Hjelp til kjøp, mx5, hvilke er mest trimmevillig uten mating
Moderator: Styremedlemmer
Hjelp til kjøp, mx5, hvilke er mest trimmevillig uten mating
Er ny med MX5, og trenger litt råd om kjøp.
Skifter jobb, og må nå ha en nr.2 bil. Kona har godkjent MX5
Vurderer en rimlig NA, men har ikke tid til å skru i år heller.
Vurderer derfor en nyere NB. Hvilke modeller vil jeg få mest i med tanke på hjuloppheng, diff og motor (Trimmevillig uten turbo/kompressor?)
Denne er spennende, men litt i overkant styla. Men mye ekstra..
blir sikkert for dyr å...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=25364524
Vil gjere ha råd, litt blank, enda kona har gitt internett-forbud pga. for mange timer i MX5-forumet
Skifter jobb, og må nå ha en nr.2 bil. Kona har godkjent MX5
Vurderer en rimlig NA, men har ikke tid til å skru i år heller.
Vurderer derfor en nyere NB. Hvilke modeller vil jeg få mest i med tanke på hjuloppheng, diff og motor (Trimmevillig uten turbo/kompressor?)
Denne er spennende, men litt i overkant styla. Men mye ekstra..
blir sikkert for dyr å...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=25364524
Vil gjere ha råd, litt blank, enda kona har gitt internett-forbud pga. for mange timer i MX5-forumet
Last edited by Rebekka on 16 Jan 2008, 18:46, edited 3 times in total.
PÃ¥ utkikk etter mx5.
Likte den jeg å, mens madamen sier hun nekter å kjøre "rånebil"
Er nok litt forskjellig der, hun vil helst ha en orginal svart med beige...
Var gjort mye med den som jeg aldri vil få tid til selv.
Vinterdekk og hardtopp følger også med.
Nydelig bil du hadde forresten, kul med svart hardtopp, har du lakk-koden eller navn på den?
Blir bilen for stiv med 17" felger, og blir grepet for bra med orginal motor og breie dekk? Litt kjekt å få slipp også
Er nok litt forskjellig der, hun vil helst ha en orginal svart med beige...
Var gjort mye med den som jeg aldri vil få tid til selv.
Vinterdekk og hardtopp følger også med.
Nydelig bil du hadde forresten, kul med svart hardtopp, har du lakk-koden eller navn på den?
Blir bilen for stiv med 17" felger, og blir grepet for bra med orginal motor og breie dekk? Litt kjekt å få slipp også
PÃ¥ utkikk etter mx5.
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt selger ta noen flere bedre bilder som han kunne ha sendt på mail e.l. slik at du kunne ha fått et bedre inntrykk av bilen. Kanskje lettere å overtale fruen da. Men jeg syntes ikke den var så rånete. Kunne ha vært betraktelig værre enn det der. Og det er som du sier at en del slike ting vil en ikke få tid til selv og da er det jo deilig å kjøpe ferdig pakke. Billigere blir det også når det allerede er på bilen når du kjøper den. Og det var jo litt ekstra utstyr i den som er fint å ha om navigasjon++
Takker. Syntes også den svarte hardtopen passer bedre enn en i bilens farge. Vet ikke fargekoden og bilen står i garasje et stykke unna hjemme så jeg får desverre ikke sjekket. Men jeg tror nok det er vanlig svartfarge som det er på de svarte mx-5´ene. Blir jo stivere med 17" og senkesett, men det er slik jeg liker det. Har også montert noen flere avstivere og veltebøylen stiver av en del den også. Bare å kjøpe litt dårlige dekk det så får du sleng når du vil hehe. Men fra alvor til spøk. Tror nok du vil kunne leke deg selv om du har original motor og "fete" dekk. Var flere på sommerturen som hadde det mer enn morro i de krappe svingene Men når det kommer til dekk og felg her på forumet er det ganske mange forskjllige meninger. Ganske fint egentlig så slipper alle å kjøre med samme utstyr Jeg hadde hvertfall prøvd å overtale fruen til å kjøpe denne bilen.
Takker. Syntes også den svarte hardtopen passer bedre enn en i bilens farge. Vet ikke fargekoden og bilen står i garasje et stykke unna hjemme så jeg får desverre ikke sjekket. Men jeg tror nok det er vanlig svartfarge som det er på de svarte mx-5´ene. Blir jo stivere med 17" og senkesett, men det er slik jeg liker det. Har også montert noen flere avstivere og veltebøylen stiver av en del den også. Bare å kjøpe litt dårlige dekk det så får du sleng når du vil hehe. Men fra alvor til spøk. Tror nok du vil kunne leke deg selv om du har original motor og "fete" dekk. Var flere på sommerturen som hadde det mer enn morro i de krappe svingene Men når det kommer til dekk og felg her på forumet er det ganske mange forskjllige meninger. Ganske fint egentlig så slipper alle å kjøre med samme utstyr Jeg hadde hvertfall prøvd å overtale fruen til å kjøpe denne bilen.
altså dette med innpress var en noe overopphetet diskusjon.. Det eneste som praktisk skjer med et gjennomtenkt oppsett med lavere et enn 35-37 er at man får mer bump steer. Så med mindre du skal kjøre rally med bilen er det NESTEN bare å kjøre på (innen rimelighetens grenser selvsagt)..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
du trenger ikke mye trimming på en 1,8mod. NB eller NA.
jeg hadde NB og var godt fornøyd, men med 20-30 hester mer hadde jeg vert helt tilfredstilt! og det er vel ikke så vanskelig å få til?
jeg hadde NB og var godt fornøyd, men med 20-30 hester mer hadde jeg vert helt tilfredstilt! og det er vel ikke så vanskelig å få til?
*1,8l. GT 98mod. (sort)*
R.I.P (Gjenoppstår fra de døde)
________________________
2 young to die, 2 fast to live
R.I.P (Gjenoppstår fra de døde)
________________________
2 young to die, 2 fast to live
-
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Hjelp til kjøp, mx5, hvilke er mest trimmevillig uten ma
Heldig-grisen!Rebekka wrote:Er ny med MX5, og trenger litt råd om kjøp.
Skifter jobb, og må nå ha en nr.2 bil. Kona har godkjent MX5
Ingen grunn til å måtte skru bare fordi du har NA! Mazda MX-5 er en av verdens beste biler, og den med minst feil! NA gikk fram til 97/98, og den ser mye mindre råne ut - kona mi var klar på at NA var "penest"....Jeg ville vel gå for en 97 NA 1.8L med mest mulig options.Rebekka wrote: Vurderer en rimlig NA, men har ikke tid til å skru i år heller.
En NA MX-5 er "klassisk" engelsk to-seter uten oljesøl på garasjegulvet!
Velkommen som MX-5 eier i nær framtid!
Takk for svarene!
Suger til meg råd
Na er super bil, men å kjøpe den billigste av de er sikkert ikke best i lengden, kjekt med noe strøkent, tar imot råd om å se etter 97` 1,8l.
Er den vesentlige forskjeller fra 93 og oppover på denne 1,8?
Fant en billig sølv 98` 1,8 NB med 120`tkm. kunne det være noe?
Suger til meg råd
Na er super bil, men å kjøpe den billigste av de er sikkert ikke best i lengden, kjekt med noe strøkent, tar imot råd om å se etter 97` 1,8l.
Er den vesentlige forskjeller fra 93 og oppover på denne 1,8?
Fant en billig sølv 98` 1,8 NB med 120`tkm. kunne det være noe?
PÃ¥ utkikk etter mx5.
Den sølv var solgt, her er en svart med skinn, ser ut som den har varmetråder i cab-vinduet, er det vanlig? Så fin ut.
http://www.mobile.de/SIDdut6Ux295aOD.eg ... 1297015078&
____
Blå 2001, er dette en NBFL?? Fordeler med det annet en utseende? Kan ESP en slåes helt av, og hva med diff sperre, elektronisk eller?
Har lest mye om torsen-diffen, hvike har den, og hva er fordelen?
http://www.mobile.de/SIDdut6Ux295aOD.eg ... 1296835367&
http://www.mobile.de/SIDdut6Ux295aOD.eg ... 1297015078&
____
Blå 2001, er dette en NBFL?? Fordeler med det annet en utseende? Kan ESP en slåes helt av, og hva med diff sperre, elektronisk eller?
Har lest mye om torsen-diffen, hvike har den, og hva er fordelen?
http://www.mobile.de/SIDdut6Ux295aOD.eg ... 1296835367&
PÃ¥ utkikk etter mx5.