Brekket tar litt dårlig på den ene siden. Nye kalipere, skiver og klosser. Så er vel wire'en. Noen tips på hvordan jeg kan få ordnet dette? hva er som oftes grunnen til at den tar dårlig på den ene siden?
Moderator: Styremedlemmer
Vegard wrote:Fikk samme feil selv på høyre side tok det veldig dårlig.Fred93LE wrote:Da var den o'store EU kontrollen over.
Noen 1'er feil som pærer, varseltrekant.
men 2'er feil:
1. CO2 verdien var litt for høy.
Kan være luftfilteret eller selve eksosanlegget da det er fullt av olje etter forrige runde med topp-pakningen
2. Batterifeste.
Sitter dårlig. Må finne på noe smart.
3. Ene parkbremsen tar dårlig.
Her er jeg litt usikker på hva jeg gjør.
Alle tre viste jeg vel om (ikke spesifikt den tredje, men at det var noe med bremsene)
Da er jeg iallefall et skritt nærmere
Det jeg gjorde først var å justere stempelet lenger ut. Dette gjør du ved å fjerne den ene bolten på baksiden av kaliptern (ved siden av brakket til håndbrekk wire) Bak den sitter det en "skrue" med umrabko hode (ikea str hvis jeg husker rett) Den skrur du inn til skiva står fast så skrur du ut 1/3s runde i følge mazda (Jeg skrudde litt ut, til alt gikk fritt kanskje 1/4 eller 1/5)
Hvis du fortsatt har for dårlig kan du se på wire'n: På det festepunktet som har en mutter på hver side. Er mulig å justere litt der (mine satt fast som f***... Men jeg gjorde dette og det over og fikk godkjent parkbremsen min) Kopier fra motsatt side og prøv deg fram. Det er også en justering under plastikken ved håndbrekket inne i bilen.