Heldigvis hadde jeg tiltet motoren helt opp hvilket gjorde at den bakre delen av motoren der det meste av det elektriske sitter (og tennplugger) var over vann.
Uansett. Batteriet var under vann og kabelskoen på plussbatteriet, samt kabelsko, muttere og hele greia på motorens plusskontakt var tæret bort. Ingen ting igjen.
Jeg har gjort følgende med motoren etter at jeg fikk hevet båten:
1) spylt motoren rikelig med ferskvann og latt motoren tørke i 1 1/2 uke
2) løsnet den delen der strøm fra batteriet går inn i motoren (den der alle festeskruer og labelsko var borttæret)
3) demontert denne og funnet ut at det er tørt på innsiden og ingen tegn til korrosjon. Bare litt på boltens gjenger på utsiden
4) Montert alle på plass og montert nye kabelsko og muttere.
5) koblet til nytt batteri
6) sjekket at tennpluggene er tørre og normale
7) har lett etter sikringer og kun funnet et stk. som sitter bak på toppen (finnes det flere?)
Resultatet av dette var at el-tilten fungert slik at jeg fikk tiltet ned motoren (litt lettere å få oversikt )
Da jeg prøvde å vri om starteren så hørtes kun en summing (fra startmotoren?)
Da jeg igjen prøvde i dag hørtes bare et enkelt klikk hver gang jeg vred om tenningen.
Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å få motoren i gang? Har jo hele vinteren, men jeg vil jo gjerne få skylt kjølesystemet med ferskvann før vinteren.