Nå er jeg hjemme fra denne laange turen for noen timer siden. Og den ble vel mer laaaaaaaaang enn laang. Er fremdeles svimmel, veiene i heia i Hordaland er det absolutt verste jeg har vært innom på turen, og jeg har tross alt vært over litt vei nå

For å oppsummere om bil og veier og den slags, for de som er interessert, sikkert ikke mange, men men.
Har kjørt cirka 4500km siden jeg begynte. LITT CO2 utslipp ja, kanskje på tide å forske på miljøvennlige biler herr regjering

Begynte i Stavanger torsdag 12. juli. Kjørte til Kristiansand og tok danskebåten til Hirtshals. Der campa vi uti skauen. Kjørte med kamerat som kjørte Suzuki GSXR1000. Vi tok videre til Odense og var der på hotell på fredagen.
Så på lørdagen satte jeg nordover alene, eller nord-østover. Kjørte øst i danmark og oppover til båten Helsingør - Helsingborg, kjørte derfra oppover mot norskegrensa. Havna i et køhelvete der så de 6 milene på grensa tok vel 4 timer inkl. litt handling. Kjørte derfra videre opp E6, og tok så inn på 3 veien, kjørte så til Kvikne, i Sør-Trøndelag en plass?! Der ble det hotell. 15 timers kjøring. Dagen etter kjørte jeg 11 timer til, mye kø og campingbiler og dritt, så var jeg fremme i Stokkvågen. Kjørte så videre på natten endelig med selskap i bilen, til Bodø, 4 timer til. Litt trøtt da ja. Så kjørte jeg forigår Bodø - Stokkvågen igjen, og så Mo I Rana - Trondheim. Så Trondheim over heia og til Stavanger idag. Tok vel 12 timer siste strekket.
Bilen kort oppsummert. Helt fantastisk å kjøre, ble caben nede en del, men mest oppe. Blei gåen i hodet av veistøy etter 5-6 timer, mest veien sin feil, dekkene er helt stille på skikkelig asfalt. Veldig svingete veier blir også hardt, jeg blir litt svimmel, dermed får jeg ikke tyna bilen det det går så lenge

I danmark hadde jeg 185kmt etter en tysk Jetta, på det beste stykket vei i Danmark, og bilen kjentes helt krem ut der, idag har jeg peisa oppover svingete og fæle veier rundt Odda osv. i Hordaland. De desidert verste veiene jeg har vært innom på den lange turen

Vi burde tvunget politikerne til å ta den turen jeg har kjørt. Det er så mye elendig vei.