Vurderer å kjøpe dempere og fjerer hvor jeg kan justere høyde og hardhet. Noen som har peiling på disse:
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=36331
Børge
Justerbare dempere
Moderator: Styremedlemmer
Stillbare dempere
Jeg har samme problem, vil ha en bil som kan finstilles til passe grad av sportslighet. Nylig kjøpt bilen, og plukker av allt det gamle rustne.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Spax har eg sjekket opp, disse er sykt gode dempere på, så seige man kan få det tror eg, kommer nok til å handle ett slikt kit, og seigheten var i bound og rebound. overrasket var eg,..
får også ett kit til golfen i morgen, spent på dette også, det er bilstein pss9 b16 kit, skal vera fullverdig justering der også..

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Takk for raskt svar StianOppistov,
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroll før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroll før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
92 SE, Oslo
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Eg har koni på min, eg må si at eg er i grunn skuffet over de, greit de kan bli stive de også, men kun i rebound, i bound så er de rimelig slappe og trenger nok endel stivere fjører enn feks kyb, de var rimelig stive i bound også, om man stiller koni på max stivhet så holder man fjørbeina i bunn, men sikkert ok for en som ikkje kjører max ut av bilen, eg har jo overlevd selv med de.. men de skal byttes ut, men nå har eg brukt så mye penger på annet tull, så det blir nedprioritert.lhorn wrote:Takk for raskt svar StianOppistov,
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroill før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Bestill SPAX crypton gas dempere med følgende nr til NA(MK1):lhorn wrote:Takk for raskt svar StianOppistov,
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroll før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
G2001 - Foran
G2002 - Bak
Det er bare å lese katalogen:
http://www.spaxperformance.com/pdf/SPAX ... orbers.pdf
Se side 8 for MX-5/Miata/Eunos
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
Dempere til MK1 Miata
Takk for tips til dere, nå er jeg tilbake fra sommerferie, og endte opp med stillbare Koni gjennom Speedparts.
Siden jeg ikke er noen trenet racerkjører bør nok de holde. Mål med bilen er en morsom bil til daglig bruk, som er mulig å stramme opp når jeg begynner å kjenne den. Først må jeg imidlertid få ut boltene av støtdemperne bak, hylsene i demperne er rustet fast. Har prøvd å slå dem ut, men skal nå lage noe presseverktøy. De har stått sausa inn med 5-56 i ferien.
Har noen noen lure tips hadde det vært fint.
Siden jeg ikke er noen trenet racerkjører bør nok de holde. Mål med bilen er en morsom bil til daglig bruk, som er mulig å stramme opp når jeg begynner å kjenne den. Først må jeg imidlertid få ut boltene av støtdemperne bak, hylsene i demperne er rustet fast. Har prøvd å slå dem ut, men skal nå lage noe presseverktøy. De har stått sausa inn med 5-56 i ferien.
Har noen noen lure tips hadde det vært fint.
92 SE, Oslo
Noen som vet hvordan det er å få godkjent med Spax rundt om? Eventuelt, er det noen som har data på standard-fjærene, slik at sjansen er større når man legger fram ideen for biltilsynet?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson