hyl, justeringsskruen sitter fast!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
sindre
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

hyl, justeringsskruen sitter fast!

Post by sindre »

Da jeg endelig fant denne justeringsskruen for håndbrekket, visste det seg at den på høyre side satt bom fast. Har prøvd med rustløser over natta men den sitter fortsatt støpt. Kommer jeg til denne om jeg demonterer calipperern? Like greit og overhale hele calippern da kanskje. Er det evnt. noen annet måte å stramme vaieren på? (har prøvd den inne i kupeen)

Mvh sindre
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518

Post by Fred »

Hjelper ikke å demontere caliperen nei. Men er du sikker på at du ikke skrur på caliperjusteringen? den torx/umbraco? nøkkelen som sitter på selve caliperen? eller mener du der wiren er festet til caliperen? Iallefall der du skrur til håndbrekket.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
sindre
0 RPM
0 RPM

Post by sindre »

Fred93LE wrote:Hjelper ikke å demontere caliperen nei. Men er du sikker på at du ikke skrur på caliperjusteringen? den torx/umbraco? nøkkelen som sitter på selve caliperen? eller mener du der wiren er festet til caliperen? Iallefall der du skrur til håndbrekket.
Den jeg skur på er umbrako str4, sitter bak en 14mm(?) mutter på innsiden av calippern. Trodde det var den man justerte brekket med jeg? Ingen som tilfeldigvis har et bilde/tegning da?
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

er nok der du stiller handbrekket ja.
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

sindre wrote:
Fred93LE wrote:Hjelper ikke å demontere caliperen nei. Men er du sikker på at du ikke skrur på caliperjusteringen? den torx/umbraco? nøkkelen som sitter på selve caliperen? eller mener du der wiren er festet til caliperen? Iallefall der du skrur til håndbrekket.
Den jeg skur på er umbrako str4, sitter bak en 14mm(?) mutter på innsiden av calippern. Trodde det var den man justerte brekket med jeg? Ingen som tilfeldigvis har et bilde/tegning da?
Var der DrHolm justerte hvertfall. Men de han hadde satt ikke fast slik at det faktisk var en veldig enkel jobb.
Post Reply