Hjelp til kjøp, mx5, hvilke er mest trimmevillig uten mating

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Rebekka
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 04 Dec 2007, 22:41
Location: Ã…lesund
Status: Offline

Hjelp til kjøp, mx5, hvilke er mest trimmevillig uten mating

Post by Rebekka »

Er ny med MX5, og trenger litt råd om kjøp.
Skifter jobb, og må nå ha en nr.2 bil. Kona har godkjent MX5 :P

Vurderer en rimlig NA, men har ikke tid til å skru i år heller.
Vurderer derfor en nyere NB. Hvilke modeller vil jeg få mest i med tanke på hjuloppheng, diff og motor (Trimmevillig uten turbo/kompressor?)

Denne er spennende, men litt i overkant styla. Men mye ekstra..
blir sikkert for dyr å...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=25364524

Vil gjere ha råd, litt blank, enda kona har gitt internett-forbud pga. for mange timer i MX5-forumet :roll:
Last edited by Rebekka on 16 Jan 2008, 18:46, edited 3 times in total.
PÃ¥ utkikk etter mx5.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Jeg syntes den så kul ut med den stylingen. Kule felger var det også. Men smaken er som baken, delt.
Rebekka
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 04 Dec 2007, 22:41
Location: Ã…lesund
Status: Offline

Post by Rebekka »

Likte den jeg å, mens madamen sier hun nekter å kjøre "rånebil"
Er nok litt forskjellig der, hun vil helst ha en orginal svart med beige...
Var gjort mye med den som jeg aldri vil få tid til selv.
Vinterdekk og hardtopp følger også med.

Nydelig bil du hadde forresten, kul med svart hardtopp, har du lakk-koden eller navn på den?
Blir bilen for stiv med 17" felger, og blir grepet for bra med orginal motor og breie dekk? Litt kjekt å få slipp også :)
PÃ¥ utkikk etter mx5.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt selger ta noen flere bedre bilder som han kunne ha sendt på mail e.l. slik at du kunne ha fått et bedre inntrykk av bilen. Kanskje lettere å overtale fruen da. Men jeg syntes ikke den var så rånete. Kunne ha vært betraktelig værre enn det der. Og det er som du sier at en del slike ting vil en ikke få tid til selv og da er det jo deilig å kjøpe ferdig pakke. Billigere blir det også når det allerede er på bilen når du kjøper den. Og det var jo litt ekstra utstyr i den som er fint å ha om navigasjon++

Takker. Syntes også den svarte hardtopen passer bedre enn en i bilens farge. Vet ikke fargekoden og bilen står i garasje et stykke unna hjemme så jeg får desverre ikke sjekket. Men jeg tror nok det er vanlig svartfarge som det er på de svarte mx-5´ene. Blir jo stivere med 17" og senkesett, men det er slik jeg liker det. Har også montert noen flere avstivere og veltebøylen stiver av en del den også. Bare å kjøpe litt dårlige dekk det så får du sleng når du vil hehe. Men fra alvor til spøk. Tror nok du vil kunne leke deg selv om du har original motor og "fete" dekk. Var flere på sommerturen som hadde det mer enn morro i de krappe svingene :D Men når det kommer til dekk og felg her på forumet er det ganske mange forskjllige meninger. Ganske fint egentlig så slipper alle å kjøre med samme utstyr :D Jeg hadde hvertfall prøvd å overtale fruen til å kjøpe denne bilen.
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 270
Location: Ski
Status: Offline

Post by Oas »

Vanlig svart er Briliant Black code A3F
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

altså dette med innpress var en noe overopphetet diskusjon.. Det eneste som praktisk skjer med et gjennomtenkt oppsett med lavere et enn 35-37 er at man får mer bump steer. Så med mindre du skal kjøre rally med bilen er det NESTEN bare å kjøre på (innen rimelighetens grenser selvsagt)..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

bare styr unna 1.6 modellene så går det nok bra..
User avatar
Max5
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 31 Jul 2007, 23:20
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by Max5 »

du trenger ikke mye trimming på en 1,8mod. NB eller NA.
jeg hadde NB og var godt fornøyd, men med 20-30 hester mer hadde jeg vert helt tilfredstilt! og det er vel ikke så vanskelig å få til?
*1,8l. GT 98mod. (sort)*
R.I.P (Gjenoppstår fra de døde)
________________________
2 young to die, 2 fast to live ;)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

regn 20-30k :)

1k per hest med sugemotor. høres mye ut, men altfor ofte så ender man opp der
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Hjelp til kjøp, mx5, hvilke er mest trimmevillig uten ma

Post by BaktusBror »

Rebekka wrote:Er ny med MX5, og trenger litt råd om kjøp.
Skifter jobb, og må nå ha en nr.2 bil. Kona har godkjent MX5 :P
Heldig-grisen!
Rebekka wrote: Vurderer en rimlig NA, men har ikke tid til å skru i år heller.
Ingen grunn til å måtte skru bare fordi du har NA! Mazda MX-5 er en av verdens beste biler, og den med minst feil! NA gikk fram til 97/98, og den ser mye mindre råne ut - kona mi var klar på at NA var "penest"....Jeg ville vel gå for en 97 NA 1.8L med mest mulig options.

En NA MX-5 er "klassisk" engelsk to-seter uten oljesøl på garasjegulvet!

Velkommen som MX-5 eier i nær framtid!
Rebekka
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 04 Dec 2007, 22:41
Location: Ã…lesund
Status: Offline

Post by Rebekka »

Takk for svarene!

Suger til meg råd :!:
Na er super bil, men å kjøpe den billigste av de er sikkert ikke best i lengden, kjekt med noe strøkent, tar imot råd om å se etter 97` 1,8l.
Er den vesentlige forskjeller fra 93 og oppover på denne 1,8?
Fant en billig sølv 98` 1,8 NB med 120`tkm. kunne det være noe?
PÃ¥ utkikk etter mx5.
Rebekka
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 04 Dec 2007, 22:41
Location: Ã…lesund
Status: Offline

Post by Rebekka »

Den sølv var solgt, her er en svart med skinn, ser ut som den har varmetråder i cab-vinduet, er det vanlig? Så fin ut.

http://www.mobile.de/SIDdut6Ux295aOD.eg ... 1297015078&
____
Blå 2001, er dette en NBFL?? Fordeler med det annet en utseende? Kan ESP en slåes helt av, og hva med diff sperre, elektronisk eller?
Har lest mye om torsen-diffen, hvike har den, og hva er fordelen?

http://www.mobile.de/SIDdut6Ux295aOD.eg ... 1296835367&
PÃ¥ utkikk etter mx5.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Rebekka wrote:Den sølv var solgt, her er en svart med skinn, ser ut som den har varmetråder i cab-vinduet, er det vanlig? Så fin ut.
Jepp det er vanlig med varmetråder i NB´n. NA har plastvindu bak uten tråder, mens NB har glassrute bak med tråder.
Post Reply