MSM sniker seg med på CH@Rudskogen.
Posted: 16 Sep 2007, 22:21
Da CH (Club Honda) er den eneste klubben som legger banetreffet sitt til sent september snek jeg meg med for å få en siste tur på bane denne sesongen.
Bilen ble autotunet på vei til treffet faktisk. Takk til FM for at mappet mest sansynlig er bortimot perfekt rett fra boksen da det viser seg at datalogger fra Nemesis V2.5 software ikker er søttet i data log lab men kun v2.1. Da blir det vanskelig å tune når man er alene i bilen. Fant dog ut at den lader 0.8 bar og ikke 0.6 som jeg trodde tidligere.
Været var skikkelig dårlig under hele treffet. Faktisk første gang jeg kjører i regn på Rudskogen og det var egentlig veldig gøy. Jeg er veldig imponert over ToyoR888 i regn. Sitter veldig bra og jeg fikk til og med varme i venstre forran.
Jeg tørr påstå at jeg var den raskeste bilen der rundt banen i dag. Det var en hvit CRX med integra motor på 200 ekte suge bakhjulshester som ga meg en skikkelig fight. Hadde det vært tørt ville han vel dratt i fra da jeg hadde fordel ut av svinger ved å ligge litt bredt . Det var også minst to andre turbo konverterte Hondaer som dro litt i fra på langsiden men med for lite grep i svingene til å holde meg bak.
På 201 meteren (som jeg kommer tilbake til) fikk jeg bare kjørt 2 heat men vant begge mot en trimmet ITR og en sort NSX (hehe).
Bilen fungerte perfekt. Den ekstra effekten og mye bedre bunndrag tidlig i registeret gjør bilen veldig lett å kontrollere når den slipper på vått. Det var nå ogås mulig å holde 3. gir ut fra slakteren uten å tape så mye.
Til tross for at det var gøy å kjøre var arrangementet desverre ræva. Det startet med at det å kjøre kostet 1000 spenn. Ja, derer leste riktig: 1000 baller.... Dvs. det dobbelte av hva jeg noen gang har betalt for å kjøre på bane de siste 5 årene.
Som dere hører hadde jeg tydligvis ikke sjekket prisen på forhånd men når jeg først satt inne på fører møtet og klødde i høyre beinet godtok jeg "forelegget".
Det neste obskure hendelsen er at jeg og alle andre betalende blir tvunget til å stå flaggvakt i regnet. WTF ? Skal man betale 1000 kroner for å kjøre 3 heat i foookings regnvær og attpåtil stå og veive med flagg ??? Ja det skal du var det en som sa og henviste til "kontrakten" jeg hadde skrevet under på. Det var riktig nok kun i 20 min for min del men man begynner å lure da man på andre treff faktisk får kjøre gratis på banen om man stiller opp som flagg vakt.
Men søndager er selvsagt ikke komplett enda. Kl. 1600 skal det arrangeres 201 m drag på langsiden. Ingen vet hva som skjer men noen i gule vester begynner å gå over banen. Den kollektive hukommelsen i den betalende flokken ser på dette som et tegn på at noe skal skje. Folk kaster seg i bilene og stiller opp i langsvingen.
Etter 30 min med surr starter den 1. klassen, Honda uten VTEC. Dvs. det starter 2 biler, 10 min pause av uante grunner. Så 2 nye biler og nesten like lang pause. Ingen i køen vet når det er deres tur pga 3 forskjellige klasser og ingen folk for å organisere køen. I tilegg hadde noen ansvarlige ment at det er smart å starte 2 brølende japsebiler med en sånn sprayboks bærte man kjøper på borte kampene til Hareid IL. Den gikk tom for luft etter 3 starter og da tok det ca 20 min før en fyr som hadde sett the fast'n the furious foreslo å starte bilene med armene (Slik resten av verden har gjort det de siste 100 årene btw. ) Kl. 17 fikk jeg kjørt det første heatet og vant. Neste heat ble 17.15 hvor jeg også vant. Dette var 1. gang jeg har kjørt drag så nå så jeg virkelig frem til å kjøre neste og siste heat for kampen om seieren i "Type R" klassen. Men nei... Da ble hele opplegget avlyst. WTF ?? Vi var jo nesten ferdig?? Mest sansynlig for å få et ekstra bane heat før det var slutt kl. 1800. Egentlig det mest fornuftige med hele drag greiene så ok. Det var jo bare 1.5 time bortkastet tid av 5 timer tilgjengelig hvor de oppmøtte hadde betalt 200 kroner timen.
Jeg droppet så siste heatet på de resterende 15 min og kjørte hjemover.
Stakkars de som kom kjørende 50+ mil for dette.
Nå skal det sies at arrangørene mest sansynlig aldri har arrangert noe banetreff før, og innsatsen bland flere av dem var veldig bra. Det forsvarer dog ikke at det sløses bort masse tid pga 0 planleggging av diverse aktiviteter.
Bilen ble autotunet på vei til treffet faktisk. Takk til FM for at mappet mest sansynlig er bortimot perfekt rett fra boksen da det viser seg at datalogger fra Nemesis V2.5 software ikker er søttet i data log lab men kun v2.1. Da blir det vanskelig å tune når man er alene i bilen. Fant dog ut at den lader 0.8 bar og ikke 0.6 som jeg trodde tidligere.
Været var skikkelig dårlig under hele treffet. Faktisk første gang jeg kjører i regn på Rudskogen og det var egentlig veldig gøy. Jeg er veldig imponert over ToyoR888 i regn. Sitter veldig bra og jeg fikk til og med varme i venstre forran.
Jeg tørr påstå at jeg var den raskeste bilen der rundt banen i dag. Det var en hvit CRX med integra motor på 200 ekte suge bakhjulshester som ga meg en skikkelig fight. Hadde det vært tørt ville han vel dratt i fra da jeg hadde fordel ut av svinger ved å ligge litt bredt . Det var også minst to andre turbo konverterte Hondaer som dro litt i fra på langsiden men med for lite grep i svingene til å holde meg bak.
På 201 meteren (som jeg kommer tilbake til) fikk jeg bare kjørt 2 heat men vant begge mot en trimmet ITR og en sort NSX (hehe).
Bilen fungerte perfekt. Den ekstra effekten og mye bedre bunndrag tidlig i registeret gjør bilen veldig lett å kontrollere når den slipper på vått. Det var nå ogås mulig å holde 3. gir ut fra slakteren uten å tape så mye.
Til tross for at det var gøy å kjøre var arrangementet desverre ræva. Det startet med at det å kjøre kostet 1000 spenn. Ja, derer leste riktig: 1000 baller.... Dvs. det dobbelte av hva jeg noen gang har betalt for å kjøre på bane de siste 5 årene.
Som dere hører hadde jeg tydligvis ikke sjekket prisen på forhånd men når jeg først satt inne på fører møtet og klødde i høyre beinet godtok jeg "forelegget".
Det neste obskure hendelsen er at jeg og alle andre betalende blir tvunget til å stå flaggvakt i regnet. WTF ? Skal man betale 1000 kroner for å kjøre 3 heat i foookings regnvær og attpåtil stå og veive med flagg ??? Ja det skal du var det en som sa og henviste til "kontrakten" jeg hadde skrevet under på. Det var riktig nok kun i 20 min for min del men man begynner å lure da man på andre treff faktisk får kjøre gratis på banen om man stiller opp som flagg vakt.
Men søndager er selvsagt ikke komplett enda. Kl. 1600 skal det arrangeres 201 m drag på langsiden. Ingen vet hva som skjer men noen i gule vester begynner å gå over banen. Den kollektive hukommelsen i den betalende flokken ser på dette som et tegn på at noe skal skje. Folk kaster seg i bilene og stiller opp i langsvingen.
Etter 30 min med surr starter den 1. klassen, Honda uten VTEC. Dvs. det starter 2 biler, 10 min pause av uante grunner. Så 2 nye biler og nesten like lang pause. Ingen i køen vet når det er deres tur pga 3 forskjellige klasser og ingen folk for å organisere køen. I tilegg hadde noen ansvarlige ment at det er smart å starte 2 brølende japsebiler med en sånn sprayboks bærte man kjøper på borte kampene til Hareid IL. Den gikk tom for luft etter 3 starter og da tok det ca 20 min før en fyr som hadde sett the fast'n the furious foreslo å starte bilene med armene (Slik resten av verden har gjort det de siste 100 årene btw. ) Kl. 17 fikk jeg kjørt det første heatet og vant. Neste heat ble 17.15 hvor jeg også vant. Dette var 1. gang jeg har kjørt drag så nå så jeg virkelig frem til å kjøre neste og siste heat for kampen om seieren i "Type R" klassen. Men nei... Da ble hele opplegget avlyst. WTF ?? Vi var jo nesten ferdig?? Mest sansynlig for å få et ekstra bane heat før det var slutt kl. 1800. Egentlig det mest fornuftige med hele drag greiene så ok. Det var jo bare 1.5 time bortkastet tid av 5 timer tilgjengelig hvor de oppmøtte hadde betalt 200 kroner timen.
Jeg droppet så siste heatet på de resterende 15 min og kjørte hjemover.
Stakkars de som kom kjørende 50+ mil for dette.
Nå skal det sies at arrangørene mest sansynlig aldri har arrangert noe banetreff før, og innsatsen bland flere av dem var veldig bra. Det forsvarer dog ikke at det sløses bort masse tid pga 0 planleggging av diverse aktiviteter.