"Modifisere" alarm/nøkkel/sentrallås på en MSM 04
Moderator: Styremedlemmer
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 887
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
"Modifisere" alarm/nøkkel/sentrallås på en MSM 04
Har i de siste to ukene kjørt rundt i en 04 MSM - og er storfornøyd!
Men, et lite spørsmål/problem:
Har fått ettermontert en alarm, og kunne ha tenkt meg noen modifikasjoner... De som monterte alarmen sa at den bare ble koblet til sentrallåsstyringa, og derfor ikke kunne moddes no' særlig - men det jeg ønsker:
I dag må jeg trykke to ganger på "Unlock" på fjernstyringa for å slå av alarmen, første gang låses førerdøren opp, andre gang passasjerdøren, og først DA slås alarmen av. (I tillegg må døren åpnes innen 60 sekunder, ellers slås alarmen på igjen..)
I tillegg, hvis jeg trykker på for å få åpnet bagasjelokket når alarmen er på, DA blir det "lyd-og-lys-show", og alarmen slår seg ikke av - må trykke to ganger på Unlock, åpne en av dørene, og DA kan bagasjelokket åpnes...
Noen som skjønner hva jeg mener, og eventuellt vet hvordan dette kan fikses sånn at alarmen slås av på første trykk på "Unlock", og at alarmen slås av automatisk når bagasjelokket åpnes?
Men, et lite spørsmål/problem:
Har fått ettermontert en alarm, og kunne ha tenkt meg noen modifikasjoner... De som monterte alarmen sa at den bare ble koblet til sentrallåsstyringa, og derfor ikke kunne moddes no' særlig - men det jeg ønsker:
I dag må jeg trykke to ganger på "Unlock" på fjernstyringa for å slå av alarmen, første gang låses førerdøren opp, andre gang passasjerdøren, og først DA slås alarmen av. (I tillegg må døren åpnes innen 60 sekunder, ellers slås alarmen på igjen..)
I tillegg, hvis jeg trykker på for å få åpnet bagasjelokket når alarmen er på, DA blir det "lyd-og-lys-show", og alarmen slår seg ikke av - må trykke to ganger på Unlock, åpne en av dørene, og DA kan bagasjelokket åpnes...
Noen som skjønner hva jeg mener, og eventuellt vet hvordan dette kan fikses sånn at alarmen slås av på første trykk på "Unlock", og at alarmen slås av automatisk når bagasjelokket åpnes?
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) 
X - 91' Red Miata

X - 91' Red Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
høres ut som de har tatt en "lettvint" løsning og koblet alarmen på passasjersiden og ikke førersiden,
er ikke helt sikker hvordan disse alarmene virker som brukes på biler med eksisterende sentrallås, men tror de kobles til lederne til driverne..
da ordnes det sånn, om det ikke stemmer får noen arrestere meg
edit
om man vil kan jo selvsagt førerdøren og passasjerdøren kobles sammen,
så kan den funksjonen brukes til noe annet
(at man trykker 2 ganger for å slå på noe lurt..)
og da låser man opp begge dører samtidig med ett trykk og kobler alarm på denne "kursen"
er ikke helt sikker hvordan disse alarmene virker som brukes på biler med eksisterende sentrallås, men tror de kobles til lederne til driverne..
da ordnes det sånn, om det ikke stemmer får noen arrestere meg

edit
om man vil kan jo selvsagt førerdøren og passasjerdøren kobles sammen,
så kan den funksjonen brukes til noe annet
(at man trykker 2 ganger for å slå på noe lurt..)
og da låser man opp begge dører samtidig med ett trykk og kobler alarm på denne "kursen"

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Det hadde vært fint hvis du kunne fortelle oss hva slags alarm du har
Erik

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Tommen
- 4200 RPM
- Posts: 461
- Joined: 04 Jul 2007, 20:21
- Medlemsnummer: 984
- Location: Trondheim
- Status: Offline
anbefaler deg å ta kontakt med en autorisert forhandler for råd.
DEFA secu, bilradiospes osv osv
DEFA secu, bilradiospes osv osv
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 887
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Alarm..
Min alarm ble montert å Bilradiospesialisten i Trondheim(!!) - skulle jo tro at de hadde oversikt over hva som skulle hvor.....
Så - du slår av alarmen med et trykk, og kan etterpå åpne både bagasjerom og passasjerdør uten at alarmen går av?
Hvilken type alarm har du fått montert?
Høres ut som om jeg må ta en tur innom Bilradiospesialisten igjen... (Også for å se på hva de har av bilstereo som kan brukes i steden for det originale - savnet litt MP3-mulighet, og RDS-Radio..)
Har du no' spec på hvor alarmen din er koblet til, og hvilken type det er?
Så - du slår av alarmen med et trykk, og kan etterpå åpne både bagasjerom og passasjerdør uten at alarmen går av?
Hvilken type alarm har du fått montert?
Høres ut som om jeg må ta en tur innom Bilradiospesialisten igjen... (Også for å se på hva de har av bilstereo som kan brukes i steden for det originale - savnet litt MP3-mulighet, og RDS-Radio..)
Har du no' spec på hvor alarmen din er koblet til, og hvilken type det er?
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) 
X - 91' Red Miata

X - 91' Red Miata
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
angående nytt anlegg så må du da bytte høgtalera rundt om da bose systemet har helt spesiel impedans på høgtalere.
men fikk den mp3 saken til å funke foresten
men fikk den mp3 saken til å funke foresten
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg slår av alarmen med original fjernkontroll, da låses førerdøren opp,
må fremdeles trykke dobbelt for å åpne passasjerdøren, det er originalt...
men kan ordnes det og da..
bagasjerommet kan åpnes etter å ha trykket en gang..
be de skrive ut anvisningen for MX-5 2001 (samme som 2004)
som finnes i DEFA sitt arkiv,
og de kan også måle seg til at den lederen de bruker er rett...
Er Defa jeg og har, så dette er bankers
må fremdeles trykke dobbelt for å åpne passasjerdøren, det er originalt...
men kan ordnes det og da..
bagasjerommet kan åpnes etter å ha trykket en gang..
be de skrive ut anvisningen for MX-5 2001 (samme som 2004)
som finnes i DEFA sitt arkiv,
og de kan også måle seg til at den lederen de bruker er rett...
Er Defa jeg og har, så dette er bankers

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 887
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Espen: Thnks for tipsene om alarmen - skal ta en tur innom XXXXXXXX som monterte dette, og på et vis få frem at dette bør fikses, ellers går jeg et annet sted og får det gjort... (Selv om det dessverre måtte bety en lengre kjøretur...Får vel bare slite meg gjennom den, eventuellt...)
Glaibilenmin: Thnks - får se om jeg bestiller den dingsen jeg også, eller tar den som funker mot "design-dingsen" Ipod...

Glaibilenmin: Thnks - får se om jeg bestiller den dingsen jeg også, eller tar den som funker mot "design-dingsen" Ipod...

2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) 
X - 91' Red Miata

X - 91' Red Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Litt OT men dere MSM eiere har sikkert fått med dere at Amerikansk FM radio skipper annenhver frekvens noe som suger for alt annet enn de kanalene som slutter på et oddetall, eks 93.5.
Har ikke sjekket så nøye men man skulle tro at det var en jumper eller en grei mod som fikser dette for det auropeiske markedet ? Det må jo være samme enhet i EURO biler som overthere ?
Har ikke sjekket så nøye men man skulle tro at det var en jumper eller en grei mod som fikser dette for det auropeiske markedet ? Det må jo være samme enhet i EURO biler som overthere ?