Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
BAE wrote:Espen; hvilken boost gauge har du satt inn, evt. anbefaling? Tehkte å få meg en på A stolpen.
Eg kjøpte meg en fra AutoGauge, som har sølv bakgrunn..
fra eBay
som du ser på bildet over her, har jeg brukt ene vent-uttaket,
liker at det "smelter" inn i interiøret
HM...har fått en boost gauge fra Stewart Warner som er lekker med sølv bakgrunn og rett lys, men A stolpe single gauge poden (til salgs) fra FM ble feil. (Prøve-feile). Passet bra og tar ikke utsikt, men den blir litt for synlig i førermiljøet. Kommer til å bli tullerusk av å se den boost nåla sprette fram og tilbake. Går for løsningen din, Espen. Noen spm:
- hvordan får du kula ut uten å ødelegge noe?
- har du koblet strømmen til dimmebryteren, noen tips?
Veien gjennom torpedoveggen har jeg funnet
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Da er kula ute, slangen igjennom og gaugen montert til slangen. Litt krangling med å få av sølvringen på huset. Meg og skjør plast er en dårlig kombinasjon Hvordan få jeg ut dimmebrytern? Har fått av ramma på den, men ikke selve brytern.
Avslører her at jeg ikke har tuklet mye bak dashbordet på bil før, men en gang må være den første
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Takk for gode tips !! Ser at gaugen din går til 2 bar. Sier det noe om ambisjonene dine Hvis ikke vil jeg tro det blir litt unøyaktig i forhold til trykket den lille IHI turboen vår jobber på. Jeg nøyde meg med 15 psi. Med org. chip kan jeg vel ikke legge meg noe særlig høyere en 10 psi før boost cuten slår inn.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Vet det er overkill... men var ikke så lett å finne noen med rett lys og bakgrunn OG rett trykk-skala den gangen, derfor vurderer jeg å kjøpe sånn som du har
Gjorde ikke alt for mye research før jeg bestillte gaugen, men flere på MSM forumet var fornøyd med Stewart Warner. De fleste maste om et Speedhut (tror jeg) gauge hvor du kan få Mazdaspeed logo på, men de var 3 x så dyre. Min blei dyr nok med frakt og moms.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Argghh!!
Måleren er satt inn, lys og dimming virker, tette slanger hele veien, ser veldig bra ut. Gaugen er ute av kalibrering! Står på - 3-4 når jeg ikke har trykk på systemet. Rådet er å rive det ut, sende det over Atlanteren og få ny. Det verste var at jeg så jo at den ikke sto på null før jeg satte den inn uten å tenke noe mer over det. Visstnok kjent problem at de mister kaliberinga under forsendelse. En annen fyr som måtte sende tilbake to. Nokså gode argumenter for å gå for en elektronisk gauge. Speed Hut sin er visst det. Har ikke bestemt meg ennå om jeg skal bruke den som er å plusse på 3-4 psi eller sende den i retur. Da er du advart.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Jeg vil ikke akkurat anbefale Autogauge men den jeg hadde viste riktig OG de har samme innmat som en del andre dyrere merker. Har også hatt en Greddy elektronisk og det blir i en helt annen klasse. De bruker MAP sensor for avlesing.