Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Byttet akkurat fra den nederste 2" til den øverste 3". 3" er noe dyrere men siden alle selene er løse er det lettere å dra de ut av hullene i bøttestolene når en skal kjøre på vanlig vei. Slipper da å skru av boltene som holder beltet fast for å ikke sitte på beltet da jeg ikke hadde fått det ut av stolen. Men hvis du har et vanlig sete og ikke trenger å dra beltet gjennom noen hull er det helt ok med 2" belte.
3" beltet leveres med øyekroker. Og beltet har endefester som en da raskt kan hekte av eller på for lettere å ta det het av hvis en ikke ønsker det slengende rundt i bilen.
Ja da drar du jo selene gjennom de fire hullene i setet. Ville da gått for de litt dyrere 3" beltene da det å "gjemme" unna beltet er seriøst mye lettere.
Har du foresten noen tips til hvor man kan feste selene? Har ikke fått veltebøyle enda, så må prøve å ordne noe midlertidig på hattehylla om det er mulig...?
Hva med de stroppene som går i dørken? Regner med ene festes til der sikkerhetsbeltet er boltet fast, men på dør-siden?
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Når jeg brukte 4-punkt i NA'en min byttet jeg ut boltene til utløseren mot girkasse tunnellen og nederste del av 3.punktsbeltet ved døren med øyebolter.
De som går rundt magen vil jeg feste der det originale beltet har sine to nedre fester på hver sin side av stolen. Skulderstroppene vil jeg feste i bakre seteskruer. Her vil jeg bytte ut de originale boltene med de øyeboltene som fulgte med beltet. Men jeg vil nok vente med beltet inntill jeg har fått på veltebøylen så da drar jeg beltet rundt den nederste stanga der og inn i setet. Har desverre ingen gode forslag eller idéer selv om hvordan jeg kan få festet skulderstroppene unten bøyle.
Ikke finn på å monter skulderselene i de bakre boltene for sete skinnen eller andre plasser nære gulvet. De skal være max 20-30 grader helling på selene fra skuldrene og til feste punktet. Dette er fordi stolen vil knuses/gi etter ved en kollisjon samtidig som selene slakkes = vondt i trynet.