mazda sine 0-100 tall på NC kraftig oppskrytt?
Moderator: Styremedlemmer
David Inglis 26 August 2008 14:05
MX-5 claimed time 7.9 sec, Shaw's time 8.81 sec = 11% more than claimed, cue abuse of Mazda sales staff.
Atom claimed time 2.7 sec ("certainly will"), Shaw's time 3.34 sec = 23% more than claimed, cue punching of air and shouting of "get in there"
Quality journalism....
Surely the point is not that manufacturers are "lying" but that these performance figures are meaningless in the real world of talentless "average" drivers.
Godt poeng. Skulle fått testen sin gamle utkjørte NA å sett hva den var god for.
MX-5 claimed time 7.9 sec, Shaw's time 8.81 sec = 11% more than claimed, cue abuse of Mazda sales staff.
Atom claimed time 2.7 sec ("certainly will"), Shaw's time 3.34 sec = 23% more than claimed, cue punching of air and shouting of "get in there"
Quality journalism....
Surely the point is not that manufacturers are "lying" but that these performance figures are meaningless in the real world of talentless "average" drivers.
Godt poeng. Skulle fått testen sin gamle utkjørte NA å sett hva den var god for.
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
Hardtop-en er jo litt treigere enn softtop-en.
Mazda Norge opererer med 7.9 sekunder på 160 hk-utgaven og 9.4 på 126 hk.
For Roadster Coupe er den henholdsvis 8,2 og 9,6.
8,2 er jo ikke så langt fra 8,8, da. Men det er egentlig dustete å oppgi 0-100 på rulle.
Tor
Mazda Norge opererer med 7.9 sekunder på 160 hk-utgaven og 9.4 på 126 hk.
For Roadster Coupe er den henholdsvis 8,2 og 9,6.
8,2 er jo ikke så langt fra 8,8, da. Men det er egentlig dustete å oppgi 0-100 på rulle.
Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon
