Spørsmål ang. Hoved & Lokal styrer i klubben

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
toroh
Moderator
Moderator
Status: Offline

Spørsmål ang. Hoved & Lokal styrer i klubben

Post by toroh »

Hei alle,

Leser med undring deler av dette innlegg, som omhandler div. spørsmål jeg ikke skal gå inn på her om møteplasser osv.
Det jeg reagerer på er den oversikten over hva som er etablert av lokal styrer i klubben.

Her er utdrag:
  • Vidar wrote: Styret (som også er "lokalstyre" for østland.)
    Leder : Vidar Fjæran
    Kasserer: Tore Nielsen
    Sekretær : Geir Bossum
    Styremedlem : Petter Godlund

Så har vi lokalstyrene i

Rogaland
    Leder : Per Arnfinn Monge
    Styremedlem : Tor Olaf Høiaas

Midt Norge
    Leder Tomas Johnsen
Til å begynne med litt info om endringer som er gjort i styret for Rogaland: Ved utsendelsen av innkallelsen til vårt årsmøte i Rogaland 03. april 2008 informerte Per Arnfinn (PAMO) da om følgende: "Vil samtidig også nevne at vår fremragende formann Debra har tatt seg en pause fra vervet. Jeg inntrer i posisjonen til hun er tilbake."

Det som jeg reagerer på er hvorfor det ikke er flere lokale styrer for MX-5 klubben i Norge, hva med Sørlandet, Vestlandet (nord for Rogaland) & Nord Norge....

Med ref. til innlegg i denne tråden av PAMO, er vi nå 70+ registrerte medlemmer i Rogaland.
Og med det antall av biler som finnes i Norge samt antall klubb medlemmer må det være en god del i de øvrige landsdelene også.

Jeg vil påstå at et lokal styre er avgjørende for å klare å fremme klubben vår og på den måten også er deler av grunnlaget for å lage et godt miljø for alle medlemmene.
I Rogaland, er mye av æren for dette det gode samarbeidet vi har med Mazda forhandleren Hegre som har støttet oss med å blant annet stille sine lokaler til rådighet for våre klubbmøter osv.

Jeg er klar over at dette er utfordrende når alt som gjøres i forbindelse med klubben skjer i regi av frivillig innsats, men utifra innlegg på forumet er det mange engasjerte medlemmer der ute.
Det første steget hadde kanskje vært å fått på plass noen som kan være ledere som igjen prøver å få på plass et styre...

Jeg håper at hovedstyret ikke tar dette som kritikk, men heller en utfording til dem og øvrige fylker/landsdeler om å etablere lokalstyrer der dette ikke finnes slik at vi kan få organisert oss bedre. Dette vil garantert være en stor fordel for klubben i fellesskap...
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

X: 2007 MX-5 1.8 Stormy Blue
X: 1990 MX-5 1.6 Classic Red
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Jeg tok litt initiativ for en tid siden, og fikk samlet folk til banekjøring fra mitt område, men å lage noe styre virker litt "overkill" i forhold til hvor mange som viser interesse på lengre sikt...

Min oppfatning av ditt spm. ang Bergen/Hordaland,
andre mener kanskje noe annet, og da skal jeg gjerne engasjere meg,
men tviler på jeg blir leder selv om det har vært luftet før,
å være en del av et styre kan være greit :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
tness
6500 RPM
6500 RPM

Post by tness »

Anngånde Nord Norge så tror jeg også det blir vel drøyt å lage et styre. Siden det tross alt er store avstander, og de MX-5ene som er i Bodø ikke er aktive her på forumet.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
Post Reply