Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg bruker selvsagt kompressoren kun på bane.. Når jeg kjører vanlig, er reima av..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
StianF wrote:dette har ingenting å si, da biltilsynet skal ha bilen testa på maksimalt arbeidstrykk for turboen/kompressor (ikke motoren)
er ihvertfall dette som gjelder ved godkjenning av ombygd bil
Blir litt feil å drive jakt på trimma biler, når de gjør det vanskelig å la folk få godkjenne bilene som er ombygd.
Lurer på hvor Atle Antonsen fikk inspirasjon til TV serien "Etaten"..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
En dag må vi se over svenskegrensen og se hvordan de gjør det....
Men det tar nok sin tid siden alle normenn er miljøpolitisk korekte og bryr seg mest om fotball og langrenn.. Det er galt å like bil som noe mer enn et transpormiddel!! Skam dere miljøgriser!!
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
StianF wrote:Espen! Trafikkstasjonen heter det vel, der jeg var..
Det er en plass for menn i overgangs aldern jobber..
tror ikke dem får seg noe særlig heller..
ikke mye godt å si om den rasen der..
Tror det er ofte biler med godkjent turbo som blir sjekket, pga det er så lett å trimme de, mens oss med sugemotor får vera i fred, for hvor mye skal eg klare å få ut av min sugemotor, kanskje eg klare en 15hk, og vil fremdeles vera under det som er lov å trimme..
StianOppistov wrote:Tror det er ofte biler med godkjent turbo som blir sjekket, pga det er så lett å trimme de, mens oss med sugemotor får vera i fred, for hvor mye skal eg klare å få ut av min sugemotor, kanskje eg klare en 15hk, og vil fremdeles vera under det som er lov å trimme..
tror flesteparten som trimmer setter i turbo i sugemotorer,
og det vet selvsagt vegvesenet...
StianOppistov wrote:Tror det er ofte biler med godkjent turbo som blir sjekket, pga det er så lett å trimme de, mens oss med sugemotor får vera i fred, for hvor mye skal eg klare å få ut av min sugemotor, kanskje eg klare en 15hk, og vil fremdeles vera under det som er lov å trimme..
tror flesteparten som trimmer setter i turbo i sugemotorer,
og det vet selvsagt vegvesenet...
Tja ikkje hva eg tror iallefall, alle eg kjenner som har turbo har omtrent doblet effekt, de eg kjenner som vil trimme sugemotor kjøper turbo bil, feks nissan 200 og cosworth, er ikkje så mangen biler man får kjøpt turbokit til, og de fleste andre har ikkje uttstyr til å lage turbokit selv, og det er jo ikkje noe mer lov å trimme turbobiler kontra sugemotor, noe folk virker som de tror.