Spørsmål fra en fersking innen MX5-miljøet. Jeg har forstått det slik at dreneringen fra cabben kommer ut i et hulrom foran bakhjulene /i bakre del av mellomhjulskanalene. Har også forstått at det har laget en del rustproblemer for MX5-eiere.
Kan ikke finne noe spor etter rust på min bil men vil gjerne eliminere faren for denne problematiken. Noen som har noen synspunkter på godt vedlikehold for å forebygge?
Hvordan er det med cabben, bør den av og til fjernes for å følge med ev rustskader. Noe annet jeg bør være klar over?
Rustproblemer
Moderator: Styremedlemmer
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Nei, drenering fra caben skjer via gummislanger som kommer ut foran bakhjulene. Disse kan tettes av løv, rusk osv. men skaper ingen rustproblemer. Disse bør stakes opp (eller trykkluft) av og til.
Rustproblemer i bakre kant av kanalene og under dørene skylles tilstoppede dreneringshull. Legg deg på ryggen, ta et "halvtynt" skrujern og stak opp de hullene du ser under kanalene og dørene.
Steinar
Rustproblemer i bakre kant av kanalene og under dørene skylles tilstoppede dreneringshull. Legg deg på ryggen, ta et "halvtynt" skrujern og stak opp de hullene du ser under kanalene og dørene.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Mens vi er igang med vannprat her. Da jeg "staket" opp dreneringshullene i kanalen (med en tegnestift) så jeg at det også var masse vann i selve chassiet - de to "rørene" som går under bilen mao.
For da bilen sto på ramper foran med helling rant det maaasse vann ut av chassiet i 10min. Hvorfor kommer det vann inn der?
For da bilen sto på ramper foran med helling rant det maaasse vann ut av chassiet i 10min. Hvorfor kommer det vann inn der?
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack