Ny eller gammel MX-5?
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
Ny eller gammel MX-5?
Hei,
Er veldig i tvil om dagen. Må enten oppgradere min NA (som jeg er blitt ganske glad i) eller kjøpe meg en nyere (NB). Grunnen er at lakken ser ut som om den er skutt på med hagle, det er hull i skinnsetene og felgene flasser nesten like mye som meg selv.
Jeg ga 65.000,- for 3 år siden, sveiset nye kanaler og den har siden gått uten et eneste problem.
Ser for meg at oppgraderingen kan komme til å koste 30-40.000.
Noen som kan gi meg moralsk støtte i den ene eller andre retningen?
Er veldig i tvil om dagen. Må enten oppgradere min NA (som jeg er blitt ganske glad i) eller kjøpe meg en nyere (NB). Grunnen er at lakken ser ut som om den er skutt på med hagle, det er hull i skinnsetene og felgene flasser nesten like mye som meg selv.
Jeg ga 65.000,- for 3 år siden, sveiset nye kanaler og den har siden gått uten et eneste problem.
Ser for meg at oppgraderingen kan komme til å koste 30-40.000.
Noen som kan gi meg moralsk støtte i den ene eller andre retningen?
* 1992 Black Special (CH) 115 ps, Leder beige, andere Alufelgen, spez.Interieur, Chrom-Einstiege, elektrische Antenne, Persenning schwarz, ABS.
* 2008 Volvo V70 D5 Geartronic Summum
* 2008 Volvo V70 D5 Geartronic Summum
- siemens
- 7200 RPM
- Posts: 1657
- Joined: 01 Oct 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 623
- Location: Svelvik
- Status: Offline
Behold den du har, du skrev du ikke hadde hatt noe tull med den du har nå.
Den nye bilen KAN fort koste deg mye mere enn 30-40 000kr.
Ikke minst, da du har påkosta de pengene vil du få en helt strøken na
Jeg hadde beholdt gammle bilen
P.s du vet hva du har men vet ikke hva du får
Den nye bilen KAN fort koste deg mye mere enn 30-40 000kr.
Ikke minst, da du har påkosta de pengene vil du få en helt strøken na

Jeg hadde beholdt gammle bilen
P.s du vet hva du har men vet ikke hva du får
Svelvikramp
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Vanskelig å si da. Det er jo "bare" en bil. Men jeg vurderte jo å gå fra NB til Mazdaspeed selv. La ut bilen for salg... i 10 minutt så fjerna jeg den igjen. Vanskelig gitt
Men den er jo alt i orden med da. 40,000 på en eldre bil, ikke vet jeg. En god deal på lakkering og setene koster nok likevel 20-25 ja 


Behold gamle bilen du. Da vet du hva du har. Kommer tross alt et stykke på vei med den summen du har skissert. 

Medlem nr 615
* '91 Miata med gule Koni Sport, komplett Racing Beat eksos (kjempe fornøyd), snart Racing Beat style bar, stoff interiør, JR CAI, OZ Racing F1 med Bridgestone Potenza 215/40/16
'07 Volvo V50 D5
'07 Volvo C30 1,6 m/ bodykit
* '91 Miata med gule Koni Sport, komplett Racing Beat eksos (kjempe fornøyd), snart Racing Beat style bar, stoff interiør, JR CAI, OZ Racing F1 med Bridgestone Potenza 215/40/16
'07 Volvo V50 D5
'07 Volvo C30 1,6 m/ bodykit
omtrekking av seter koster ikke stort. 2-4K. Og da får du strøkne seter. Lakkering er vel det som koster litt..men resultatet blir fortreffelig
Alle oppgraderinger unntatt lakkering trenger ikke koste stort. Så jeg ville personlig avventet litt. Gikk selv over fra NA til NB etter 7 mnd med NA. Men jeg var fast bestemt på å ha nyere bil. Den jeg hadde var teknisk og optisk strøken. Så jeg anbefaler å veie opp + kontra - sider.

Alle oppgraderinger unntatt lakkering trenger ikke koste stort. Så jeg ville personlig avventet litt. Gikk selv over fra NA til NB etter 7 mnd med NA. Men jeg var fast bestemt på å ha nyere bil. Den jeg hadde var teknisk og optisk strøken. Så jeg anbefaler å veie opp + kontra - sider.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
ingenting er som å kjøre en strøken bil man vet at man selv har pussa opp.. om man liker å pusle med bil er jo valget om å beholde den enkelt.. jeg ville helt klart ha beholdt bilen og fått den strøken.. nå skal det siers at jeg er na-fantast og aldri kunne ha tenkt å bytta ut bilen min med en nb eller nc for etter min mening er det na som er den sportslige og ordentlige mx5en.. men men.. smak og behag..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- siemens
- 7200 RPM
- Posts: 1657
- Joined: 01 Oct 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 623
- Location: Svelvik
- Status: Offline
snakket med et parr fra rogaland på sommerturen og de hadde hatt en na og nå kjøpt seg en nb, de syntes na,n hadde sjel i forhold til nb,n de hadde kjøpt.
Jeg blir vel sett som bin laden nå regner jeg med
Nå kan ikke jeg personelig si noe om nb for jeg har aldri kjørt en nb.
Lett the fighting begin
Jeg blir vel sett som bin laden nå regner jeg med

Nå kan ikke jeg personelig si noe om nb for jeg har aldri kjørt en nb.
Lett the fighting begin

Svelvikramp
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
Jeg synes faktisk at NA er en penere bil enn NB. Det er fronten med lyktene som gjør det. NA ser jo ikke bra ut med lyktene oppe, men ekstra kjørelys gjør jo at jeg aldri bruker dem.
Foreløpig føler jeg at det er en overvekt for at jeg beholder NAen. HVis jeg ikke klarer å bestemme meg blir det kanskje en BMW Z1 i stedet...
Foreløpig føler jeg at det er en overvekt for at jeg beholder NAen. HVis jeg ikke klarer å bestemme meg blir det kanskje en BMW Z1 i stedet...
Jeg ser på NB som en forbedret versjon av NA. De deler jo mesteparten av komponentene så om ikke denne sjelen var sveiset fast i vippelyktene bør den fortsatt eksistere i NB. NC derimot er jo et helt annet vesen som kun deler girkasse med forgjengerne.
Hva er "bedre" med NB ?
- Den har gode lykter som ikke ble designet på 80 tallet.
- Den er stivere i karoseriet og har alle stagene som kom etter 94
- Interiøret er penere og tightere
- Penere bakluke
- De har mer effekt og en ny generasjon(er) BP motor med fetere topp og enda bedre potensialet ved trimming.
- Alle inkludert 1.6 har sterkere diff.
- Penere felgere som er større enn 14"
- Det er en nyere bil. Rett og slett.
BMW Z1 ? LOL
Hva er "bedre" med NB ?
- Den har gode lykter som ikke ble designet på 80 tallet.
- Den er stivere i karoseriet og har alle stagene som kom etter 94
- Interiøret er penere og tightere
- Penere bakluke
- De har mer effekt og en ny generasjon(er) BP motor med fetere topp og enda bedre potensialet ved trimming.
- Alle inkludert 1.6 har sterkere diff.
- Penere felgere som er større enn 14"
- Det er en nyere bil. Rett og slett.
BMW Z1 ? LOL
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline