Kondensvann fra AC

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587
Status: Offline

Kondensvann fra AC

Post by TraCkinG »

Kjørte hjem fra Tofte på søndag, og når jeg kjørte av e18 og gjennom en rundkjøring så kom det ett hyl fra passasjersetet, og fikk høre ting om at det kom ut vann, og vannet var KALDT.. Jeg sjekket selvfølgelig litt rundt, og skjønte vel fort det jeg trodde det var, at det var kondens fra AC..

Men, dette var jo mye vann.. og, skal det være mulig å komme ned i cupeen, eller skal det være et deksel oppi der for å stoppe dette. Det skal, etter hva jeg vet, være åpent ned under bilen for at slikt vann skal komme ut, men dette skal sjekkes nærmere bare jg får tid! Har iallfall kommet vann der før..

Så, spørsmålene mine er:

1. Hvor mye kondens vann er det vanlig at det blir på en tur på ca. 1 1/2 time?

2. Skal det være mulig for ekstra kondensvann å komme ned i cupeen? Eller skal det være et deksel som sperrer?

Satser på at noen vet :)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

Det er faktisk ganske mye kondens/vann som blir dannet i løpet av halvannen time, men det skal jo uansett ikke renne inn i kupéen. Sikkert ikke artige jobben men du må jo sjekke etter lekasjer og om kondensen/vannet som egentlig skal ledes ut under bilen går den veien. Om noen slanger har hoppet av, sprukket e.l.
Anja
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 651

Kondensvann - enkel løsning

Post by Anja »

Litt langbeinte passasjerer kan sparke løs slangen for kondensvann!
Slangen finner du innerst mot midtkonsollen på passasjersiden, det er bare å sette den på plass igjen :lol:

Anja
Sort MX5 Miata NA 1,8 -94 med C-pakke
BMW 520i -2000
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

Takker for svar, men har sjekket litt, gjorde det med en gang, og her forrige dagen.

Slangen er på plass, og det renner ned vann under bilen. Ser det tydelig etter å ha stått et par minutter på samme plassen :P Stor vanndam under bilen..

Får sjekke litt mer rundt. Mulig det er ett plastdeksel som ikke er der... Dannes veldig mye vann på så kort tid ja, har funnet ut det.. Dannes mye på ti minutter også fant jeg ut, etter at jeg kjørte fra jobben nå. Kom en del da også i krapp venstresving..
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Post Reply