Page 1 of 2

ADVARSEL

Posted: 02 Nov 2007, 14:26
by Miatapowers
Hei kan dette vera en advarsel til de som trimmer.,
http://www.bilforumet.no/opplysningen/1 ... mming.html
glad eg har original motor og det holder masse for meg.. :roll:

Posted: 02 Nov 2007, 15:47
by EspenAndre
Har hørt at de skal intensivere kampen mot ulovlig trimming...

og er jo nett derfor jeg ikke ønsket å sette turbo/kompressor i gamlegliset

Posted: 02 Nov 2007, 15:52
by StianF
hehe, godt jeg har orginal motor :)

Posted: 02 Nov 2007, 16:01
by Vidar
Jeg bruker selvsagt kompressoren kun på bane.. Når jeg kjører vanlig, er reima av.. :twisted:

Posted: 02 Nov 2007, 16:06
by inglar
Reima er på men bypas-ventilen er alltid stripset opp på vanlig vei.

Posted: 02 Nov 2007, 16:52
by StianF
dette har ingenting å si, da biltilsynet skal ha bilen testa på maksimalt arbeidstrykk for turboen/kompressor (ikke motoren)

er ihvertfall dette som gjelder ved godkjenning av ombygd bil

Posted: 02 Nov 2007, 17:01
by EspenAndre
StianF wrote:dette har ingenting å si, da biltilsynet skal ha bilen testa på maksimalt arbeidstrykk for turboen/kompressor (ikke motoren)

er ihvertfall dette som gjelder ved godkjenning av ombygd bil
mener du vegvesenet? biltilsynet fins ikke... 8)

Posted: 02 Nov 2007, 17:01
by Vidar
StianF wrote:dette har ingenting å si, da biltilsynet skal ha bilen testa på maksimalt arbeidstrykk for turboen/kompressor (ikke motoren)

er ihvertfall dette som gjelder ved godkjenning av ombygd bil
Blir litt feil å drive jakt på trimma biler, når de gjør det vanskelig å la folk få godkjenne bilene som er ombygd.

Lurer på hvor Atle Antonsen fikk inspirasjon til TV serien "Etaten"..

Posted: 02 Nov 2007, 21:19
by Ole
En dag må vi se over svenskegrensen og se hvordan de gjør det....
Men det tar nok sin tid siden alle normenn er miljøpolitisk korekte og bryr seg mest om fotball og langrenn.. Det er galt å like bil som noe mer enn et transpormiddel!! Skam dere miljøgriser!! :twisted:

Posted: 03 Nov 2007, 00:01
by StianF
Espen! Trafikkstasjonen heter det vel, der jeg var..

Det er en plass for menn i overgangs aldern jobber..
tror ikke dem får seg noe særlig heller..

ikke mye godt å si om den rasen der..

Posted: 03 Nov 2007, 00:15
by EspenAndre
StianF wrote:Espen! Trafikkstasjonen heter det vel, der jeg var..
Det er en plass for menn i overgangs aldern jobber..
tror ikke dem får seg noe særlig heller..
ikke mye godt å si om den rasen der..
skal ikke kverulere med deg der ;)

Posted: 03 Nov 2007, 13:56
by Miatapowers
Tror det er ofte biler med godkjent turbo som blir sjekket, pga det er så lett å trimme de, mens oss med sugemotor får vera i fred, for hvor mye skal eg klare å få ut av min sugemotor, kanskje eg klare en 15hk, og vil fremdeles vera under det som er lov å trimme..

Posted: 03 Nov 2007, 14:12
by EspenAndre
StianOppistov wrote:Tror det er ofte biler med godkjent turbo som blir sjekket, pga det er så lett å trimme de, mens oss med sugemotor får vera i fred, for hvor mye skal eg klare å få ut av min sugemotor, kanskje eg klare en 15hk, og vil fremdeles vera under det som er lov å trimme..
tror flesteparten som trimmer setter i turbo i sugemotorer,
og det vet selvsagt vegvesenet...

Posted: 03 Nov 2007, 16:40
by Miatapowers
EspenSort92 wrote:
StianOppistov wrote:Tror det er ofte biler med godkjent turbo som blir sjekket, pga det er så lett å trimme de, mens oss med sugemotor får vera i fred, for hvor mye skal eg klare å få ut av min sugemotor, kanskje eg klare en 15hk, og vil fremdeles vera under det som er lov å trimme..
tror flesteparten som trimmer setter i turbo i sugemotorer,
og det vet selvsagt vegvesenet...
Tja ikkje hva eg tror iallefall, alle eg kjenner som har turbo har omtrent doblet effekt, de eg kjenner som vil trimme sugemotor kjøper turbo bil, feks nissan 200 og cosworth, er ikkje så mangen biler man får kjøpt turbokit til, og de fleste andre har ikkje uttstyr til å lage turbokit selv, og det er jo ikkje noe mer lov å trimme turbobiler kontra sugemotor, noe folk virker som de tror.

:lol:

Posted: 03 Nov 2007, 16:46
by EspenAndre
StianOppistov wrote: noe folk virker som de tror.
:lol:
er vel heller at man føler det er mer voldsomt å trimme sugemotoer kontra å trimme noe som allerede er turbo i, som VAG- biler som chip'es osv...

hva er prosenten man får lov å trimme utover originalt?