Vurderer å skaffe meg en mx5(med hardtop) som høst,vår, og vinterbil.
(Og sporadisk sommerbil

På forhånd takk
Moderator: Styremedlemmer
seight wrote:Heisann!
Vurderer å skaffe meg en mx5(med hardtop) som høst,vår, og vinterbil.
(Og sporadisk sommerbil). Tenker da på en Mk2, og lurer på hvordan den er på vinterføret. Holder til på Østlandet så det hadde vært fint om den klarte å ta seg frem nogenlunde. Er i dag bortskjemt med en Celica med 4 hjulstrekk, så jeg er klar over at det ikke blir like bra som den. Hvordan er varmeapparatet. Er du nødt å sitte med jakke og lue når gradestokken viser 20-25 blå?
På forhånd takk
seight wrote:Dette høres veldig bra utSlik som dere bruker bilene om vinteren så virker de tydligvis greie å starte når det er kaldt også, eller?
Saken er den at jeg egentlig er ute etter en coupe til å komplementere
min sommerbil(dette er vel som å banne i kjerka), som er en del hakk vassere enn en mx5, men desto mer upraktisk og uegnet som helårsbil. Da det i dette "prissjiktet" er få coupeer, med bakhjulstrekk, så da virker en mx5 "coupe", med muligheten til å droppe taket som et bra alternativ. (også slipper jeg å ha en slik plagsomt praktisk bil som celica'n er som tilogmed har et baksete som kan legges ned
).
Forresten er det noe særlig plass bak setene? eller blir det bare
"hattehylla" oppe på cab'en når hardtoppen er på plass?
Når det gjelder fremkomelighet i mx5'en, er det evt noe å tjene på å slenge inn en 50kg's sekk med sand i bagasjen om vintern for å bedre grepet?
Når dere sier bra dekk på vinterføret, tenker dere på pigg da?
Sverger selv til pigg på min 4x4 celica, p.g.a føret der jeg kjører