Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
da er steget kommet for å ta turbo montering på mexen
men jeg har problemet med å få olje "tur" inn til turboen, men hvor kan jeg ta olje fra lettest mulig uten og ta ut motoren og uten og få spon inn i motorn?
tenkte sette et t-stykke på oljefilteret, men kan jeg sette en slange med nippel inn i der hvor oljefilteret går inn i blokka, og sette t-stykke på den og så filteret inn?
hmm, er det bare å sette en slange fra ut der og t stykke og ut til sensoren? nesten sånn som jeg tegnet da bare med sensoren i andre enden i stedet for filteret?
For olje tur så er det en liten blind plugg på venstre side av blokka som er bare å ta ut å skru inn en oljenippel. (Venstre side når man sitter inne i bilen)
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
Magnum1985 wrote:For olje tur så er det en liten blind plugg på venstre side av blokka som er bare å ta ut å skru inn en oljenippel. (Venstre side når man sitter inne i bilen)
Stemmer ikkje helt, er kun de første 1,6 så hadde dette, de senere ble blokka, har selv skjekket, de første hadde også en plugg til retur,,
jeg har "hull" der hvor disse skal være, men de er sveisa igjen fra fabrikk, så har egnetlig ike hull..
dårlig forklart men
Stemmer det.. Er bare å kjøpe t-stykke og slikt som du tegnet over, men med uttak fra oljetrykk sensor. Krever kanskje noen turer fram og tilbake til butikken (jeg brukte Tess), men det går med litt måling og slikt..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP