Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
"Fin" pris. Men skikkelige ting koster jo. Selvsagt ikke TÜV-godkjente.
Ikke dyrt, det. Prisen er for en "suspension". Ti tusen norske pluss moms for nye fjærer og dempere? Det var det jeg betalte for EN Øhlin-demper til motorsykkelen min for 8 år siden...
Jeg er i dialog med FM nå om AFCO dempere da JIC ikke har klart å levere noe som helst de siste 3 mnd. Må finne ut hvilken fjærer jeg skal ha. 450/300 lbs høres litt slapt ut.
Öhlins DFV med 12kg fjærer er sikkert gull det på slette fine amerikanske racerbaner. Jeg må være i stand til å kjøre 300mil tur retur Nordschleife + x antall runder på en bane laget av Hitler på 40-tallet, så da er AFCO et bedre alternativ.
Det er jo uansett bedre og stivere enn KYB og FM fjærer og det var gull på bane.
Vi får se hva det ender med.
da tror jeg at valget mitt hadde falt på Bilstein PSS9, Arildh.
har en følelse at det, og Öhlins, som har best kvalitet.
og det er kanskje lettere å få service på de og?
men nå veit ikke jeg hvor mange som er spesialister på AFCO og JIC i nærheten heller da..
Jeg spurte FM om holdbarhet. AFCO leverer dempere til mye sær Amerikans offroad og circletrack racing hvor de får mye juling. Det er basert på mye av de samme komponentene. Klart jeg har ikke tenkt å kjøre hverken rally eller Baja 1000....
Keith anslo at en rebuild av coiloveren ikke var noe man burde tenke på før etter 3-4 år med aktiv bruk. Om noe slikt skulle være nødvendig vil jeg tro at det som alt annet bilrelatert er billigst i USA.
Ulempen med disse er jo at ingen har brukt eller sammenlignet de med andre produkter før.
Basert på testingen gjort på targamiata.com synes jeg det virker lovende. Mye testing på forskjellige baner, autoslalom etc.
da er nok ikke valget vanskelig nei.
bare tenkte på at Bilstein har jo enorm erfaring med europeiske veier.
uansett vanskelig å både ha en en smooth tur til banen, pluss dønn stiv vogn på banen..
Stiv bil er ikke nødvendigvis best. Målet er jo at hjulene til en hver tid har kontakt med bakken uten at avfjæret vekt får uønsket bevegelser som forstyrrer fremfarten.
450 lbs er jo egentlig veldig stivt sammenlignet med det de fleste kjører på:
Regner med det... ?
Jeg anntar de shippes rett fra leverandør, så 450 er vel bare et tall FM mente var bra. Bør vel ikke koste noe mer med stivere fjærer om ikke det sitter en BI student og bestermmer prising.
Har vel bestemt meg for å gå for 450 lbs. Hvis det gamle oppsette med KYB var på 350 holder det for meg.