MSM sniker seg med på CH@Rudskogen.
Moderator: Styremedlemmer
MSM sniker seg med på CH@Rudskogen.
Da CH (Club Honda) er den eneste klubben som legger banetreffet sitt til sent september snek jeg meg med for å få en siste tur på bane denne sesongen.
Bilen ble autotunet på vei til treffet faktisk. Takk til FM for at mappet mest sansynlig er bortimot perfekt rett fra boksen da det viser seg at datalogger fra Nemesis V2.5 software ikker er søttet i data log lab men kun v2.1. Da blir det vanskelig å tune når man er alene i bilen. Fant dog ut at den lader 0.8 bar og ikke 0.6 som jeg trodde tidligere.
Været var skikkelig dårlig under hele treffet. Faktisk første gang jeg kjører i regn på Rudskogen og det var egentlig veldig gøy. Jeg er veldig imponert over ToyoR888 i regn. Sitter veldig bra og jeg fikk til og med varme i venstre forran.
Jeg tørr påstå at jeg var den raskeste bilen der rundt banen i dag. Det var en hvit CRX med integra motor på 200 ekte suge bakhjulshester som ga meg en skikkelig fight. Hadde det vært tørt ville han vel dratt i fra da jeg hadde fordel ut av svinger ved å ligge litt bredt . Det var også minst to andre turbo konverterte Hondaer som dro litt i fra på langsiden men med for lite grep i svingene til å holde meg bak.
På 201 meteren (som jeg kommer tilbake til) fikk jeg bare kjørt 2 heat men vant begge mot en trimmet ITR og en sort NSX (hehe).
Bilen fungerte perfekt. Den ekstra effekten og mye bedre bunndrag tidlig i registeret gjør bilen veldig lett å kontrollere når den slipper på vått. Det var nå ogås mulig å holde 3. gir ut fra slakteren uten å tape så mye.
Til tross for at det var gøy å kjøre var arrangementet desverre ræva. Det startet med at det å kjøre kostet 1000 spenn. Ja, derer leste riktig: 1000 baller.... Dvs. det dobbelte av hva jeg noen gang har betalt for å kjøre på bane de siste 5 årene.
Som dere hører hadde jeg tydligvis ikke sjekket prisen på forhånd men når jeg først satt inne på fører møtet og klødde i høyre beinet godtok jeg "forelegget".
Det neste obskure hendelsen er at jeg og alle andre betalende blir tvunget til å stå flaggvakt i regnet. WTF ? Skal man betale 1000 kroner for å kjøre 3 heat i foookings regnvær og attpåtil stå og veive med flagg ??? Ja det skal du var det en som sa og henviste til "kontrakten" jeg hadde skrevet under på. Det var riktig nok kun i 20 min for min del men man begynner å lure da man på andre treff faktisk får kjøre gratis på banen om man stiller opp som flagg vakt.
Men søndager er selvsagt ikke komplett enda. Kl. 1600 skal det arrangeres 201 m drag på langsiden. Ingen vet hva som skjer men noen i gule vester begynner å gå over banen. Den kollektive hukommelsen i den betalende flokken ser på dette som et tegn på at noe skal skje. Folk kaster seg i bilene og stiller opp i langsvingen.
Etter 30 min med surr starter den 1. klassen, Honda uten VTEC. Dvs. det starter 2 biler, 10 min pause av uante grunner. Så 2 nye biler og nesten like lang pause. Ingen i køen vet når det er deres tur pga 3 forskjellige klasser og ingen folk for å organisere køen. I tilegg hadde noen ansvarlige ment at det er smart å starte 2 brølende japsebiler med en sånn sprayboks bærte man kjøper på borte kampene til Hareid IL. Den gikk tom for luft etter 3 starter og da tok det ca 20 min før en fyr som hadde sett the fast'n the furious foreslo å starte bilene med armene (Slik resten av verden har gjort det de siste 100 årene btw. ) Kl. 17 fikk jeg kjørt det første heatet og vant. Neste heat ble 17.15 hvor jeg også vant. Dette var 1. gang jeg har kjørt drag så nå så jeg virkelig frem til å kjøre neste og siste heat for kampen om seieren i "Type R" klassen. Men nei... Da ble hele opplegget avlyst. WTF ?? Vi var jo nesten ferdig?? Mest sansynlig for å få et ekstra bane heat før det var slutt kl. 1800. Egentlig det mest fornuftige med hele drag greiene så ok. Det var jo bare 1.5 time bortkastet tid av 5 timer tilgjengelig hvor de oppmøtte hadde betalt 200 kroner timen.
Jeg droppet så siste heatet på de resterende 15 min og kjørte hjemover.
Stakkars de som kom kjørende 50+ mil for dette.
Nå skal det sies at arrangørene mest sansynlig aldri har arrangert noe banetreff før, og innsatsen bland flere av dem var veldig bra. Det forsvarer dog ikke at det sløses bort masse tid pga 0 planleggging av diverse aktiviteter.
Bilen ble autotunet på vei til treffet faktisk. Takk til FM for at mappet mest sansynlig er bortimot perfekt rett fra boksen da det viser seg at datalogger fra Nemesis V2.5 software ikker er søttet i data log lab men kun v2.1. Da blir det vanskelig å tune når man er alene i bilen. Fant dog ut at den lader 0.8 bar og ikke 0.6 som jeg trodde tidligere.
Været var skikkelig dårlig under hele treffet. Faktisk første gang jeg kjører i regn på Rudskogen og det var egentlig veldig gøy. Jeg er veldig imponert over ToyoR888 i regn. Sitter veldig bra og jeg fikk til og med varme i venstre forran.
Jeg tørr påstå at jeg var den raskeste bilen der rundt banen i dag. Det var en hvit CRX med integra motor på 200 ekte suge bakhjulshester som ga meg en skikkelig fight. Hadde det vært tørt ville han vel dratt i fra da jeg hadde fordel ut av svinger ved å ligge litt bredt . Det var også minst to andre turbo konverterte Hondaer som dro litt i fra på langsiden men med for lite grep i svingene til å holde meg bak.
På 201 meteren (som jeg kommer tilbake til) fikk jeg bare kjørt 2 heat men vant begge mot en trimmet ITR og en sort NSX (hehe).
Bilen fungerte perfekt. Den ekstra effekten og mye bedre bunndrag tidlig i registeret gjør bilen veldig lett å kontrollere når den slipper på vått. Det var nå ogås mulig å holde 3. gir ut fra slakteren uten å tape så mye.
Til tross for at det var gøy å kjøre var arrangementet desverre ræva. Det startet med at det å kjøre kostet 1000 spenn. Ja, derer leste riktig: 1000 baller.... Dvs. det dobbelte av hva jeg noen gang har betalt for å kjøre på bane de siste 5 årene.
Som dere hører hadde jeg tydligvis ikke sjekket prisen på forhånd men når jeg først satt inne på fører møtet og klødde i høyre beinet godtok jeg "forelegget".
Det neste obskure hendelsen er at jeg og alle andre betalende blir tvunget til å stå flaggvakt i regnet. WTF ? Skal man betale 1000 kroner for å kjøre 3 heat i foookings regnvær og attpåtil stå og veive med flagg ??? Ja det skal du var det en som sa og henviste til "kontrakten" jeg hadde skrevet under på. Det var riktig nok kun i 20 min for min del men man begynner å lure da man på andre treff faktisk får kjøre gratis på banen om man stiller opp som flagg vakt.
Men søndager er selvsagt ikke komplett enda. Kl. 1600 skal det arrangeres 201 m drag på langsiden. Ingen vet hva som skjer men noen i gule vester begynner å gå over banen. Den kollektive hukommelsen i den betalende flokken ser på dette som et tegn på at noe skal skje. Folk kaster seg i bilene og stiller opp i langsvingen.
Etter 30 min med surr starter den 1. klassen, Honda uten VTEC. Dvs. det starter 2 biler, 10 min pause av uante grunner. Så 2 nye biler og nesten like lang pause. Ingen i køen vet når det er deres tur pga 3 forskjellige klasser og ingen folk for å organisere køen. I tilegg hadde noen ansvarlige ment at det er smart å starte 2 brølende japsebiler med en sånn sprayboks bærte man kjøper på borte kampene til Hareid IL. Den gikk tom for luft etter 3 starter og da tok det ca 20 min før en fyr som hadde sett the fast'n the furious foreslo å starte bilene med armene (Slik resten av verden har gjort det de siste 100 årene btw. ) Kl. 17 fikk jeg kjørt det første heatet og vant. Neste heat ble 17.15 hvor jeg også vant. Dette var 1. gang jeg har kjørt drag så nå så jeg virkelig frem til å kjøre neste og siste heat for kampen om seieren i "Type R" klassen. Men nei... Da ble hele opplegget avlyst. WTF ?? Vi var jo nesten ferdig?? Mest sansynlig for å få et ekstra bane heat før det var slutt kl. 1800. Egentlig det mest fornuftige med hele drag greiene så ok. Det var jo bare 1.5 time bortkastet tid av 5 timer tilgjengelig hvor de oppmøtte hadde betalt 200 kroner timen.
Jeg droppet så siste heatet på de resterende 15 min og kjørte hjemover.
Stakkars de som kom kjørende 50+ mil for dette.
Nå skal det sies at arrangørene mest sansynlig aldri har arrangert noe banetreff før, og innsatsen bland flere av dem var veldig bra. Det forsvarer dog ikke at det sløses bort masse tid pga 0 planleggging av diverse aktiviteter.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Høres litt blandet ut ja... 
men mer + enn - vil jeg tro..
regner med vi får se MSM i aksjon her:
http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=26215

men mer + enn - vil jeg tro..
regner med vi får se MSM i aksjon her:
http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=26215
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
En på bilforumet som kaller seg drunkenpeete tok noen bilder fra treffet og fant en et av min i god offroad stil.

Dere bør sjekke galleriet hans på bilforumet da det er mange virkelig gode bilbilder der: http://www.bilforumet.no/medlemmers-egn ... ost1996197

Dere bør sjekke galleriet hans på bilforumet da det er mange virkelig gode bilbilder der: http://www.bilforumet.no/medlemmers-egn ... ost1996197
Re: MSM sniker seg med på CH@Rudskogen.
Trivelig du ville komme!arildh wrote:Da CH (Club Honda) er den eneste klubben som legger banetreffet sitt til sent september snek jeg meg med for å få en siste tur på bane denne sesongen.
De som har målt rundetider kan nå konkludere med att du ikke var raskest! Og ser ingen grunn til å skryte av å ha kjørt fra 2 integraer med 190 hk, når du har trimma bakhjulstrekker med turbo og nye gateslicks og i det været som var. NSX`n hadde sin første dag på banen nå og kjørte på vanlige dekk og med 18 og 19" felgarildh wrote: Været var skikkelig dårlig under hele treffet. Faktisk første gang jeg kjører i regn på Rudskogen og det var egentlig veldig gøy. Jeg er veldig imponert over ToyoR888 i regn. Sitter veldig bra og jeg fikk til og med varme i venstre forran.
Jeg tørr påstå at jeg var den raskeste bilen der rundt banen i dag. Det var en hvit CRX med integra motor på 200 ekte suge bakhjulshester som ga meg en skikkelig fight. Hadde det vært tørt ville han vel dratt i fra da jeg hadde fordel ut av svinger ved å ligge litt bredt . Det var også minst to andre turbo konverterte Hondaer som dro litt i fra på langsiden men med for lite grep i svingene til å holde meg bak.
På 201 meteren (som jeg kommer tilbake til) fikk jeg bare kjørt 2 heat men vant begge mot en trimmet ITR og en sort NSX (hehe).
Bilen fungerte perfekt. Den ekstra effekten og mye bedre bunndrag tidlig i registeret gjør bilen veldig lett å kontrollere når den slipper på vått. Det var nå ogås mulig å holde 3. gir ut fra slakteren uten å tape så mye.
Og du forresten.. Fikk klager fra folk på kjøringa til en rød mx5, noen som ikke helt hadde fått med seg regler for forbikjøringer som ble nevnt på førermøtet
arildh wrote: Til tross for at det var gøy å kjøre var arrangementet desverre ræva. Det startet med at det å kjøre kostet 1000 spenn. Ja, derer leste riktig: 1000 baller.... Dvs. det dobbelte av hva jeg noen gang har betalt for å kjøre på bane de siste 5 årene.
Som dere hører hadde jeg tydligvis ikke sjekket prisen på forhånd men når jeg først satt inne på fører møtet og klødde i høyre beinet godtok jeg "forelegget".
Det neste obskure hendelsen er at jeg og alle andre betalende blir tvunget til å stå flaggvakt i regnet. WTF ? Skal man betale 1000 kroner for å kjøre 3 heat i foookings regnvær og attpåtil stå og veive med flagg ??? Ja det skal du var det en som sa og henviste til "kontrakten" jeg hadde skrevet under på. Det var riktig nok kun i 20 min for min del men man begynner å lure da man på andre treff faktisk får kjøre gratis på banen om man stiller opp som flagg vakt.
Men søndager er selvsagt ikke komplett enda. Kl. 1600 skal det arrangeres 201 m drag på langsiden. Ingen vet hva som skjer men noen i gule vester begynner å gå over banen. Den kollektive hukommelsen i den betalende flokken ser på dette som et tegn på at noe skal skje. Folk kaster seg i bilene og stiller opp i langsvingen.
Etter 30 min med surr starter den 1. klassen, Honda uten VTEC. Dvs. det starter 2 biler, 10 min pause av uante grunner. Så 2 nye biler og nesten like lang pause. Ingen i køen vet når det er deres tur pga 3 forskjellige klasser og ingen folk for å organisere køen. I tilegg hadde noen ansvarlige ment at det er smart å starte 2 brølende japsebiler med en sånn sprayboks bærte man kjøper på borte kampene til Hareid IL. Den gikk tom for luft etter 3 starter og da tok det ca 20 min før en fyr som hadde sett the fast'n the furious foreslo å starte bilene med armene (Slik resten av verden har gjort det de siste 100 årene btw. ) Kl. 17 fikk jeg kjørt det første heatet og vant. Neste heat ble 17.15 hvor jeg også vant. Dette var 1. gang jeg har kjørt drag så nå så jeg virkelig frem til å kjøre neste og siste heat for kampen om seieren i "Type R" klassen. Men nei... Da ble hele opplegget avlyst. WTF ?? Vi var jo nesten ferdig?? Mest sansynlig for å få et ekstra bane heat før det var slutt kl. 1800. Egentlig det mest fornuftige med hele drag greiene så ok. Det var jo bare 1.5 time bortkastet tid av 5 timer tilgjengelig hvor de oppmøtte hadde betalt 200 kroner timen.
Prisen for å kjøre på bane var 800kr for medlemmer, og det var krav att man skal være medlem for å få delta, noe som ikke er uvanelig i klubber, om du hadde lest alt som stod på forsiden så stod det svart på hvit der!
dvs 200kr for medlemskap. Vi vill forsøke åsenke prisene til neste år, men
vi gikk så å si i 0 i år.. 200kr i minus.. og da har jeg ikke regna med innkjøp av radioer osv.. Dette var også første gang vi arrangerer treff, drag delen er det som drog mest ned føler jeg selv
- Tanken bak lufthornet var vell forsåvidt grei den, hadde det bare fungert..
- Vi hadde satt opp til att draggen skulle ta 3 kvarter, ikke 1 og 15min.
Problemene her kom av at det var for våt til å skrive startnummer i frontruta på bilene, og vi måtte forsøke å skrive ned reg nummer på alle bilene på de våte papirene vi hadde, som sier seg selv att ikke fungerer særlig bra, og var tid krevende. Endte med att vi bare måtte avlyse dragen på problemene. og det gikk med alt for mye tid
og jeg syns ikke ett sekund synd på deg for att du måtte stå flaggvakt, mange som stod ute mye lenger en det du gjorde, FRIVILLIG. om ingen hadde stillt opp så hadde det heller ikke blitt noe kjøring på noen, så en for alle, alle for en! nå var det denne måten vi hadde valgt å gjøre det på, om det var optimalt er en annen side av saken, men den saken får vi som arrangerer diskutere før neste treff sammen med en del andre ting og finne ut om det er andre måter vi bør gjennomføre det på
Jeg stod ute i regnet i 7timer i strekk, uten å få tid til å spise engang, hadde en 10min pause da jeg ble beordra inn i en integra.
var 45 min igjen etter dragen, og de som kjørte 50mil + var fornøyde tross alt og gleder seg til å komme igjen neste år!Jeg droppet så siste heatet på de resterende 15 min og kjørte hjemover.
Stakkars de som kom kjørende 50+ mil for dette.
Nå skal det sies at arrangørene mest sansynlig aldri har arrangert noe banetreff før, og innsatsen bland flere av dem var veldig bra. Det forsvarer dog ikke at det sløses bort masse tid pga 0 planleggging av diverse aktiviteter.
planlegging.. vi mistet personell blandt annent pga innkalling til heimevernet og uhell med bil, defor ble vi litt for få personer til at alt kunne gå glatt. Og som kjent går ikke ting alltid som planlagt. Som nevnt lenger oppe, været får mye av skylda for dette! neste år må vi vurdere en annen løsning på merking av bilene som var roten til det værste.
William - Nestleder Club Honda [/quote]
Nestleder Club Honda Norge
Det er morro at innlegget mitt blir lagt merke til utenfor forumgrensene her. Jeg postet et innlegg på CH sine sider også som egentlig sa det samme som over men iom. at alle der var så kjempefornøyd med dagen så jeg ikke noe grunn til å utbrodere om min opplevelse av treffet. Det var ikke noen bra søndags ettermiddag for min del av ovenfornevnte grunner.
Jeg har vært på en del andre dårlige treff også men da ar jeg betalt deretter.
Angående det å stå flaggvakt.
Om jeg betaler for å gå på fotballkamp hadde jeg blitt skuffet om jeg måtte klippe gresset i pausen. Det er min egen skyld at jeg ikke sjekket prisen på forhånd, men for 1000 kroner forventer jeg mer av et treff. Det er synd å høre at dere var short på personell men som skrev tidligere skal de stakkarne som sprang ute hele dagen i regnet ha ros for innsatsen.
Jeg tror mye av dette handler om at jeg faktisk skrev at jeg kjørte i fra en ITR og feilaktig påstod den var trimmet. Slike grove påstander må vi selvsagt få luket bort før de ødelegger verdensfreden. Hvis en hvit CRX kjørte bedre rundetider enn meg legger jeg meg flat. Jeg lå og presset bak han i flere runder og vi kjørte veldig jevnt. Eiriko i WRX'n kjørte også ganske jevnt med meg men forsvant litt bak etter hvert. Det kan jo være mange forhold som spiller inn. For alt jeg vet kan det hende de andre på banen bare ga 80% mens de rullet seg en røyk og spilte sudoku.
Jeg har vært på en del andre dårlige treff også men da ar jeg betalt deretter.
Angående det å stå flaggvakt.
Om jeg betaler for å gå på fotballkamp hadde jeg blitt skuffet om jeg måtte klippe gresset i pausen. Det er min egen skyld at jeg ikke sjekket prisen på forhånd, men for 1000 kroner forventer jeg mer av et treff. Det er synd å høre at dere var short på personell men som skrev tidligere skal de stakkarne som sprang ute hele dagen i regnet ha ros for innsatsen.
Jeg tror mye av dette handler om at jeg faktisk skrev at jeg kjørte i fra en ITR og feilaktig påstod den var trimmet. Slike grove påstander må vi selvsagt få luket bort før de ødelegger verdensfreden. Hvis en hvit CRX kjørte bedre rundetider enn meg legger jeg meg flat. Jeg lå og presset bak han i flere runder og vi kjørte veldig jevnt. Eiriko i WRX'n kjørte også ganske jevnt med meg men forsvant litt bak etter hvert. Det kan jo være mange forhold som spiller inn. For alt jeg vet kan det hende de andre på banen bare ga 80% mens de rullet seg en røyk og spilte sudoku.
Re: MSM sniker seg med på CH@Rudskogen.
Dette må være årets beste påstandwilly wrote: - Tanken bak lufthornet var vell forsåvidt grei den, hadde det bare fungert..

Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Høres litt surmaga ut det der med at han ikke var raskest må jeg si
Nå skryter jo folk hele verden av at Integra er en av de bedre FWD bilene også, burde jo kunne greie seg greit i regn mot en bakhjulsdrevet frisørbil da 
Ellers høres jo arrangementet litt texas ut. Men regner med det fort kan bli sånn om ikke alt er nøye planlagt. Lærdom for oss hvis vi skal ha noe neste år.


Ellers høres jo arrangementet litt texas ut. Men regner med det fort kan bli sånn om ikke alt er nøye planlagt. Lærdom for oss hvis vi skal ha noe neste år.
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Sitter her i lunsjen og får meg en god latter. Artig at han tar det så alvorlig og slår så hardt tilbake på en innlegg hos oss. innlegget kunne jo bare være ment for tanker rundt eventuelt egen mx5 dag på rudskogen..
men, men... er lov å forsvare deg.
men, men... er lov å forsvare deg.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Støtter willy eg, har jo rett i alt, man kan ikkje bare reise på treff for å vise de at man er bedre, man skal ha det morsomt på bane, om det er slik at når eg reiser på treff så skal alle skryte at de kjører bedre enn meg, så gidder eg ikkje, alle begynner en plass, og du arild har jo masse erfaringer, har de andre det, eller er de for å ha det morsomt og vera litt sosial, ikkje vet eg, men bet meg merke i denne tråden med engang den kom, virket som du arild skulle skryte litt av deg selv. 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
enig med dere begge.
og de som ikke har holdt banetreff el. i stor skala kan jo prøve selv, å se hvor lett det er...
er en bråta med ting som skal gjøres og som blir glemt, eller skulle vært gjort anderledes.
til og med "tha dude, up there" brukte et par forsøk før Adam fikk hår på brøstet..
og de som ikke har holdt banetreff el. i stor skala kan jo prøve selv, å se hvor lett det er...

til og med "tha dude, up there" brukte et par forsøk før Adam fikk hår på brøstet..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |