Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Reigister reimen slitnet på dama sin mx5 i dag 1.6 NA.
Noen som vet noe om sansynligheten for at ventilene er knekt og toppen gåen ?
Greit med kjappe svar
Bare å bytte reim sikkert. om du ikke hadde 7500rpm, og masse sot på stempler og ventiler, mx5 har en non inferanse motor, så skal ha klaring for slikt, er ikke noe tysk møl du kjører rundt i..
Motoren er konstruert slik at den skal tåle at reg reima ryker..
Kan være en fordel å skifte vannpumpe samtidig som du skifter reg reim.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Men hvor langt har dere kjørt med denne reima da, må da vera langt over servise intervallene dette,.. har selv hatt en mazda så var rullet over 220000km på en reim,.. uten slitasje,,
StianOppistov wrote:Men hvor langt har dere kjørt med denne reima da, må da vera langt over servise intervallene dette,.. har selv hatt en mazda så var rullet over 220000km på en reim,.. uten slitasje,,
Når en reim ryker er totalt individuelt fra reim til reim.
Noen kan ryke etter 5000km andre kan holde 500.000km
Derfor det lønner seg å bytte ca. på serviceintervall.
nope-mx3 wrote:
Når en reim ryker er totalt individuelt fra reim til reim.
Noen kan ryke etter 5000km andre kan holde 500.000km
Derfor det lønner seg å bytte ca. på serviceintervall.
-n
hvis en reim kan ryke etter 5k... så må man ta den service rimelig ofte..
at det kan skje er nok rett... men tviler på det er like sansynlig som at den holder lenger enn bytte intervallen
Usikker på hvor langt reimen er kjørt... Burde vell på grunn av usikkerheten skiftet den men mente på at selger uten å henge ut ho sa at den var skiftet. men det kan vær jeg som missforsto:) Satser på at det har godt bra så ho får ijenn bilen sin Å jeg får ijenn min... ikke noe særlig å kjøre sykkel i all slags veir