?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Re: ujevn gange! Hjelp
Hei, Hadde du problemer før du monterte turbotrykksmåler og A/F måler?Ole wrote:ja da var dagen kommet der bilen ikke går skikkelig lenger.. hvis jeg på 1. eller 2 gir gir full gass fra litt over 1000rpm fjusker bilen meget.. akkurat som den hoster seg i gang, før den drar skikkelig fra ca 3000rpm og helt til rødmerkingen.. Slik har gullet aldrig oppført seg..
Noen tips før jeg skrur alt fra hverandre?
PS. Jeg har akkurat montert AF måler og turbotrykksmåler (får turbo en av dagene)...
Hvor monterte du signal inn på A/F måler? Viser turbotrykk's manometeret ditt vakum på tomgang (ca. 0,5-0,6 bar / 16-18 In.Hg) Hvis du har fått tukla med ledningen til CO2 sensoren din kan du få ganske rar gange på motoren og veldig feit blanding siden ECU antakelig tror blandingen du har er tynn.
Mvh
Thomas
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
har sjekket kompresjon med en dårlig biltema tester.. slik med gummikon i stedet for gjenget tapp.. Da fikk jeg ca 170 psi på alle 4...
Jeg har ca 20 psi vakum på måleren på tomgang (var nett ute og sjekket.. så vidt den går nå.. blir verre og verre)
Mekanisk høres den helt fin ut når den først går fint..
AF måleren er koblet in på ledningen mellom lambda sin tilkoblingsplugg og ECU. Ca der med kamgiveren.
AF måleren spretter jo som nevnt i tidligere tråd opp og ned på hele skalaen...
Jeg fikk problemene på fredag.. ca 2 uker etter jeg monterte AF og turbotrykksmåler...
Jeg har ca 20 psi vakum på måleren på tomgang (var nett ute og sjekket.. så vidt den går nå.. blir verre og verre)
Mekanisk høres den helt fin ut når den først går fint..
AF måleren er koblet in på ledningen mellom lambda sin tilkoblingsplugg og ECU. Ca der med kamgiveren.
AF måleren spretter jo som nevnt i tidligere tråd opp og ned på hele skalaen...
Jeg fikk problemene på fredag.. ca 2 uker etter jeg monterte AF og turbotrykksmåler...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Normalt denne vandrer på tomgang. er først ved fullt pådrag disse viser noe stabilt.Ole wrote:har sjekket kompresjon med en dårlig biltema tester.. slik med gummikon i stedet for gjenget tapp.. Da fikk jeg ca 170 psi på alle 4...
Jeg har ca 20 psi vakum på måleren på tomgang (var nett ute og sjekket.. så vidt den går nå.. blir verre og verre)
Mekanisk høres den helt fin ut når den først går fint..
AF måleren er koblet in på ledningen mellom lambda sin tilkoblingsplugg og ECU. Ca der med kamgiveren.
AF måleren spretter jo som nevnt i tidligere tråd opp og ned på hele skalaen...
Jeg fikk problemene på fredag.. ca 2 uker etter jeg monterte AF og turbotrykksmåler...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
nå har jeg målt pluggledningene, som var greie, men har bestillt magnecore for å være sikker..
har målt coiler. har målt og sjekket luftmengde måler.
Så da gikk vi i gang med å bytte lambda.. he he:) det var jo lettere sagt en gjort.. den satt litt fast kan man si.. men etter noen timer med bajonett sag, vinkelsliper og røff ordbruk er nå sonden ute i to deler.. må fikse en ny..

Så da gikk vi i gang med å bytte lambda.. he he:) det var jo lettere sagt en gjort.. den satt litt fast kan man si.. men etter noen timer med bajonett sag, vinkelsliper og røff ordbruk er nå sonden ute i to deler.. må fikse en ny..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Hvor sitter lamda'n på våre 90-hestere? På manifolden eller på downpipe? Er litt spent, gamle 1.6 har den på manifold, 1.8 har den på downpipe, jeg gjetter på at 90-hestern også har den på downpipe?Ole wrote:
Så da gikk vi i gang med å bytte lambda.. he he:) det var jo lettere sagt en gjort.. den satt litt fast kan man si.. men etter noen timer med bajonett sag, vinkelsliper og røff ordbruk er nå sonden ute i to deler.. må fikse en ny..
sitter på downpipe ja... men det er jo uttak på manifoil også.. Får se om den blir flyttet opp dit.. Kanskje litt lettere å komme til når den står der. Skulle vel ikke være noe galt i å flytte den. Den satt J"#!% fast... men det som ikke går med makt, går med vold og vaselin! 

MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP