Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Det har bosatt seg en trommeslager under panseret mitt .Hrte det da jeg åpnet i dag. Det høres ut som en stortromme omtrent på lave turtall, dog følger den ikke takten til motoren. Litt tilfeldig når den kommer. blir litt sånn...dum dum d d dum dum dum.
Har nettopp montert nytt eksosanlegg samt et JR CAI luftinntak. Noen som har noen som helst aning hva det kan være?
Nye headers/grenrør? Det skal være slik; det er "eksospulsene" (eventuelt de 40 ekstra hestene!) nedover grenrøret som gjør det.
Men det kan jo hende at dette er noe annet. Jeg hører det kun på tomgang - og ville vel ikke brukt ordet "stortromme". Synes det er litt tøft, men nå er jo ikke jeg god heller.
Hauk wrote:Nye headers/grenrør? Det skal være slik; det er "eksospulsene" (eventuelt de 40 ekstra hestene!) nedover grenrøret som gjør det.
Men det kan jo hende at dette er noe annet. Jeg hører det kun på tomgang - og ville vel ikke brukt ordet "stortromme". Synes det er litt tøft, men nå er jo ikke jeg god heller.
(JR headers)
Nei, ikke nye header ennå, bare bakre del som er byttet. Høres jo ikke ut som noe skummelt, uten at jeg har noen kompetanse for å bedømme det da...Men om jeg skulle tippe så låter det enten som det har med innpust eller utpust på bilen å gjøre....Og de nye hestene merker jeg godt
Etter montering av mitt dual eksossystem (fra cat og bakover) fra IL-motorsport har jeg også fått slik dum-di dum lyd, eller rettere sagt. Vramm da da damm damm damm dammmmmm..... Det kommer når motoren bremses på girene. Alt under mitt panser er stock men har altså denne lyden likevel. Høres tøft ut, men det lyver bra om hva som er under panseret (dvs. ikke er )
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35