oljeretur på 90hk 1,6
Moderator: Styremedlemmer
oljeretur på 90hk 1,6
Heisann, jheg er i ferd med å skaffe emg turbo til bilen og jeg har fått beskjed om at jeg trenger retur fra turboen til olja.. det visste jeg egnetlig fra før men han hadde retur originalt i blokka og han mente jeg hadde det og, men jeg så igenting..
kan noen av eller bekrefte om jeg har en slik retur?
kan noen av eller bekrefte om jeg har en slik retur?
O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
Snakket akkurat med Turbolag på MSN om det der... Jeg har en 96 modell, og den har det ikke..
Mener de senere utgavene etter 93 ikke har det.
Det vat litt skuff da jeg så det, men det tvinger deg bare til å lage en skikkelig retur som du kan stole. Men litt mer arbeid er det jo...

Det vat litt skuff da jeg så det, men det tvinger deg bare til å lage en skikkelig retur som du kan stole. Men litt mer arbeid er det jo...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Ahh, det glemte jeg å skrive i går.. Det er stor mulighet for at du ikke har det uttaket til olje heller, men det er egentlig ikke så stor krise. Jeg tok en tur på TESS og kom ut igjen 30 min senere med en slange og et t-rør som jeg koblet inn der hvor oljetrykksensoren står. Altså at trykksensoren nå er koblet på et t-rør og fungerer som normalt.
Når det gjelder oljeretur så står det en del på nettet om å borre og gjenge opp når motoren står i. Personlig valgte jeg å ta ut motoren for å ta av bunnpannen..
Når det gjelder oljeretur så står det en del på nettet om å borre og gjenge opp når motoren står i. Personlig valgte jeg å ta ut motoren for å ta av bunnpannen..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Har du noen how 2 do eller, er litt skeptisk eg, litt smuss i olja så fyker motor til helvette fort,HF-mx5T wrote:om man gutser litt.. går det greit å sette inn retur i bunnpanna uten å ta motor osv ut av bilen.. jeg har gjort dette på fler motorer uten problemer.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Den største er nok en frostplugg, den kan du la vera i fred så slipper du problemer senere. det andre er kanskje der de første miata har oil return, hadde spor selv ser du. bare å borre hull å slå inn ett rør. men eg dropper den planen selv, kjøper bare en bunnpanne på ebay eg,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.