1993 Miata Limited Edt.
Moderator: Styremedlemmer
- RedFox
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Skedsmokorset
- Contact:
- Status: Offline
1993 Miata Limited Edt.
Hei!
Jeg har fått muligheten til å handle en slik, men er usikker på om jeg bør slå til da den har 150.000km på nåla.
Bilen har alt tenkelig utstyr som: AC, diffsperre, rødt skinn interiør, chrome innstegslister, cruise conrol og høyttalerdeksel, tonneau cover, hardtop, vinyl cab tak, omlakkert i 2000, bilstein dempere, brembo skiver, greenstuff klosser, altezza baklys, lite skilt bak, aluminium "sparkeplater", originalt lavere fjæring, 10 høyttalere + 2 bassere, sentrallås, alarm, windblock, hydraulisk åpner av panser og koffertlokk, 15" fondmetal sommerfelger og 14" bbs vinter (originale)
og det virker som om selgeren har tatt meget godt vare på "snella" si
Nå sier veldig mange at miata/mx-5 er den mest driftssikre bilen en kan få tak i, så i grunn bekymrer jeg meg ikke noe, men etter et liv med 91 modell ford escort, så har jeg blitt litt paranoid
Har hørt at viskosedifferensialen på denne bilen kan låse seg da den ikke tåler mye effekt.. så ettermontert turbo bør jeg vel holde meg unna..
Men sånn generelt sett.. hva syns folket her inne ? Bør jeg satse på den? eller bør jeg heller satse på en 93 modell med rundt 100' på nåla i stedet ?
Jeg har fått muligheten til å handle en slik, men er usikker på om jeg bør slå til da den har 150.000km på nåla.
Bilen har alt tenkelig utstyr som: AC, diffsperre, rødt skinn interiør, chrome innstegslister, cruise conrol og høyttalerdeksel, tonneau cover, hardtop, vinyl cab tak, omlakkert i 2000, bilstein dempere, brembo skiver, greenstuff klosser, altezza baklys, lite skilt bak, aluminium "sparkeplater", originalt lavere fjæring, 10 høyttalere + 2 bassere, sentrallås, alarm, windblock, hydraulisk åpner av panser og koffertlokk, 15" fondmetal sommerfelger og 14" bbs vinter (originale)
og det virker som om selgeren har tatt meget godt vare på "snella" si
Nå sier veldig mange at miata/mx-5 er den mest driftssikre bilen en kan få tak i, så i grunn bekymrer jeg meg ikke noe, men etter et liv med 91 modell ford escort, så har jeg blitt litt paranoid
Har hørt at viskosedifferensialen på denne bilen kan låse seg da den ikke tåler mye effekt.. så ettermontert turbo bør jeg vel holde meg unna..
Men sånn generelt sett.. hva syns folket her inne ? Bør jeg satse på den? eller bør jeg heller satse på en 93 modell med rundt 100' på nåla i stedet ?
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Hadde ikke stusset ett sekund.. hvis det er den bilen du vil ha..
første Mx-5'en min var gått 180 000 når jeg kjøpte den..
han som kjøpte den av meg satt i turbo og greier (rundt 200 HK)
den jeg har nå er gått 163 000, har hatt den siden 127 000..
begge er '92 og har vært til å stole på...
Og: ikke sammenlign Ford og Mazda er du snill hehe
første Mx-5'en min var gått 180 000 når jeg kjøpte den..
han som kjøpte den av meg satt i turbo og greier (rundt 200 HK)
den jeg har nå er gått 163 000, har hatt den siden 127 000..
begge er '92 og har vært til å stole på...
Og: ikke sammenlign Ford og Mazda er du snill hehe
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Har lest om Miataeiere som har kjørt 200 000 miles = 320 000km uten å bytte registerreim engang.
Kjøp bilen!!
(Hva koster den?)
Kjøp bilen!!
(Hva koster den?)
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- RedFox
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Skedsmokorset
- Contact:
- Status: Offline
Hehe ) jeg beklager så meget, fikk endelig solgt den drittbilen i sta:)EspenSort92 wrote:Hadde ikke stusset ett sekund.. hvis det er den bilen du vil ha..
første Mx-5'en min var gått 180 000 når jeg kjøpte den..
han som kjøpte den av meg satt i turbo og greier (rundt 200 HK)
den jeg har nå er gått 163 000, har hatt den siden 127 000..
begge er '92 og har vært til å stole på...
Og: ikke sammenlign Ford og Mazda er du snill hehe
Og ja.. vil virkelig ha den bilen!
Hvordan får en plass til 10 høytalere of 2 basser i en mx5??
Jeg sliter med å ettermontere 2!
Er riktig nok feil dim. på høytalerne mine, men det skal gå.
Men bilen høres utrolig ut.. Løp og Kjøp som dem sier...eller noe sånt.
Ps: Anbefaler egentlig ikke å kjøre 320.000 uten å bytte reg. reim da
Jeg sliter med å ettermontere 2!
Er riktig nok feil dim. på høytalerne mine, men det skal gå.
Men bilen høres utrolig ut.. Løp og Kjøp som dem sier...eller noe sånt.
Ps: Anbefaler egentlig ikke å kjøre 320.000 uten å bytte reg. reim da
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- RedFox
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Skedsmokorset
- Contact:
- Status: Offline
Den Limited modellen der har et såkalt:m1chael wrote:Hvordan får en plass til 10 høytalere of 2 basser i en mx5??
Jeg sliter med å ettermontere 2!
Er riktig nok feil dim. på høytalerne mine, men det skal gå.
Men bilen høres utrolig ut.. Løp og Kjøp som dem sier...eller noe sånt.
Ps: Anbefaler egentlig ikke å kjøre 320.000 uten å bytte reg. reim da
Mazda Sensory Sound
System (MSSS) v1 with
stainless steel kick plates on door
(hentet fra http://www.miata.net/faq/features.html)
og det skal visst være 10 innebygde høyttalere.. I nakke støttene / bak nakkestøttene.. + rundt om kring antar jeg..
Hvor de to basserne er, vet jeg ikke..
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
I følge http://www.Miata.PassionRoad.com ble 1500 solgt i USA.Ole BRG 91 wrote:1500 (laget altså)
Altså må denne være produsert kun for US-markedet, eller så må det være produsert flere dersom de også er solgt utenfor USA.
Limited Edition (Brilliant Black with red interior only):
Introduced in the spring of '93, this limited edition (LE) Miata includes B package items plus, BBS wheels, red interior,carpet and floor mats, leather seats, a rear lip-type spoiler, rear lower skirt, front air dam, doorsill plates, Nardi shifter, a key fob, Bilstein shocks, red vinyl tonneau cover, anti-lock brakes, Mazda Sensory Sound System (MSSS) with compact disc player and polished door speaker covers that are shaped like a Harley Davidson's gas tank. Other options include a removeable hardtop and 4-speed automatic transmission. Only 1,500 '93 LEs were sold in the US.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- RedFox
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Skedsmokorset
- Contact:
- Status: Offline
99.500 miles har den kjørt til nå.. er jævli skeptisk.. demperne har f.eks sitti på bilen siden den ble produsert.. samme har nok clutchen. Eieren har bytta olje hver 5000km.. Så motoren er nok godt passet på i forhold til ei dame som har hatt bilen og aldri visst at det fantes noe som heter panseråpner..
(no offence til jenter altså
Brembo skiver og greenstuff klosser har han ikke montert enda, så de skal jeg få med..
Skal prøvekjøre den på lørdag og se hvordan den er.. Vurderer å rulle den inn på NAF - kjøpsråd test..
(no offence til jenter altså
Brembo skiver og greenstuff klosser har han ikke montert enda, så de skal jeg få med..
Skal prøvekjøre den på lørdag og se hvordan den er.. Vurderer å rulle den inn på NAF - kjøpsråd test..
- Fatboy
- 2000 RPM
- Posts: 366
- Joined: 10 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 764
- Location: Slemmestad
- Status: Offline
OBS OBS....
Husk at bilen ikke stiger i verdi etter som man lasser på uorginale greier. I dette tilfellet er det stikk motsatt.
Dvs, skal du skifte dempere så bør du holde deg til de originale som den kom med, selv om det sikkert finnes 10 andre modeller som er bedre.
De originale felgene bør følge med eller føre til at prisen senkes.
Denne bilen hadde også nummerert nøkkelring som var unik for hver enkelt bil. Finnes den?
Jo mer av det som er unikt for den som er borte, jo mer snakker vi om en bil som er uinteressant å gi ekstra penger for.
Sett deg inn i hva du egentlig kjøper om du kjøper den fordi den er spesiell.
Om du derimot kjøper den fordi du har lyst på en Miata og bryr deg mindre om at du kjøper et spesielt eksemplar, ja så spiller det vel egentlig ingen rolle?
Kjøp bil etter hva hjerte og lommebok sier.
Hadde jeg kjøpt denne hadde greenstuff og alt annet vært bannlyst. Jeg hadde gått originalveien og vært lykkelig med det. Men, smaken er som baken....
Husk at bilen ikke stiger i verdi etter som man lasser på uorginale greier. I dette tilfellet er det stikk motsatt.
Dvs, skal du skifte dempere så bør du holde deg til de originale som den kom med, selv om det sikkert finnes 10 andre modeller som er bedre.
De originale felgene bør følge med eller føre til at prisen senkes.
Denne bilen hadde også nummerert nøkkelring som var unik for hver enkelt bil. Finnes den?
Jo mer av det som er unikt for den som er borte, jo mer snakker vi om en bil som er uinteressant å gi ekstra penger for.
Sett deg inn i hva du egentlig kjøper om du kjøper den fordi den er spesiell.
Om du derimot kjøper den fordi du har lyst på en Miata og bryr deg mindre om at du kjøper et spesielt eksemplar, ja så spiller det vel egentlig ingen rolle?
Kjøp bil etter hva hjerte og lommebok sier.
Hadde jeg kjøpt denne hadde greenstuff og alt annet vært bannlyst. Jeg hadde gått originalveien og vært lykkelig med det. Men, smaken er som baken....
- RedFox
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Skedsmokorset
- Contact:
- Status: Offline
Har også hørt om den nøkkelringen, men har ikke fått noe informasjon om den følger med.. Egentlig spiller det ikke noe rolle for meg, men det er jo en liten unik "gadget" da..
Kjøper vel i utgangspunktet bare en miata kun for å kjøpe den, men etter at jeg har lest om limited edition'en så blir jeg mer og mer glad i den og faller mer bort fra original mx-5/miata.
Føler at jeg kan gi 20.000 ekstra for alt utstyret som følger med
Og plusse dèt på hva en 93 modell mx-5 med 156'km på nåla er verdt.
Får se hvordan greenstuff og brembo skivene blir.. har hørt mye positivt om de, men mulig det bare er reklame..
Hvis jeg føler "det er denne bilen jeg har ventet på" så er den kjøpt og betalt ganske raskt for å si det sånn
Er avhengig av en bil hvor jeg sitter igjen med den følelsen..
Kjøper vel i utgangspunktet bare en miata kun for å kjøpe den, men etter at jeg har lest om limited edition'en så blir jeg mer og mer glad i den og faller mer bort fra original mx-5/miata.
Føler at jeg kan gi 20.000 ekstra for alt utstyret som følger med
Og plusse dèt på hva en 93 modell mx-5 med 156'km på nåla er verdt.
Får se hvordan greenstuff og brembo skivene blir.. har hørt mye positivt om de, men mulig det bare er reklame..
Hvis jeg føler "det er denne bilen jeg har ventet på" så er den kjøpt og betalt ganske raskt for å si det sånn
Er avhengig av en bil hvor jeg sitter igjen med den følelsen..